Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1392
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har noen cannabis planter som begynner å bli ferdig. I kveld klippet jeg av litt av en av blomstene, tørket i mikroen og røkte. Dreper jeg planten vêr å klippe noen buds av den? Og hvor mye av effekten mister cannabisen når man tørker den i mikroen?

Noen som veit?

:-)
Anonym bruker
"Bred Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tørk med varmluft fra hårføner eller sån liten ovnsak som blåser varmluft.

Om du grinder i elektrisk kaffekvern først kan du røyke på 20 min med bra smak og fin high.
Iløpet av sekunder kan poten bli tørr og røykbar, uten veldig mye tap, i løpet av noen flere sekunder kan den ta fyr inni mikroen. Anbefaler varmluftsovn på 50-75grader eller en stråleovn med ark oppå der varmen kommer ut så legger du poten på arket. Disse måtene beskytter cannabiodene fra å bli ødelagt, noe de blir ved 150-200 grader. Har ikke erfaring men jeg tenker på charas-makerne i Nepal, de går jo rundt i fjellet og drar av pot slik man drar blader av tregreiner, fører hånden langs stilken helt til tuppen og samler det i handa før de gnir det til hasj. Ikke så langt unna samme prinsippp, og tror ikke plantene dør av det.
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Prøvde først med hårføner, men det tok så tid og ble så klønete. Tørket i 10-15 sek av gangen i mikroen med små pauser mellom.

Funka greit det, jeg Kjenner at jeg har røkt. Men det funker vel mye bedre når jeg får tørket det på vanligvis?

Bare tenker jeg lar planten stå en uke til, men kan også tørke den i morgen, henge den opp ned i en bod på loftet.

Men det funka helt ok

Har vel ødelagt planten ved å klippe i den uansett
Er det ikke kurant lage edibles? Er man ikke tålmodig nok tørke det skiklelig.
det er overraskende fort gjort om man klipper potten godt opp og sprer utover en stor flate. For all del hvis det funker bra så går mikron men jeg tror det blir mye bedre av å ligge på/i ovn ca 20 min maks. kanskje klippe litt ekstra underveis. Har mista pot i elva og tørket den på denne måten(på et ark) i løpet av en time. Kan jo også lage edibles uten å tørke den men har du mulighet så er det best å ta minst mulig nå og heller tørke den når den er ferdig.
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Den tåler fint å bli klippet litt i, pleide å klippe av en grein nå og da før når jeg dyrka. Resten av planta modna like fint, gjelder bare ikke ta for mye.
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Mange takk for alle svar


Dette var bare en nødløsning for i kveld. Har ikke sovet på lange tider, og det hadde vært godt med litt ro. Men den var ganske god sånn den er nå, tror ikke den trenger å stå lenger. Har tenkt i flere uker at den ser ferdig ut.

Jeg lar planten stå på et mørkt rom i natt og klipper den av stilken/stammen i morgen. Det er visst høyere konsentrasjon av thc i planten når den ikke har fått lys på noen timer. Andre som har hørt om dette?