Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 833
Hei. Igår var jeg på besøk hos en venn. Når jeg var der hadde han 1l med vodka og 5 mogadon. Han poppa i seg alle mogadonan og drakk litt vodka for og forsterke effekten. Vi satt og snakka så drakk han ett glass her og der. Han ble veldig ruset og sa han skulle legge seg ned litt. Jeg måtte gå uansett så jeg sa til han at jeg skulle komme innom om ett par timer.

Når jeg kom tilbake halvsov han i sofaen og hele vodka flasken var tom. Jeg vurderte og ringe 113 fordi hele flasken hadde forsvunnet på ca 4-ish timer + han hadde tatt mogadon. Men han våknet og vi snakka litt og så på TV i noen timer. Alt gikk bra.

Idag hadde han samme plan, vodka + mogadon. Hvordan kan en person drikke en flaske vodka på noen timer og være ruset på mogadon? Burde han ha dratt på sykehus? Hva skal jeg gjøre? Burde jeg være VELDIG bekymret?
Hvis du bryr deg om han så burde du være bekymret ja... Det å i det hele tatt drive å drikke helflasker med vodka dag på dag i uka er jo i seg selv en stor varsellampe. Om han kan drikke en hel flaske vodka og ta mogadon og fremdeles være ved bevissthet så indikerer det her toleranse og forsterker den allerede rimelig sterke mistanken jeg har til at han har et stort alkoholproblem. Det er dessuten rimelig livsfarlig å blande benzo og store mengder vodka...
Ja det høres ikke noe særlig ut. Men hva du bør gjøre? Det er vel fint lite du kan gjøre egentlig. Om han velger å ruse seg i grus så velger han jo det. Lite du kan gjøre med akkurat det. Siden han tar mer enn bare alkohol kan du vel få han hekte om du ønsker det men vil det hjelpe ham noe? Neppe. Snakke med ham? Hvor mange tror du ikke har forsøkt å snakke med avhengige? Ofte tror de jo selv at skal klare å kutte ned, andre ganger bare sier de det for å fred. Han må nok som alle oss andre gå sin egen vei, uansett hvor den veien leder.
Sist endret av _abc_; 20. mai 2020 kl. 23:32.