Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1034
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan man ruse seg på Parol 500mg paracetamol. Står det er opioider i det og har en liten rød trekant. Funker dette på noe vis?
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Inneholder det kodein eller noe annet opiod da? Hvis det er bare paracetamol, så nei. Men hvis det er noe likt Paralgin forte (som inneholder kodein og paracetamol) så vil jeg anbefale å filtrere ut paracetamolen. (Veldig skadelig for levra i store mengder) søk opp cold water extraction.
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Bruksanvisningen står på et utenlandsk europeisk språk så jeg er usikker. Men fant noe på norsk på nett. Der stod det at det inneholder kodein. Jeg regner med det inneholder et annet opiod ettersom det er en rød trekant på den. Kanskje noe man ikke får tak i i norge?
Hæ? Gir det mening at trekanten absolutt skal bety at dem inneholder noe annet en kodein? Kodein er jo en type opium som masse folk misbruker. Tenk f. eks Cosylan her i landet eller andre typer hostesafter fra utlandet og hvordan rappere skryter av at dem drikker på det hele dagen.
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
@gingercookie Nei assa jeg mente kodein. Blei kanskje formulert litt feil dær�� Jeg kan ikke så mye om hva som er lov og ikke lov i landet av opioder. Men jeg lurer på om (med utgangspunkt i at anvisningen er uleselig) alle pakker med en rød trekant inneholder et opiod? Enten det er kodein eller noe annet, så betyr i allefall trekanten at det inneholder et opiod på en eller annen måte?
Skulle tro det gikk an å finne ut hvilke språk som står på pakningen også bruke google translate? Hva heter f.eks produktet du sitter med?
Du vet hvilket opioid det inneholder. Neste steg er å finne ut hvor mye kodein hver pille inneholder.

Ang. den røde trekanten er det ikke uvanlig å finne den på medikamenter som kan gjøre deg sløv og søvnig. Det trenger derfor ikke være opioider i et medikament bare fordi det har rød trekant.
Sist endret av DfenZ; 11. august 2020 kl. 05:45.