Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 862
Hei,

Jeg er 28 år, og har nå innsett at jeg har ett alkoholproblem. Drikker stort sett fra torsdag til lørdagskveld, og våkner søndag med angst og abstinenser. Kan da søndags morgen finne på å drikke en flaske vin fruen har i skapet mens hun lufter hunden.

Klarer ikke helt å komme ut av dette dårlige mønsteret, og ut i fra tidligere tråder er det nok ikke lurt å gå til legen heller mtp lappen.

Jeg trenger hjelp, men vet ikke helt hvor jeg kan henvende meg. Noen med lignende erfaringer som har råd?
Anonym bruker
"Villig Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fastlegen eller Anonyme alkoholikere.
Psykolog for å ta tak i underliggende årsaker til at du flykter inn i alkohol.

Er ikke sikkert du mister lappen av å snakke med legen. Jeg gjorde ikke det. Fikk antabus og psykologhenvisning til privat avtalespesialist som kostet det samme som offentlig men mye mer peiling.

Og mister du lappen for en periode er vel det uansett mye bedre enn alternativet, som kan være å for godt miste kona, familie, helse, arbeid og livskvalitet?
Men om du holder ut Mandag til Torsdag. Kan du ikke prøve resten av uka først. Ta en uke om gangen
Na/aa er et godt sted å starte.
Kan fort få deg til å tenke annerledes på det å eventuelt miste lappen for en kortere periode.
Dessuten så er det, desverre, en forskjell på om man har utfordringer med lovlig og ulovlige rusmidler.
Sett deg først noen realistiske mål med drikkekutt om det er helt håpløst med cold turkey.

Sett deg et mål om en hvit mnd ihvertfall, det er ikke umulig at suget og trangen ikke er så ille som man tror etter den tiden. Søk gjerne opp "Reasons to quit alcohol/quitting alcohol" på youtube. Mange ålreite videoer som hjelper på motivasjonen din. Ønsker deg lykke til!