Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1124
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Svoger er skrevet ut fra rehab for ca halvår siden. Mistenker nå sprekk. Tok det opp med han, men sier selv det kun har at han har hatt et par øl. Har de siste par dagene fremstått som"fin"og pratsom , spiser lite, men sover mye. Har mens jeg har vært tilstede hatt to tilfeller der han faller sammen rett etter at han reiser seg opp, svimer ikke av, men svimler og faller. Overhørte min søster klagde på at han hadde svetta ut senga i natt, så mulig nattesvette. Tidligere brukt amfetamin, ghb, alkohol, piller, ja you name it. Min naive søster har akkurat sluppet han inn i huset igjen. Stygt redd dette ender som sist gang for hennes, med grisejuling fra apetrynet.
Det er vel sikkert en av de tingene du nevner da. Amfetamin høres treffer blink på alt du sier bortsett fra sovinga. Kanskje det er blandingsmisbruk. Blir bare gjetting. Håper dere finner en bra løsning på dette. Lykke til!

GHB høres også riktig ut ut i fra det du beskriver. Blir helt sykt pratsom av både amf og ghb.
Sist endret av TrippyKing; 19. mai 2020 kl. 20:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
nattesvette og svimmling da? Har selv testa amfetamin i tidligere dager, men aner ikke hva virkningen blir av ghb oppå det hele. Blir derfor litt usikker. Kan ghb utligne våkenheten til anfetamin liksom?
Blandingsmisbruk kan det være, da kan man regulere seg opp og ned. Amfetamin, Kokain eller andre stimulanter på dagtid gir energi, positivitet og pratsomhet. Benzo, Opiater, GHB og Z-hypnotika kan alt brukes for søvn for å motvirke søvnløsheten man lider av ved bruk av stimulanter med lang virketid, som Amfetamin.

Hvis bare et enkelt rusmiddel tror jeg vi snakker Amfetamin, og at han nok ikke faktisk sover hver natt, men lurer dere til å tro det. Amfetamin gir godt humør og pratsomhet som sagt, men om han verken sover eller spiser ordentlig kan man kollapse som du nevner at han har gjort.
Man svetter mer av Amfetamin og på nedturen kan man svette som en gris under dyna i senga.

Sjekk på han på nattestid. Bruker han speed da også sover han ikke. Sover han på f.eks Benzo er det vanskelig å vekke han og han vil være sløv og snøvlete.

Pupiller kan fortelle meget.
Sist endret av krystallkongen; 19. mai 2020 kl. 21:28.
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Piller sannsynligvis siden han sover mye, kan bli pratsom og bablete av det men også stor mulighet for at han tar amfetamin som gjør han våken og pratsom i et kjør, og piller etterpå for å komme seg ned igjen.

Det gjør vondt å lese at han ga søstern din juling, både piller og amfetamin og særlig kombinasjonen øker den risikoen. Jeg håper så inderlig at om det skjer igjen at hun ringer politiet og anmelder han med en gang! Han må få oppleve at det han holder på med gir større konsekvenser enn bare kjeft og deretter sympati og godtroenhet etter han lover at det aldri skal skje igjen, for både med vold i nære relasjoner og avhengighet så skjer det så å si alltid igjen.. Ved å ringe politiet og anmelde han så får han en konsekvens han ikke er forberedt på og som kanskje kan få han til å innse hvor ugreit det at han fortsetter å ruse seg og utøve vold er. At dette kan han ikke fortsette med overhodet!

Søsteren din bør ta en alvorsprat med flere i familien til stede å fortelle han at hvis han vil bo der så skal han godta uanmeldte urinprøver (kjøpes på apotek eller nett) fordi ingen kan akseptere risikoen for at han utøver vold mot andre igjen, og at rusen er en katalysator som øker risikoen for at det skjer. Det har ikke din søster råd til å ofre ved å være for snill mot han og la han få ruse seg i skjul, det må ikke være noen tvil for henne, derfor urinprøver og si at det må han akseptere og ikke kverulere på når hun ber om det (tilfeldige dager hver uke eller annenhver uke) for om han viser seg motvillig så er han tydeligvis ikke så opptatt av hennes sikkerhet og sitt russtopp og da er det rett ut. Det ville jeg stilt som et minimum krav, det er kjempealvorlig at han sprekker, men enda mer gravalvorlig at han har vært voldelig!
Det blir bare tipping, ingen her kan si hva han har tatt utifra den informasjonen du har gitt. Muligens så har han tatt alle stoffene du ramser opp. Personlig tipper jeg muligens GHB
Så ikke dette med grisejuling. Dette må jo være blandingsmisbruk!

"Ifølge psykologiprofessor Stål Bjørkly viste en norsk studie av 146 psykiatriske pasienter i Vestre Viken helseforetak at inntak av ett rusmiddel økte sannsynligheten for vold med ti ganger.

– Med inntak av 2–3 rusmidler økte voldsrisikoen 15 ganger sammenlignet med dem som ikke brukte rusmidler. Gikk vi opp til 4–5 rusmidler, ble det over 100 ganger større risiko for voldsbruk, sier Bjørkly."

- https://www.nrk.no/norge/_-det-er-de...har-1.11759195

Anbefaler forøvrig alle som ruser seg å lese denne artikkelen!