Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 6705
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Godaften! jeg fikk i år 1000kr i sentergavekort av min onkel, og lurte på om det var noen måte å omgjøre disse pengene til kontant/kort-saldo uten større tap? Tenker mtp spendON og slikt
Kjøpe noe for og så si at du er misfornøyd med gaven og vil ha pengene tilbake?
Sitat av overwatch Vis innlegg
Kjøpe noe for og så si at du er misfornøyd med gaven og vil ha pengene tilbake?
Vis hele sitatet...
Da får man gjerne ett gavekort tilbake istedenfor, så like langt.

OP, du kan prøve å selge gavekortet til noen du kjenner?
Kjøp matvarer i matbutikken for de De må du ha uansett og du "sparer" da kontantene dine
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Trådstarter
Sitat av Hager Vis innlegg
Kjøp matvarer i matbutikken for de De må du ha uansett og du "sparer" da kontantene dine
Vis hele sitatet...
jeg bor hos foreldre, og det er da faen ikke det jeg spørr om. hadde de solgt juletjall på rema hadde det vært en annen sak, men nyttårs-syra blir ikke finansiert av sellerirot og kneip desverre.

til vedkommende over som sa det med å selge gavekortet, tror jeg det er vannskelig, da alle er bortresist og/eller like blakk som meg
Kan man ikke kjøpe spendon?
Jeg kjøpte meg ett verktøy på clas ohlson, leverte tilbake og fikk cash:-)
har du tenkt tanken at du muligens fikk gavekort av din onkel fordi han ikke ville at han skulle finansiere ditt RusMissbruk ?

hvis det er en matsjappe på det senteret får du jo jo kjøpt pils å tobakk
Sitat av drittsekken Vis innlegg
jeg bor hos foreldre, og det er da faen ikke det jeg spørr om. hadde de solgt juletjall på rema hadde det vært en annen sak, men nyttårs-syra blir ikke finansiert av sellerirot og kneip desverre.

til vedkommende over som sa det med å selge gavekortet, tror jeg det er vannskelig, da alle er bortresist og/eller like blakk som meg
Vis hele sitatet...
Så bra da! Da kan du jo handle for foreldrene dine med gavekortet ditt også få igjen penger av de.
Sitat av aerox88 Vis innlegg
Jeg kjøpte meg ett verktøy på clas ohlson, leverte tilbake og fikk cash:-)
Vis hele sitatet...
Da har du vært heldig. Har jobba på Clas, og husker at vi kunne se på kviteringen at det var kjøpt via gavekort. da fikk du tilgodekort.

men MAAANGE som ikke så det. sto med så liten skrift. Finn en du tror/vet er ny, de sjekker kanskje ikke
Sist endret av visualn00b; 25. desember 2013 kl. 16:10.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Spør foreldrene om å kjøpe gavekortet av deg, slik at de kan bruke det på mat?
Sitat av aerox88 Vis innlegg
Jeg kjøpte meg ett verktøy på clas ohlson, leverte tilbake og fikk cash:-)
Vis hele sitatet...
Jeg kjøpte en kabel på clas ohlson med cash, fikk igjen gavekort....
Jeg har samem "problemet", men tenker løsningen er å kjøpe spendon på Narvesen...
Kjøp SpendOn kort ja, 40 kr er ikke et "større tap"
Spørsmålet er jo enkelt og greit: hvordan gjøre det om til kontanter, ikke hvordan en omgjør det til et annet gavekort.
Jeg satt akkurat og lurte på det samme da jeg så denne tråden, og tjallet betales hverken med gavekort, bankoverføring eller faktura. Her må det harde kontanter til.
Sitat av visualn00b Vis innlegg
Da har du vært heldig. Har jobba på Clas, og husker at vi kunne se på kviteringen at det var kjøpt via gavekort. da fikk du tilgodekort.

men MAAANGE som ikke så det. sto med så liten skrift. Finn en du tror/vet er ny, de sjekker kanskje ikke
Vis hele sitatet...
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Jeg kjøpte en kabel på clas ohlson med cash, fikk igjen gavekort....
Vis hele sitatet...
Mitt senterkort gikk ut om en uke, så jeg spurte i infoen om å få ett nytt, men det kunne de ikke.
Så jeg gikk på clas ohlson, spurte i kassen om jeg kunne få kjøpe og returnere ett produkt for å få igjen penger, og det skulle gå greit.
Kjøpte først en vinkelsliper, returnerte den, fikk tilgode lapp, byttet tilgode lappen mot penger i kassen:-)
En fang brukte jeg gavekort på Vinmonopolet, da fikk jeg restverdien ut som kontanter, grunnet en eller annen polixy. Noen kan kanskje avkrefte eller bekrefte typen favekort samt åesaken.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Trådstarter
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
har du tenkt tanken at du muligens fikk gavekort av din onkel fordi han ikke ville at han skulle finansiere ditt RusMissbruk ?

hvis det er en matsjappe på det senteret får du jo jo kjøpt pils å tobakk
Vis hele sitatet...
a) Jo, tanken streifet meg, men med tanke på at jeg ser han knappe 2-3 ganger i året, og at han ikke vet at jeg bruker rusmiddler, forsvannt tanke rimelig fort igjen.

b) Hvem har sagt jeg MISbruker rusmiddler? Dette er ett forum for freaks, ikke trangsynte tullinger med patetiske anklager.

c) Det faktum at du feilskrev "RusMissbruk" så heftig, forteller meg allerede at du ikke kommer til å få noe svar på dette forumet, bare kjeft.

d) JEG VET at man kan kjøpe tobbakk og alkohol på matbutikken, så å si det er litt som å påpeke at senter-gavekortet mitt kan brukes på ett senter.

Jeg virker kansje hissig, men det må da være grenser for idioti...

Sitat av Ueland Vis innlegg
En fang brukte jeg gavekort på Vinmonopolet, da fikk jeg restverdien ut som kontanter, grunnet en eller annen polixy. Noen kan kanskje avkrefte eller bekrefte typen favekort samt åesaken.
Vis hele sitatet...
var det steen og støm gavekort? isåfall skal det testes, må uansett ha litt alkohyl til romjula, triste tider å forbli edru på..
Sitat av drittsekken Vis innlegg
a) Jo, tanken streifet meg, men med tanke på at jeg ser han knappe 2-3 ganger i året, og at han ikke vet at jeg bruker rusmiddler, forsvannt tanke rimelig fort igjen.

b) Hvem har sagt jeg MISbruker rusmiddler? Dette er ett forum for freaks, ikke trangsynte tullinger med patetiske anklager.

c) Det faktum at du feilskrev "RusMissbruk" så heftig, forteller meg allerede at du ikke kommer til å få noe svar på dette forumet, bare kjeft.

d) JEG VET at man kan kjøpe tobbakk og alkohol på matbutikken, så å si det er litt som å påpeke at senter-gavekortet mitt kan brukes på ett senter.

Jeg virker kansje hissig, men det må da være grenser for idioti...



var det steen og støm gavekort? isåfall skal det testes, må uansett ha litt alkohyl til romjula, triste tider å forbli edru på..
Vis hele sitatet...
Neida, du lever bare opp til navnet ditt


Du setter inn 1000 kr på tippekortet ditt å tar ut pengene igjen...
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Trådstarter
Sitat av heihallohade Vis innlegg
Neida, du lever bare opp til navnet ditt


Du setter inn 1000 kr på tippekortet ditt å tar ut pengene igjen...
Vis hele sitatet...
haha, nåja, jeg er ikke så ille i det virkelige liv
har ikke tippekort, og hadde igrunn ikke planer om å skaffe det. koster det noe ekstra og må jeg evt fylle ut masse drit eller vente en månede? eller er det bare rett inn rett ut? vil ikke bli stuck med masse gamblin-money og føle meg dum
Du får kortet på dagen -> fyller opp penger -> tar ut pengene 25 sekunder senere
Moralpreken her og der, Freakaholic. Må det fokuseres på rusbruken til TS fremfor trådens emne?

Noe annet du kan gjøre dersom det ikke lar seg gjøre å løse det ut i kontanter, er å kjøpe tjall til litt lavere verdi enn kortets verdi, for hele verdien. Jeg kjøpte tjall for 300 kroner for et gavekort på 400 kroner jeg ikke ville ha. Kan hende noen er litt snille i jula?
Sist endret av Suicidaltaco; 25. desember 2013 kl. 19:21.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Trådstarter
Sitat av heihallohade Vis innlegg
Du får kortet på dagen -> fyller opp penger -> tar ut pengene 25 sekunder senere
Vis hele sitatet...
nydelig, da skal jeg prøve på det takk for svar!
Sitat av drittsekken Vis innlegg
haha, nåja, jeg er ikke så ille i det virkelige liv
har ikke tippekort, og hadde igrunn ikke planer om å skaffe det. koster det noe ekstra og må jeg evt fylle ut masse drit eller vente en månede? eller er det bare rett inn rett ut? vil ikke bli stuck med masse gamblin-money og føle meg dum
Vis hele sitatet...
Gå til en kiosk / matbutikk som har Norsk Tipping, be om å få registrere deg. Skriv inn personnummer, vis ID og signer en kvittering. Tar 2-3 min og koster 60 kroner.
Kan tenke meg at det ikke funker hos matbutikker, da de har egen Norsk Tipping kasse.
Sist endret av Vod0; 25. desember 2013 kl. 19:31.
Sitat av heihallohade Vis innlegg
Neida, du lever bare opp til navnet ditt


Du setter inn 1000 kr på tippekortet ditt å tar ut pengene igjen...
Vis hele sitatet...
This might actually work.
Sitat av Dragoon Vis innlegg
This might actually work.
Vis hele sitatet...
Fungerer som bare juling dette her!
Sitat av drittsekken Vis innlegg

b) Hvem har sagt jeg MISbruker rusmiddler? Dette er ett forum for freaks, ikke trangsynte tullinger med patetiske anklager.
.
Jeg virker kansje hissig, men det må da være grenser .
Vis hele sitatet...
er jo du selv som reklamerer om at du er en rusforbruker på din signatur. . og når du er så desperat etter dop at du må bytte gavekort mot cash så du får kjøpt deg dop så er jo du en rusmissbruker, så klart er det vanskelig for rusmissbrukere å skjønne det selv.
Elkjøp hvis de er på senteret, åpent kjøp i 30 dager, alltid fått cash tilbake hos de.