Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 9672
Jeg har vært på ferie i Sunny Beach. Drakk alkohol hver dag i 3 uker. Men ca i den 2 uken var det en dag jeg ble så sliten, så jeg gikk hjem klokken 23:00 for å legge meg. Jeg klarte ikke sove før klokken 08:00 på morgenen, for jeg følte meg helt ødelagt. Kroppen min skalv, i det ene øyeblikket var jeg så varm at jeg svettet masse, men plutselig ble jeg iskald, og sånt fortsatte det hele natten. Jeg hadde helt sykt angst. Har aldri vært så redd i hele mitt liv! Men jeg vet ikke en gang hva jeg var redd for. Flere ganger hallusinerte jeg. Plutselig så jeg en mann som sto på siden av senga mi. Jeg skvatt så sykt at jeg nesten skrek, og venninna mi våknet av det. Dette skjedde flere ganger, men jeg så forskjellige ting hver gang. På morgenen hadde jeg også helt angst. Jeg skvatt så jeg trodde jeg skulle få hjerteinfarkt bare fordi jeg hørte et lite dunk i veggen.
Klarte tilslutt å sove, og da ble det mye bedre etter jeg våknet. Var ikke redd lenger, men kvalm og sliten i kroppen.

Jeg har ingen erfaringer med narkotika. Men jeg kan ikke skjønne hva annet det kan være. Det har aldri skjedd noe sånt før, og det er det verste jeg noen gang har opplevd!

* Er det noen som har en anelse om hva dette kan være?
* Jeg tenkte å dra til legen i morgen for å ta en blodprøve. Men det er jo 8 - 9 dager siden det skjedde. Vil det gi utslag på prøven da?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Endorfin Vis innlegg
Drakk alkohol hver dag i 3 uker.
Vis hele sitatet...
der har du svaret ditt.
Trådstarter
Sitat av somnium Vis innlegg
der har du svaret ditt.
Vis hele sitatet...
Jeg drakk jo 3 uker i strekk i fjor også. Gikk helt fint. og dette skjedde kun 1 dag bare etter nesten 2 uker. Drakk hver dag etter det også, og da var det ingen problem
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Endorfin Vis innlegg
Jeg drakk jo 3 uker i strekk i fjor også. Gikk helt fint. og dette skjedde kun 1 dag bare etter nesten 2 uker. Drakk hver dag etter det også, og da var det ingen problem
Vis hele sitatet...
Spiste du eksakt det samme? Drakk du eksakt det samme? Sov du like mye?

Det er mange ting som påvirker hvor godt du takler alkohol, det kan fint hende at det er forskjellig nå enn i fjor.
Trådstarter
Sitat av Olympic Vis innlegg
Jeg mistenker at det er kroppen din som reagerer på et litt for fartsfylt ferieopphold. Det er veldig vanskelig å si uten å vite hvor mye du har drukket disse tre ukene, hvor mye du har drukket før det osv. men det kan minne om abstinenser. Jeg synes tre uker er litt lite for å merke så heftige abstinenser, men alle kropper og hoder er forskjellige, så det er nok mulig.
Vis hele sitatet...
Høres jo litt rart ut at det er abstinenser da dette skjedde nesten etter 2 uker bare. og abstinensene kommer vel når man slutter å drikke? Jeg fikk det mens jeg drakk. Før ferien har jeg drukket 1 gang i uka, så er avhengig eller noe.

Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Spiste du eksakt det samme? Drakk du eksakt det samme? Sov du like mye?

Det er mange ting som påvirker hvor godt du takler alkohol, det kan fint hende at det er forskjellig nå enn i fjor.
Vis hele sitatet...
Jeg spiste sånn ca like mye i år som i fjor. Men i år har jeg sovet mye mer. I fjor sto jeg opp 08:00 hver dag. Men i år har jeg stått opp 11:00. Så jeg har fått mye mer søvn. og har drukket den samme spriten og samme drinkene som i fjor. Men mengden har variert.
Sist endret av Endorfin; 13. juli 2014 kl. 14:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg kan nok med ganske stor sikkerhet si at dette er abstinener.

Du drakk kanskje ikke like mye den dagen som de andre, kroppen blir kjemisk avhengig, og du rakk ikke fylle opp raskt nok. Begynn hver dag med 3-4 tyrker eller tequila, da slipper du bli dårlig...

MEN NEDTUREN kommer jo til slutt - så før eller siden må man jo bli edru...

Men tviler nok sterkt på at du ble dopet ned...


SCHÅÅÅL med måte neste gang, er greit ha noen minner fra ferien
Sist endret av tommen82; 13. juli 2014 kl. 15:00.
Trådstarter
Sitat av tommen82 Vis innlegg
Jeg kan nok med ganske stor sikkerhet si at dette er abstinener.

Du drakk kanskje ikke like mye den dagen som de andre, kroppen blir kjemisk avhengig, og du rakk ikke fylle opp raskt nok. Begynn hver dag med 3-4 tyrker eller tequila, da slipper du bli dårlig...

MEN NEDTUREN kommer jo til slutt - så før eller siden må man jo bli edru...

Men tviler nok sterkt på at du ble dopet ned...


SCHÅÅÅL med måte neste gang, er greit ha noen minner fra ferien
Vis hele sitatet...
Kanskje det. Men synes det høres rart ut at jeg skal få abstinenser midt i ferien. Men ikke når jeg brått slutter å drikke etter 3 uker. I tillegg til at jeg ikke mer den siste uka enn de to første. Fra jeg sto opp til kvelden, de siste dagene.
Sitat av Endorfin Vis innlegg
Kanskje det. Men synes det høres rart ut at jeg skal få abstinenser midt i ferien. Men ikke når jeg brått slutter å drikke etter 3 uker. I tillegg til at jeg ikke mer den siste uka enn de to første. Fra jeg sto opp til kvelden, de siste dagene.
Vis hele sitatet...
Alkohol kan virke sånn hvis du er for full, dehydrering har lignende symptomer, søvnmangel har lignende symptomer, Werinkes-Korsakoffs Syndrom har lignende symptomer. Jeg har sett folk være delirisk med en promille som er halvparten av hva jeg finner komfortabelt (1.8 i promille), da kan man hallusinere og ikke vite hvor man er. Jeg har også sett folk som konsekvent mister evnen til å kommunisere, det de sier er bare en ordsalat uten noen sammenheng etter moderate mengder alkohol.

Hvis du ble dopet ned for 7-9 dager siden (protip: det ble du ikke), så er det sannsynlig at du ikke får noe resultat på en blodprøve/urinprøve. GHB ville vært borte innen få timer, amfetamin tar noen dager, benzodiazepiner kan muligens oppdages, og så har du så mange obskure medisiner som sjeldent testes for.

Etter binge drinking kan man også få noe som ligner på withdrawal, men det husker jeg ikke helt navnet på. Drikk mindre, spis mer og sov godt.
Jeg har opplevd det du beskriver mange ganger. Jeg kan forsikre deg om at det er alkoholen. Når jeg får det er det gjerne et resultat av mye alkohol i løpet av en uke++ for så å slutte brått. Det er i realiteten milde alkoholabstinenser. Det høres kanskje rart ut at jeg bruker ordet mildt, for det er jo rett og slett jævlig å oppleve. Men alkoholabstinens, skikkelig abstinens håper jeg aldri at jeg opplever noen sinne.

Forøvrig kan man spørre seg selv et par ting før man spekulerer i om man er blitt dopet.

Er du gutt eller jente? Hvis gutt er det mye mindre sannsynlig at noen doper deg ned.

Er du deilig? Banalt, men det har ganske så mye å si ja.

Det er greit å huske at dop er dyrt og de færreste går å hiver det i drinkene til fremmede gutter (vi er ikke så mye tess i senge om vi sover, vi er heller ikke spesielt vanskelig å sjekke opp heller).
Jeg tipper det er noe slags delirium som er ganske vanlig ved alkoholmisbruk.

Jeg ble dopa et sted i syden en gang. Det artet seg ganske annerledes. Be utrolig tung i kroppen, nesten paralysert, sank ned langs veggen og hadde ikke sjanse til komme meg noe sted på egenhånd. En fyr kom bort og begynte å dra meg med ut av lokalet, men heldigvis hadde jeg mange venner på stedet som var våkne og fikk meg hjem isteden. Etter et par timer var jeg i ok form igjen.
Hvis du er i Syden og bare drikker alkohol så sier det seg selv.. Kroppen trenger masse vann og næring i tillegg.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Man skal ikke undervurdere alkohol sin effekt på kroppen, spesielt etter stort inntak over en lengre periode. Det er fullt mulig å få hørsel/visuelle hallusinasjoner under påvirkning av alkohol eller når stoffet går ut av systemet. Tre uker med konstant drikking er en enorm belastning for kroppen og den jobber kontinuerlig med å bryte ned giften som du til stadighet dytter i seg. Angst er også helt normalt, det kan forekomme i mye sterkere grad enn den klassiske fylleangsten som folk snakker om. Enkelte kan bli så tynget av angst dagen derpå at de nesten ikke håndterer situasjonen.

Jeg kjenner til noen få tilfeller der folk har hørt stemmer eller i korte glimt har sett noe som ikke har vært der. Dette har alltid forekommet ved drikking over lengre perioder der vedkommende også er veldig sliten. Min anbefaling er at du drikker mindre og hviler ut. Ta noen dager på stranda, husk solkrem.
Etter et par uker på fylla i syden er det nok ikke uvanlig å oppleve et aldri så lite delirium som det du fikk.
Du har kjørt på for hardt, makset ut kreditten og kroppen fosøker å si ifra.

For meg virker det som klassisk delirium. Drikk mindre neste gang og ta noen hvite dager.
Sist endret av frtoretang; 13. juli 2014 kl. 22:11.
Ta en tur til legen neste tur og få en vitamin B12-sprøyte
Etter 3 uker med kontinuerlig fyll er det ikke uvanlig med utmattelse som ligner på den du får hvis du sover veldig lite over lengre tid. Særlig angsten og hetetoktene du beskriver gir en veldig sterk indikasjon. Det er mild form for delirium, du tror du er våken men er et sted mellom drømmesøvn og halvsøvne. Det er her folk ofte våkner med søvnparalyse, de kan ikke bevege seg og føler et trykk mot brystet som om noen sitter på dem, bli ridd av en mare, det er her ordet mareritt kommer fra.
Jeg har vært avhengig av alkohol tidligere,å kunne få lignende opplevelser av å til.Høres for meg ut som alkohol abstinenser/delerium.Må huske på at alkohol er ett tungt/sterkt rusmiddel å abstinensene alkohol gir er verre enn abstinensene fra de fleste illegale rusmidler.
Trådstarter
Sitat av murloc Vis innlegg
Jeg har opplevd det du beskriver mange ganger. Jeg kan forsikre deg om at det er alkoholen. Når jeg får det er det gjerne et resultat av mye alkohol i løpet av en uke++ for så å slutte brått. Det er i realiteten milde alkoholabstinenser. Det høres kanskje rart ut at jeg bruker ordet mildt, for det er jo rett og slett jævlig å oppleve. Men alkoholabstinens, skikkelig abstinens håper jeg aldri at jeg opplever noen sinne.

Forøvrig kan man spørre seg selv et par ting før man spekulerer i om man er blitt dopet.

Er du gutt eller jente? Hvis gutt er det mye mindre sannsynlig at noen doper deg ned.

Er du deilig? Banalt, men det har ganske så mye å si ja.

Det er greit å huske at dop er dyrt og de færreste går å hiver det i drinkene til fremmede gutter (vi er ikke så mye tess i senge om vi sover, vi er heller ikke spesielt vanskelig å sjekke opp heller).
Vis hele sitatet...
Jeg er en slank jente med blå øyne og blondt langt hår. Om jeg er deilig får andre bedømme, men jeg vil si vi fikk mye oppmerksomhet der nede ihvertfall.
Men da kan det vel hende det er alkoholen. Har bare aldri opplevd noe liknende før, og det var helt forferdelig. Håper jeg aldri opplever det igjen!

Takk for svar alle sammen! Virker som om de fleste er enige at det er alkoholabstinenser. Så da satser vi på at det var det!
Sist endret av Endorfin; 14. juli 2014 kl. 12:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ArbeidsledigProletar
Tråden har rett. Skjønner ikke at du blir overrasket over at du har rasert kroppen din ved å holde på sånn. At du ikke med engang skjønte at det var kroppen som sa i fra etter nesten en måned med kraftig mishandling.

Du skjønner, det trenger ikke å fysisk vises på deg at innsiden av kroppen din nå er et dass etter daglig dehydrering og forgiftning.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av Susanna Vis innlegg
Jeg ble dopa et sted i syden en gang. Det artet seg ganske annerledes. Be utrolig tung i kroppen, nesten paralysert, sank ned langs veggen og hadde ikke sjanse til komme meg noe sted på egenhånd. En fyr kom bort og be....
Vis hele sitatet...
Dopa ned vha piller, alkohol, eller noe annet 'ukjent'?
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Dopa ned vha piller, alkohol, eller noe annet 'ukjent'?
Vis hele sitatet...
Jeg tipper noe Rohypnol eller lignende. Men siden jeg aldri bruker sånt var det ikke noen effekt jeg kjente igjen. Det var kveldens første øl som jeg ikke hadde holdt skikkelig øye med, og det var en ganske skremmende opplevelse.
Sitat av Endorfin Vis innlegg
Jeg har vært på ferie i Sunny Beach. Drakk alkohol hver dag i 3 uker. Men ca i den 2 uken var det en dag jeg ble så sliten, så jeg gikk hjem klokken 23:00 for å legge meg. Jeg klarte ikke sove før klokken 08:00 på morgenen, for jeg følte meg helt ødelagt. Kroppen min skalv, i det ene øyeblikket var jeg så varm at jeg svettet masse, men plutselig ble jeg iskald, og sånt fortsatte det hele natten. Jeg hadde helt sykt angst. Har aldri vært så redd i hele mitt liv! Men jeg vet ikke en gang hva jeg var redd for. Flere ganger hallusinerte jeg. Plutselig så jeg en mann som sto på siden av senga mi. Jeg skvatt så sykt at jeg nesten skrek, og venninna mi våknet av det. Dette skjedde flere ganger, men jeg så forskjellige ting hver gang. På morgenen hadde jeg også helt angst. Jeg skvatt så jeg trodde jeg skulle få hjerteinfarkt bare fordi jeg hørte et lite dunk i veggen.
Klarte tilslutt å sove, og da ble det mye bedre etter jeg våknet. Var ikke redd lenger, men kvalm og sliten i kroppen.

Jeg har ingen erfaringer med narkotika. Men jeg kan ikke skjønne hva annet det kan være. Det har aldri skjedd noe sånt før, og det er det verste jeg noen gang har opplevd!

* Er det noen som har en anelse om hva dette kan være?
* Jeg tenkte å dra til legen i morgen for å ta en blodprøve. Men det er jo 8 - 9 dager siden det skjedde. Vil det gi utslag på prøven da?
Vis hele sitatet...
Jeg har hørt at scopolamin brukes utenfor Sør-Amerika nå, der det har vært brukt lenge. Selve opplevelsen høres ikke veldig ut som den deliriske scopolamin-rusen, men de jeg har lest om har som regel tatt det for å ruse seg og ikke fått noe i drinken eller lignende. En ting som pleier å gå igjen er at man blir ekstremt tørr i munnen. Jeg kan ikke si at dette høres ut som dette, men igjen er det ikke noe ekspertiseområde, har som sagt bare hørt noe om at det har spredd seg blant kriminelle utenfor de vanlige landene, og vet at det er en del kriminalitet i området du var i...

Jeg vet ikke, men få ting gir deg hallusinasjoner som er deliriske. En mulighet er nevnte alkoholabstinenser...
Det er da ingen rape-drugs som gir de effektene der. Og om du fikk noe i drinken din er det 99% sikkert ute av blodet ditt nå.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av phish Vis innlegg
Jeg har hørt at scopolamin brukes utenfor Sør-Amerika nå, der det har vært brukt lenge. Selve opplevelsen høres ikke veldig ut som den deliriske scopolamin-rusen, men de jeg har lest om har som regel tatt det for å ruse seg og ikke fått noe i drinken eller lignende. En ting som pleier å gå igjen er at man blir ekstremt tørr i munnen. Jeg kan ikke si at dette høres ut som dette, men igjen er det ikke noe ekspertiseområde, har som sagt bare hørt noe om at det har spredd seg blant kriminelle utenfor de vanlige landene, og vet at det er en del kriminalitet i området du var i...

Jeg vet ikke, men få ting gir deg hallusinasjoner som er deliriske. En mulighet er nevnte alkoholabstinenser...
Vis hele sitatet...
En annen effekt scopolamin er veldig godt kjennt for er TOTALT hukommelsestap
Sitat av Susanna Vis innlegg
Jeg tipper det er noe slags delirium som er ganske vanlig ved alkoholmisbruk.

Jeg ble dopa et sted i syden en gang. Det artet seg ganske annerledes. Be utrolig tung i kroppen, nesten paralysert, sank ned langs veggen og hadde ikke sjanse til komme meg noe sted på egenhånd. En fyr kom bort og begynte å dra meg med ut av lokalet, men heldigvis hadde jeg mange venner på stedet som var våkne og fikk meg hjem isteden. Etter et par timer var jeg i ok form igjen.
Vis hele sitatet...
Var du helt klar i hode selv om kroppen hadde kasta inn handkleet? Jeg ble dopa ned i syden og hvor det ble en glemmesak å komme seg noe sted men var helt oppegående i topplokket.
Sitat av hideout Vis innlegg
Var du helt klar i hode selv om kroppen hadde kasta inn handkleet? Jeg ble dopa ned i syden og hvor det ble en glemmesak å komme seg noe sted men var helt oppegående i topplokket.
Vis hele sitatet...
Jeg følte meg ganske klar i toppen, ja. Ble veldig forskrekket og redd da en mann tok tak i meg og begynte å slepe meg ut av lokalet, da raste tusen tanker om hva som var i ferd med å skje gjennom hodet mitt, men jeg var ikke i stand til å rope ut til vennene mine der. Veldig skremmende! Heldigvis oppdaget vennene mine ham og da stakk han fort.
Ser den gitt. Jeg følte meg iaf ikke spesielt smart etter å fått beskjed av de som bodde der å ikke gå ut med smykkene og klokka mi, så etter ei uke uten no problem tar jeg det på meg og kan plutselig knapt bevege meg etter noen drinker. Sneaky opplegg. Er et annet stoff som er blitt mer popp en ryhopnol nå, husker ikke helt hva det heter men kroppsfunksjonene er iaf det som tar kvelden.

Til TS: Det slo deg ikke at ingen har noe interesse for å dope deg ned uten å gjøre noe med deg? :P
Sitat av hideout Vis innlegg
Ser den gitt. Jeg følte meg iaf ikke spesielt smart etter å fått beskjed av de som bodde der å ikke gå ut med smykkene og klokka mi, så etter ei uke uten no problem tar jeg det på meg og kan plutselig knapt bevege meg etter noen drinker. Sneaky opplegg. Er et annet stoff som er blitt mer popp en ryhopnol nå, husker ikke helt hva det heter men kroppsfunksjonene er iaf det som tar kvelden.

Til TS: Det slo deg ikke at ingen har noe interesse for å dope deg ned uten å gjøre noe med deg? :P
Vis hele sitatet...
Hvilket stoff er dette? Jeg ser du sier du ikke husker navnet, men det høres merkelig ut at man er klar i hodet og likevel mister kontroll over kroppen. Kan du gi noen flere detaljer som muligens kan brukes? Jeg prøver å tenke etter, men kan ikke tenke meg noen legemidler som gjør dette, og heller ikke hvordan de eventuelt skulle virke... de må blokkere nervesignalene på et vis, men hvordan aner jeg ikke...

Uansett er det IKKE noe benzo som Rohypnol det er snakk om over; da fungerer det meste fint, men man oppfører seg som en idiot (eller gjør ting man ellers ikke ville gjort) og glemmer ofte etterpå hva som har skjedd... Har gått på en smell der ved et uhell en gang, selv om jeg husker det... litt som å være dritings men føle seg normal...
Jeg er ikke helt sikker - Ble bare fortalt at de hadde sluttet å bruke ryhopnol og brukte noe som satt deg helt i sjakk på kroppsbeherskelse. Er vel noe kraftig smertestillende av et slag? Spesielt var det iallefall. Satt og pratet med ei jente i 10-15 minutter om normale greier hvor hun la ut om hva hun studerte, hvor hun bodde og hele den leksa der, hu virka igrunn som den mest edru som var der - Så når hu sku flytte seg bort i samma sofa som meg så var det bang i bakken og umulig for hu å komme seg rundt av egen hjelp.
Trådstarter
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Tråden har rett. Skjønner ikke at du blir overrasket over at du har rasert kroppen din ved å holde på sånn. At du ikke med engang skjønte at det var kroppen som sa i fra etter nesten en måned med kraftig mishandling.

Du skjønner, det trenger ikke å fysisk vises på deg at innsiden av kroppen din nå er et dass etter daglig dehydrering og forgiftning.
Vis hele sitatet...

Som jeg har nevnt opptil flere ganger i tråden her, så skjedde dette under 2 uker med fyll. Ikke etter nesten en måned. Litt overdrevent!!
Jeg har vært på nesten en måneds fyll tidligere, og det har gått helt fint. Jeg vet jeg ødelegger kroppen min. Jeg er jo ikke dum! Men jeg har aldri opplevd noe liknende før. og jeg visste ikke man skulle bli såå ille av under 2 ukers fyll. Det er derfor jeg ikke har skjønt hva det kunne være. Dessuten drakk jeg enda mer den siste uka. Da var det mange dager det første jeg gjorde da jeg sto opp var å begynne å drikke. Det gikk helt fint! Gikk også helt fint å bråslutte og drikke. Derfor jeg synes det hørtes rart ut at det var alkoholen.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Endorfin Vis innlegg
Som jeg har nevnt opptil flere ganger i tråden her, så skjedde dette under 2 uker med fyll. Ikke etter nesten en måned. Litt overdrevent!!
Jeg har vært på nesten en måneds fyll tidligere, og det har gått helt fint. Jeg vet jeg ødelegger kroppen min. Jeg er jo ikke dum! Men jeg har aldri opplevd noe liknende før. og jeg visste ikke man skulle bli såå ille av under 2 ukers fyll. Det er derfor jeg ikke har skjønt hva det kunne være. Dessuten drakk jeg enda mer den siste uka. Da var det mange dager det første jeg gjorde da jeg sto opp var å begynne å drikke. Det gikk helt fint! Gikk også helt fint å bråslutte og drikke. Derfor jeg synes det hørtes rart ut at det var alkoholen.
Vis hele sitatet...
Det var nok alkoholen ja. Jeg kan få samme symptomer etter 3-5 dager med intens drikking fra morgen til kveld, men jeg kan også drikke 7-14 dager i strekk uten å få sånne symptomer. Det spørs veldig på hvor mye man drikker, spiser og får sovet, i tillegg til mye mer.

2 uker med drikking hver dag er ekstremt mye, hvertfall hvis det er den typiske sydenfylla der man drikker seg dritings fra morgen til kveld.
Jeg havnet i et lite alkohol-delir etter å ha vært på Roskilde og drukket i 10 dager fra morgen til kveld. Så syner, hørte stemmer i hodet, og visste ikke hva som var drøm eller ekte. Tviler sterkt på at du ble dopet ned. Er vel ingen som putter LSD i drinken til folk? Masse alkohol og lite søvn over lang tid føkker med kropp og sinn. Skal man være helt om natt og dag må man nok tåle en liten smell før eller siden