Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  388 94278
Tenkte jeg skulle slenge ut en tråd om "Shisha", altså frukttobakk for vannpipe, eller Hookah om du vil.

Har tenkt at vi kunne gi div tilbakemeldinger på forskjellig tobakk og piper, ettersom jeg har sett at dette har blitt etterspurt av div. folk her inne.

Selv anbefaler jeg http://www.hookah-shisha.com/ til å kjøpe fra, fordi jeg har mye gode erfaringer derfra. Er klar over at det finnes mange andre gode steder, men jeg foretrekker da dette.



Hvordan sette opp en hookah?

http://www.youtube.com/watch?v=Ud5sVM6dDHA

http://www.youtube.com/watch?v=CjF8kRw1Q7A


Mine erfaringer so far:


Merke: Romman

Smak: Mint

Opplevelse:
Frisk og god. En av de bedre jeg har vært borti til nå. Vil si at dette er en god tobakk hvis du vil ha noe frisk, som ikke er så "tungt" om dere skjønner.
Den er god med isbiter og litt tannpasta i bunnen. Gir helt ok "Buzz"

Karakter: Jeg vil gi den 8 av 10.


Merke: Romman

Smak: Watermelon

Opplevelse:
Denne var digg, tenkte jeg når jeg luktet på den. Men der tok jeg grundig feil. Det smakte ikke en shit, if anything, Shit....
Den var rettere sagt IKKE god. Noe buzz..

Karakter: 2 av 10




Merke: Hydro Herbal Shisha

Smak: Blueberry/ Blåbær

Opplevelse:

Dette er en "sunn" tobakk, men det blir feil og si tobakk.. Fordi det er ikke nikotin eller tobakk i den..?
Men til å være herbal shisha var den veldig god. Vil helt klart anbefale den som et sunt alternativt. Null buzz så klart.
Men det kom utrolige mengder med røyk!

Karakter: Sammenlignet med vanlig shisha: 6

Sammenlignet med Herbal, 9


Kommer mere, har noe Fantasio liggende, og Romman Spearmint og en til ejg ikke husker.




Håper denne tråden blir satt pris på, og at vi kan dele erfaringer
Sist endret av Jazzin; 20. oktober 2009 kl. 20:00.
Noen som kan gi rewievs på en pipe da? Jeg har ikke, men vurdere og kjøpe. Og hva er prisen for en helt ok vannpipe?
Bra at du har startet en slik tråd!

Jeg har smakt følgende shisha:

Orange av denne typen: http://www.smoking-hookah.com/product/1095001.asp
kjæresten min ville ha denne, jeg tenkte meg ikke at dette kunne være noe greier. Når jeg fikk pakken luktet jeg på tobakken, det luktet spy, det var såvidt jeg gadd å prøve,siden jeg tenkte at dette var noe boss. Jeg ble meget overrasket! Det smakte appelsin, røyken var frisk og lett, smaken var fantastisk. ISbiter med denne anbefales på det sterkeste. 9/10


Eple av samme merket som nevnt ovenfor: Hadde store forhåpninger til denne, siden venner har sagt at det er helt fantastisk osv. Jeg ble meget skuffet, smakte alt untatt eple, smakte et eller annet absurd med en litt søt smak. 2/10

Margurrita versjon en følgende: http://www.smoking-hookah.com/product/3474001.asp Røyken
smakte søtt, den er kvalmenes i lengden hvis du er på en fest og drikker bare søte coctails. Sitter du på fest å drikker øl eller ikke noe serlig søte saker, må denne være perfekt. Smaken minner meg om coca cola med mint.
Overall ganske bra, gir den 6/10.

kiwi smak fra dette merket: http://www.smoking-hookah.com/product/531001.asp
Hadde ikke spesielt stor forhåpninger til denne, selvom tobakken luktet helt fantastisk. Den overrasket positivt, veldig god, smaken er noe àla kiwi med tesmak. Den er relativt søt og smaken er sterk, jeg likte den. Gir den 7/10

Kullet av dette merket: http://www.smoking-hookah.com/product/844001.asp er lettantennelig, men har allikevel hatt problem med å få fyr på hele kullet, anbefaler det ikke!


Alle varene er bestilt fra smoking hookah, pakken sendes fra israel. Jeg fikk pakken i posten etter ca en uke, veldig bra leveringstid!

Sitat av Fredrik... Vis innlegg
Noen som kan gi rewievs på en pipe da? Jeg har ikke, men vurdere og kjøpe. Og hva er prisen for en helt ok vannpipe?
Vis hele sitatet...
Har denne: http://www.smoking-hookah.com/product/253001.asp
bare annen slange,jeg syntes den er veldig grei. kjøpte dog min i hellas. Har heller ikke hatt pipe tideligere,så kan ikke sammenlikne.


Jaz, hvordan er leveringstiden på : http://www.hookah-shisha.com/ ?
Sist endret av Spelly; 20. oktober 2009 kl. 20:55.
Sitat av Fredrik... Vis innlegg
Noen som kan gi rewievs på en pipe da? Jeg har ikke, men vurdere og kjøpe. Og hva er prisen for en helt ok vannpipe?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke noen spesiell og anbefale, men du skal fint klare og få en flotters en til ca 600nok.

Husk, du bør kjøpe med to slanger så fler kan røyke

Sitat av spelley Vis innlegg
Jaz, hvordan er leveringstiden på : http://www.hookah-shisha.com/ ?
Vis hele sitatet...
Det var på 4 dager med shipping for 29$ når jeg kjøpte varer for 100$

Slapp toll-faenskap også fordi de sender privat og med lav value..
Sitat av Jazzin Vis innlegg
Jeg har ikke noen spesiell og anbefale, men du skal fint klare og få en flotters en til ca 600nok.

Husk, du bør kjøpe med to slanger så fler kan røyke



Det var på 4 dager med shipping for 29$ når jeg kjøpte varer for 100$

Slapp toll-faenskap også fordi de sender privat og med lav value..
Vis hele sitatet...
Har du kjøpt flere ganger fra de, er de til å stole på?
lurer på om jeg skal bestille noe fra de no, slik at jeg får prøvd ut hvordan de er...
Er det noen som har diffuser i pipen sin? merker dere noe forskjell såfall?
må vi sende mail til de,for at pakken skal sendes low value og anonymt ?

Bestilte litt støff fram dem no, cobra slange, ny bowl, diffuser, kull, herbal smoke, ny ventil, mouthtip. så får vi se hvordan dette går
Sist endret av Spelly; 20. oktober 2009 kl. 23:49.
Sitat av spelley Vis innlegg
Har du kjøpt flere ganger fra de, er de til å stole på?
lurer på om jeg skal bestille noe fra de no, slik at jeg får prøvd ut hvordan de er...
Er det noen som har diffuser i pipen sin? merker dere noe forskjell såfall?
må vi sende mail til de,for at pakken skal sendes low value og anonymt ?

Bestilte litt støff fram dem no, cobra slange, ny bowl, diffuser, kull, herbal smoke, ny ventil, mouthtip. så får vi se hvordan dette går
Vis hele sitatet...
Nais at du prøver dem ut

De er VELDIG pålitelige. Det kan ejg love deg.
Du burde skrevet i "comment" feltet på orderen, at de skal sende som noe annet en tobakk, og med "low value". Om de ikke har sendt så kan du kontakte dem nå via "live help".

Hvis du gjør det, gidder du slenge med en diffuser til meg Skal ha en jeg også, hørt utrolig mye bra om den.

Jeg kunne evt gitt deg 150nok+frakt hvis du gidder ta med en
man kan lett lage en egen diffuser.

jeg lagde en jeg synes fungerer mye bedre enn diffuseren jeg kjøpte på nettet.

fremgangsmåte:
-kjøp en boks guiness og hell ølet i et glass
-klipp opp den tomme boksen og plukk ut plastkulen
-skjær et hull til vannpiperøret
-varm opp metallbiten som man bruker til å lage hull i aluminiumsfolien med en lighter og begynn å stikke hull i plastkula
-test diffuseren, om den funker dårlig, lag flere hull
-fest diffuseren, fyr opp vannpipa med sjokolade eller kakaotobakk, nytes med et glass guiness
Sitat av Nero Vis innlegg
man kan lett lage en egen diffuser.

jeg lagde en jeg synes fungerer mye bedre enn diffuseren jeg kjøpte på nettet.

fremgangsmåte:
-kjøp en boks guiness og hell ølet i et glass
-klipp opp den tomme boksen og plukk ut plastkulen
-skjær et hull til vannpiperøret
-varm opp metallbiten som man bruker til å lage hull i aluminiumsfolien med en lighter og begynn å stikke hull i plastkula
-test diffuseren, om den funker dårlig, lag flere hull
-fest diffuseren, fyr opp vannpipa med sjokolade eller kakaotobakk, nytes med et glass guiness
Vis hele sitatet...

Nais, skal prøve

Men "driller" du hull eller..?

Trenger ikke aikevell, snakket med hookahshihsa, de sender uten frakt til meg :P Hehe, der har du service
jøss, det var veldig koselig. hva slags pipe har du? jeg bestillte diffuser fra dem, men den fikk ikke plass i vasen til min mya colossus
Sitat av Nero Vis innlegg
jøss, det var veldig koselig. hva slags pipe har du? jeg bestillte diffuser fra dem, men den fikk ikke plass i vasen til min mya colossus
Vis hele sitatet...
Da gjorde du noe galt tror jeg..? Den skal passe alle de selger..

har mini mya
jeg vet at jeg ikke gjorde noe galt, problemet er at når jeg skulle løsne vasen fra resten av pipa ble ikke diffuseren med ut, og jeg satt i 30 min med en penn for å få lirket den ut av av vasen.

håper den passer i din da, diffuser gjør mye for røykeopplevelsen synes jeg. eneste minuset er at man i begynnelsen savner boblelyden
Hehe, alle sier jo at de vil ha den vekk?! :P

Men noe spess du har som "private" tips da? :P for å få smooth røyk osv?
@ Jazz.
Har ikke vært tilgjenglig før til no, men hadde jeg hørt tideligere fra deg, kunne jeg naturligvis kjøpt en diffuser til deg også er sikkert mulig å bestille sammen, senere for å redusere frakt-kostnader.
Uansett jeg kontaktet folkene på nettsiden via live-chat, de sender alle internasjonale kjøp som gave og setter verdien "ned"
Det er iallefall hva seamus sier:
Seamus: we mark all international orders as gifts
Seamus: and greatly undervalue the contents
så er vel liten sjanse for at det blir stoppet?
Sitat av spelley Vis innlegg
@ Jazz.
Har ikke vært tilgjenglig før til no, men hadde jeg hørt tideligere fra deg, kunne jeg naturligvis kjøpt en diffuser til deg også er sikkert mulig å bestille sammen, senere for å redusere frakt-kostnader.
Uansett jeg kontaktet folkene på nettsiden via live-chat, de sender alle internasjonale kjøp som gave og setter verdien "ned"
Det er iallefall hva seamus sier:
Seamus: we mark all international orders as gifts
Seamus: and greatly undervalue the contents
så er vel liten sjanse for at det blir stoppet?
Vis hele sitatet...
Seamus er en flott fyr. Elsker han

Nei, pakkken din vil IKKE bli stoppet. Har bestilt derfra 4-5 ganger emd tobakk, så det lukter godt liksom, utafor pakken :P Skjer ikke noe

Men ja, vi kan kjøre bestilling sammen. Kan sikkert bli gjort her i tråden.
[COLOR="Red"]Ny tobakk prøvd:[/COLOR]

Merke: Fantasio
Smak: Strawberry Lemonade

Denne var UTROLIG skuffende.. vil kanskje gi den 3 av 10 fordi den smakte rett og slett bare ..brent/smaksløs.

Det er klart at den smakte noe, men jeg ANER ikke hva..
Sist endret av Jazzin; 23. oktober 2009 kl. 20:54.
Heisann!

Er det noen som har fått tilsendt vannpipetobakk nå etter 1. August? Jeg bestilte første gang v.tobakk nå for etpar uker siden. Selv om den var merket som gave kom den ikke videre. Jeg ringte og snakket med en veldig hyggelig dame på posten som skulle sjekke litt opp for meg ang. regelverket.

Hun kontaktet tollvesenet som sa at etter 1. August i år var det forbudt for privatpersoner å kjøpe tobakksvarer fra firmaer i utlandet. (Derfor min pakke ble stoppa)

Om en privatperson sender til meg en gave, kan den inneholde enten 500 gr tobakk eller 400 sigaretter, uten å måtte betale avgift.

Noen som kan verifisere opplysningene jeg fikk?

Har bestilt en ny pakke som de skal sende privat, merket gave...
Sitat av Bob the builder Vis innlegg
Heisann!

Er det noen som har fått tilsendt vannpipetobakk nå etter 1. August? Jeg bestilte første gang v.tobakk nå for etpar uker siden. Selv om den var merket som gave kom den ikke videre. Jeg ringte og snakket med en veldig hyggelig dame på posten som skulle sjekke litt opp for meg ang. regelverket.

Hun kontaktet tollvesenet som sa at etter 1. August i år var det forbudt for privatpersoner å kjøpe tobakksvarer fra firmaer i utlandet. (Derfor min pakke ble stoppa)

Om en privatperson sender til meg en gave, kan den inneholde enten 500 gr tobakk eller 400 sigaretter, uten å måtte betale avgift.

Noen som kan verifisere opplysningene jeg fikk?

Har bestilt en ny pakke som de skal sende privat, merket gave...
Vis hele sitatet...
Tull.. Det har alltid vært ulovlig å bestille vannpipetobakk i posten.
Men jeg fik da min pakke for 3 dager siden eller noe.. Så, ja. Jeg har fått etter 1.Aug
Sist endret av Jazzin; 24. oktober 2009 kl. 10:57.
lurer på om dere tror at jeg får pakken til i morgen ? Hadde værtdigg å fått tingene på plass til helgen

Detailed Results:

Out of Foreign Customs, October 29, 2009, 12:47 pm, NORWAY
Into Foreign Customs, October 27, 2009, 4:24 pm, NORWAY
Arrived Abroad, October 27, 2009, 4:24 pm, NORWAY
International Dispatch, October 23, 2009, 6:10 am, ISC CHICAGO IL (USPS)
Arrival
Electronic Shipping Info Received, October 21, 2009
Sist endret av Spelly; 29. oktober 2009 kl. 17:05.
Det burde du ja, håper du får kost deg med det i helgen
Håper at jeg får pakken i løpet av dagen. Har kjøpt en del pakker med herbal smoke - som hadde fått bra vurdering på nettsiden, forhåpentligvis blir det bra, jeg har uansett ikke spesielt store forventninger med tanke på både pris og Jazzin sine tideligere erfaringer, men ser allikevel veldig frem til å prøve det.


Ser også frem til å prøve fifi house ( http://www.hookah-shisha.com/p-471-f...kah-hoses.html ) virker som gode greier!Hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe cobra(http://www.hookah-shisha.com/p-4167-...okah-hose.html), men siden den ikke gikk an å vaske gikk jeg for denne. Gleder meg også til å prøve mega"BOWLen"(http://www.hookah-shisha.com/p-3175-...okah-bowl.html) plass til hele 30-40g tobakk, virker rimelig sykt.
Vil gi litt brukererfaringer i løpet av søndagen hvis jeg får pakken i posten i løpet av dagen, håper virkelig på dette.



Vi får no se, har bestilt en rekke smaker, gleder meg som en unge.
Ser også spesielt frem til å prøve det nye kullet og cobra slangen og ikke minst MEGAbowlen
Hva slags kull har du kjøpt?

Men det med herbal.. Det er UTROIG bra i forhold til at det er "sunt" - Det lager helt syyyke clouds, men er som sagt ikke så digg med smak og ja.. Du merker at det ikke er tobakk liksom.
Men de er bra, gled deg

Prøvd diffuseren din da? Har ikke ått min enda.
Yes, gleder meg virkelig til herbal.
http://www.hookah-shisha.com/p-1289-...box-40-mm.html er kullet jeg har kjøpt, kullet jeg har brukt tideligere har ikke anntent skikkelig, brent elendig, smakt forferdelig, håper at dette er bedre kvalitet på. Valgte det litt pga den nye bowlen også - siden kullet er større en "standard".
Jeg jeg ikke fått prøvd diffuser enda, men dette er også jeg naturligvis ser frem til å prøve.
Håper bare jeg får pakken i morgen, ellers ender jeg opp med å måtte røyke kiwi og margarita tobakken jeg har igjen, ogdenne er jeg rimelig lei
Sitat av spelley Vis innlegg
Håper at jeg får pakken i løpet av dagen. Har kjøpt en del pakker med herbal smoke - som hadde fått bra vurdering på nettsiden, forhåpentligvis blir det bra, jeg har uansett ikke spesielt store forventninger med tanke på både pris og Jazzin sine tideligere erfaringer, men ser allikevel veldig frem til å prøve det.


Ser også frem til å prøve fifi house ( http://www.hookah-shisha.com/p-471-f...kah-hoses.html ) virker som gode greier!Hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe cobra(http://www.hookah-shisha.com/p-4167-...okah-hose.html), men siden den ikke gikk an å vaske gikk jeg for denne. Gleder meg også til å prøve mega"BOWLen"(http://www.hookah-shisha.com/p-3175-...okah-bowl.html) plass til hele 30-40g tobakk, virker rimelig sykt.
Vil gi litt brukererfaringer i løpet av søndagen hvis jeg får pakken i posten i løpet av dagen, håper virkelig på dette.



Vi får no se, har bestilt en rekke smaker, gleder meg som en unge.
Ser også spesielt frem til å prøve det nye kullet og cobra slangen og ikke minst MEGAbowlen
Vis hele sitatet...
fifi-slangen er desverre ikke vaskbar, men hvis du passer på å blåse ut all røyken av slangen etter at du er ferdig med å røyke burde det ikke være noe problem (har funket for meg i godt over et år).

litt off topic kan jeg virkelig anbefale å gå til innkjøp av en phunnel bowl. man hører mye på nettet om at det er veldig vanskelig å sette den opp så man får god røyk, men det er veldig overdrevet. desverre ble min knust på en fest av en full jente.

er det forresten noen andre her som har prøvd coco-kullet? har det selv og er utrolig fornøyd. det brenner utrolig lenge og med perfekt temperatur
@ Spelly:

Kjøpte nettopp slik kull jeg også.. fikk det for 4-5dager siden. Det er bra det ja

@Nero:

Mener du coco-nara? Ja, det er ok, men jeg klarer liksom ikke hetl sette fyr på det :/

Phunnel bowl..Hvorfor er det så bra? :P
God aften godt folk!

Jeg har et problem! Hver eneste gang jeg drar frem min lille vannpipe og begynner å røyke får jeg alltid nikosjokk!
Jeg synes dette er meget ubehagelig, og lurer på om det kan være noe jeg gjør galt.
Kan det være fordi jeg tar formye tobakk i bollen? Eller kan det være fordi jeg røyker på feil måte?
Synes det er fryktelig kjedelig å begynne å svette og føle kvalme når jeg røyker. Hjelp!
Eeeeeller bruk noe annet å blande ut tobakken med. Evt røyke den rent. Har du roasta tobakken først?
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Eeeeeller bruk noe annet å blande ut tobakken med. Evt røyke den rent. Har du roasta tobakken først?
Vis hele sitatet...
Hva i all verden? Dette er vannpipetobakk det er snakk om. Jeg kan jo ikke roaste den.
Ja, ser det nå. Men vannpipetobakk skal da ikke inneholde så mye nikotin? Finnes også 100% nikotinfri vannpipetobakk.
Sitat av Cyan Vis innlegg
God aften godt folk!

Jeg har et problem! Hver eneste gang jeg drar frem min lille vannpipe og begynner å røyke får jeg alltid nikosjokk!
Jeg synes dette er meget ubehagelig, og lurer på om det kan være noe jeg gjør galt.
Kan det være fordi jeg tar formye tobakk i bollen? Eller kan det være fordi jeg røyker på feil måte?
Synes det er fryktelig kjedelig å begynne å svette og føle kvalme når jeg røyker. Hjelp!
Vis hele sitatet...
Åssen kull bruker du?
Sitat av tafsern Vis innlegg
Åssen kull bruker du?
Vis hele sitatet...
Tror det er sånn som kalles quicklight. Vennene mine kaller det kruttkull
Sitat av Cyan Vis innlegg
Tror det er sånn som kalles quicklight. Vennene mine kaller det kruttkull
Vis hele sitatet...
Hehe. Jeg har hatt samme feeling på sånn type kull. Tror jeg spydde ut 3 flasker av hvitvin igjen pga sånn kull en gang.

Det er som med naturkull, det skal være rødglødende når du trekker på det. Lettantennelig kull fyrer i starten, men du burde altså vente med å trekke til det er rødglødende.

Så du skal absolutt ikke se bort ifra at det er pga kullet. Og det kullet er noe skit! Smaker møk.

Anbefaler deg å kjøpe en pose naturkull, koster ingenting og smaker ingenting
Sitat av Cyan Vis innlegg
God aften godt folk!

Jeg har et problem! Hver eneste gang jeg drar frem min lille vannpipe og begynner å røyke får jeg alltid nikosjokk!
Jeg synes dette er meget ubehagelig, og lurer på om det kan være noe jeg gjør galt.
Kan det være fordi jeg tar formye tobakk i bollen? Eller kan det være fordi jeg røyker på feil måte?
Synes det er fryktelig kjedelig å begynne å svette og føle kvalme når jeg røyker. Hjelp!
Vis hele sitatet...
Fikk samme problem engang når jeg og en venn hadde røyket opp all jordbærtobkken, jeg fikk en liten pakke med kaffesmak av en fyr jeg kjente og han sa det var helt vanlig vannpipe tobakk, den smakte digg, søt kaff liksom. Men så etter en stund ble jeg drit kvalm og svett, jeg trodde jeg bare hadde blitt svimmel siden jeg hadde fått i meg for lite oksygen siden jeg trakk som bare faen. Fant da ut at tobakken inneholdt endel nikotin (ikke digg).

Men er det noen av dere som gidder å lage en tegning med navnene på de forskjellige delene på en vannpipe, vet at ikke alle er like, men prinsippet er jo det samme.

Thx
Om det er "skikkelig" shisha du har, så skal det stå på pakken om det er mye eller lite nikotin, eller evt prosentandel.
Sitat av Jazzin Vis innlegg
Om det er "skikkelig" shisha du har, så skal det stå på pakken om det er mye eller lite nikotin, eller evt prosentandel.
Vis hele sitatet...
Om det ikke tilfeldigvis står på urdu eller noe slik

Sitat av AndaRockaz Vis innlegg
Fikk samme problem engang når jeg og en venn hadde røyket opp all jordbærtobkken, jeg fikk en liten pakke med kaffesmak av en fyr jeg kjente og han sa det var helt vanlig vannpipe tobakk, den smakte digg, søt kaff liksom. Men så etter en stund ble jeg drit kvalm og svett, jeg trodde jeg bare hadde blitt svimmel siden jeg hadde fått i meg for lite oksygen siden jeg trakk som bare faen. Fant da ut at tobakken inneholdt endel nikotin (ikke digg).

Men er det noen av dere som gidder å lage en tegning med navnene på de forskjellige delene på en vannpipe, vet at ikke alle er like, men prinsippet er jo det samme.

Thx
Vis hele sitatet...
Dårlig bilde, but I think you get it:

http://www.shishapipe.net/images/hookah_parts.JPG
Sitat av Jazzin Vis innlegg
Om det er "skikkelig" shisha du har, så skal det stå på pakken om det er mye eller lite nikotin, eller evt prosentandel.
Vis hele sitatet...
Har epletobakk av merke Al fakkher. Det står ikke noe nikotininnhold i det heletatt .
Alt vi har står på egyptisk (skyt meg vis jeg tar feil) eller noe i den dur. Ser bare innimellom "tobakko". Ikke noe tall eller noe.
Um... På typer som Fantasion, Romman osv så står alt på engelsk?

Al fakher er et av merkene som er kjent for høyt Nik. innhold.
Sitat av Jazzin Vis innlegg
Um... På typer som Fantasion, Romman osv så står alt på engelsk?

Al fakher er et av merkene som er kjent for høyt Nik. innhold.
Vis hele sitatet...
Takk for den ;D
Sitat av Jazzin Vis innlegg
Um... På typer som Fantasion, Romman osv så står alt på engelsk?

Al fakher er et av merkene som er kjent for høyt Nik. innhold.
Vis hele sitatet...
Helvet heller! Virka som det var den eneste typen tokbakkmannen hadde på yongestorget hadde.

Og jeg får heller ikke bestilt over nettet.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg har selv en hookah av typen "mac baren". Jeg kjøpte den da jeg var på Island for en tid tilbake. Fornøyd med pipen, men har nå godt tom for tobakk og kull. Ser at flere her anbefaler www.hookah-shisha.com siden og Romman-tobakken, så jeg tenkte jeg kanskje skulle sjekke om det var litt mer futt i denne. En Heba Diffuser forstod jeg kunne bidra til en bedre opplevelse.

1) Tror dere en Heba diffuser vil passe min Mac Baren hookah? Finns det generelle standarer for størrelser på munninger og rør, eller er denne dingsen kun skapt for å passe hookah-shisha.com's produkter?

2) Har noen noen spesielt gode erfaringer med en eller flere smaker på denne tobakken?
Sist endret av lmn; 11. desember 2009 kl. 01:34.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Romman mint er the way to go.

Diffuser skal passe _ALLE_ piper.
Denne tråden er plassert i feil kategori? Dette er rusrapporter.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvor mye burde jeg regne med å gi for kull og "tobakk" her i Norge på jallasjappene?
ga så mye som 75 for latterlig dårlig kull et sted i Moss, så du må nok belage deg på å betale en del. Men jeg kjøpte min vannpipe i Tyrkia, han jeg kjøpte den av sa man kunne bruke vanelig trekull, aka grillkull.

Edit: Ikke å annbefalle hvis det kan ungås, men en venn av meg bruke glødende kongler, da han fant igjen vannpipa si i båten hans, mens han jeg og noen andre var på båttur.
Sist endret av holy_toy; 9. januar 2010 kl. 00:48.
Sitat av holy_toy Vis innlegg
ga så mye som 75 for latterlig dårlig kull et sted i Moss, så du må nok belage deg på å betale en del. Men jeg kjøpte min vannpipe i Tyrkia, han jeg kjøpte den av sa man kunne bruke vanelig trekull, aka grillkull.
Vis hele sitatet...
Er du helt helt sikker på at det er bra og bruke vanlig kull? Slik jeg har forstått skal man ikke bruke dette til vannpiper.
Sitat av tafsern Vis innlegg
Er du helt helt sikker på at det er bra og bruke vanlig kull? Slik jeg har forstått skal man ikke bruke dette til vannpiper.
Vis hele sitatet...
Korrekt. Dette kan være farlig pga Karbonmonoksid(CO). Selvfølgelig andre faktorer som spiller inn også, som at det er mer "skittent".
Karbonmonoksid er vel bare et reultat av at kull brenner? og hva er egenlig forskjellen på vannpipekull og vanelig?
Tørr ikke si noe 100% sikkert, men vet det er mer farlig.. Fordi det ikke brenner like rent.
De er nok en del andre urenheter i grillkull, men det er som vannpipekull også bare karbon, og det var en ganske advanced vannpipe-butikk dette, i en veldig lite turist anvendt del av Tyrkia.
Hm.. Ja, mulig. Men det er ofte mye drit i grillkull.. Altså, det kommer nok ann på hvor hardcore-smoker du er.

Personlig ville jeg ALDRI gjord det..