Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 2719
Yo kjære freaks.

I barnehagen jeg jobber i er vi i gang med fagområdet "Kunst, kultur og kreativitet". I den forbindelse vil jeg spille musikk fra forskjellige sjangere og forskjellige kulturer for barna. Problemet er at jeg selv har ganske snever musikksmak og har generelt lite peiling på musikk.

Jeg kommer til å lage to spillelister:
Sjangere og musikk fra forskjellige kulturer.

Noen som har noen forslag til musikk jeg kan bruke?
Det er en fordel om sangene finnes på Wimp, men ikke noe must

Vi har barn som forstår engelsk, så musikken bør ikke inneholde for mange stygge ord
Er det noe krav at musikken skal være rolig?
(Og samtidig, anbefaler beatles, bedre enn det på VG lista )
Listefyll
Trådstarter
Musikken trenger overhodet ikke å være rolig, men den bør selvfølgelig ikke skremme barna

The Beatles skal definitivt være med!
Tja, Bob Marley, Andy McKee, Miku Hatsune*, og til slutt en spesifikk sang:
Gulravage - porrigde men

(*denne "artisten" er jeg ikke helt sikker på, men den var iaf. Populær i Japan en periode. Alt. Psy sin musikk.)
Lær de opp om musikken som er fra 70-tallet og oppover

-Pink Floyd
-Queen
-Suzi Quatro
-Kent
-Eagles
-Red hot chillipeppers
-The Killers
-Bob Marley

Her er iallefall noen band som passer for de fleste Kansje ikke så veldig variert dette, men det er iallefall innen det jeg hører på, og da rekner jeg med at også andre liker det, også barn

-Samiboy
Når man så tidlig skal begynne å lære opp barna om musikk, så er det jævlig viktig at du ikke går rundt Lemmy! Gjerne basser hele greia rundt Lemmy og Motörhead, samt Hawkwind. Og Pantera. Ikke glem Pantera!

Ellers er Pink Floyd og Led Zeppelin tøffe band, og Zeppelin spesielt har jo en sentral rolle som "pionerer" av metal. Gi unga metal før fotballen tar dem!
Sist endret av McLovin; 5. januar 2013 kl. 13:32.
Jeg pleier å spille denne lista (med avveksling som klassisk, jazz, funk, indie) stort sett i barnehagen jeg jobber i. Du kan jo høree igjennom den for å se hva du synes
Så lenge du ikke gir dem Lil Wayne eller Nicki Minaj er det vell ingenting som kan skade
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
John Mayer !
"Kunst, kultur og kreativitet"

Tror egentlig ikke barn i barnehagen bryr seg så mye om dette..... De vil bare leke med ting som er interessant for dem og bråker.
Jean Jaques Perrey =)
Han lager det han selv kaller ''glad'' musikk.
Sjekk ''Happy electropop music machine'' albumet, så forstår du.
Sitat av Taurean Vis innlegg
"Kunst, kultur og kreativitet"

Tror egentlig ikke barn i barnehagen bryr seg så mye om dette..... De vil bare leke med ting som er interessant for dem og bråker.
Vis hele sitatet...
Ikke undervurder kreativiteten og hjernen til et barn. De forstår mye mer en du tror!
Sist endret av Juicekongen; 5. januar 2013 kl. 14:41.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av Clayton Vis innlegg
John Mayer !
Vis hele sitatet...
Med "Who says" i barnehagen?

OT:

Dire Straits du jo ha med!
Ikke glem U2 og The Rolling Stones!
Dire Straits og Lynyrd Skynyrd er et must.

Du har jo også Bryan Adams, Queen og Nirvana, som har mange bra sanger.
Mye underholdende innen irsk musikk. Som regel livlige melodier, finnes mye som er sjørøverinspirert, alle unger liker sjørøvere.

Flogging Molly med Seven Deadly Sins er et godt eksempel.
Gojira. Just do it.
Jeg ville spilt meningsfulle og lykkelige sanger for barna (gjerne slike man kan ta allsang på)

Eksempler:
Michael Jackson - Heal the world
Bobby McFerrin - Don't Worry Be Happy
Katrina and the Waves - Walking On Sunshine
Hanson - MmmBop
The Monkees - I'm a Believer
Beatles - Here Comes the Sun
Olivia Newton-John og John Travolta - You're the One That I Want
Katie melua med nine million bicycles. For eksempel. barn liker jo sykler. Diverse andre av hennes sanger er også bra.
Husk for all del å ha med klassisk musikk! Gamle tradisjoner er viktig å a med videre, samtidig, så tror jeg nok mange av barna vil dra kjensel på noen av stykkene. Her har du en liste med mange jeg synes er fine selv (i wimp). Plukk ut de mest kjente: http://wimp.no/playlist/d7e8eaf1-521...c-2c53c750cb3c
Sist endret av Avatar; 5. januar 2013 kl. 17:18.
Justin Bieber - Baby
Neida
Anbefaler Beatles
Here Comes the Sun feks. ?
Spill skiva "Blonde on Blonde" av Bob Dylan fra 1966. Et sant mesterverk som alle har godt av å høre.
Sitat av Mozilla Vis innlegg
Så lenge du ikke gir dem Lil Wayne eller Nicki Minaj er det vell ingenting som kan skade
Vis hele sitatet...
Eller bieber..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Listefyll
Trådstarter
Takk for mange gode svar. Begynner å bli en bra liste
Hva med litt R.E.M og noe Eric Clapton? Og kanskje litt Cat Stevens?
Spell Volk skiva til Laibach for dem.

Pantera er nevnt tidligere, men kan aldri nevne Pantera for ofte. Spell Pantera.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
lær barna om god musikk, og å bruke rusmidler i samme slengen:
4 hero - Mr Kirk`s nigthmare
Aha - Take on me?

Om du vil gi de et innblikk i de fleste sjangere kunne du jo spilt Infected Mushroom!
Boston? :P