Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2491
Jeg har blitt frastjålet en veldig dyr sykkel utenfor et kjøpesenter, jeg hadde låst den. Vekter fant bilde på overvåkningskamera, han kom også i kontakt med tyven som lovte å levere den tilbake i løpet av gårkveld, det har han ikke gjort. Kan det være han sa dette fordi vekteren snakket til han? Mulig han har tenkt å nekte å levere den tilbake, eller at han ikke har den lenger? Han er vel neppe redd for en vekter? Vekter skal ringe politiet i morgen og det er anmeldt, men jeg tviler egentlig på at de gjør noe. Får vel igjen på forsikringen, men vil gjerne prøve å få tilbake denne først.
Hadde ikke akkurat stolt mye på en tyv som lover å levere noe tilbake "snart". Får håpe anmeldelse hjelper!
Hvordan klarte vekter å finne navn og telefonnummer til tjuven? Vet ikke om de har lov å gi deg den informasjonen. Kanskje du og politi kunne reist hjem til personen sammen? Virker som den beste metoden.
J86
Trådstarter
16 2
Han viste litt hvem denne personen var for de hadde hatt problemer med han før, og traff tilfeldigvis på han utenfor kjøpesenteret. Jeg vet ikke navn og adresse.

Jeg har tenkt litt på det og dra hjem til han sammen med politiet, men jeg vet ikke om de går med på det. Kan spørre.

Noen som har vært borti
Lignende? Hvordan gikk det?

Kanskje tyven egentlig ikke har sykkelen lenger?...
Sist endret av J86; 21. september 2019 kl. 00:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Skjønner at du tenker mye på dette, men ingen kan svare deg på de spørsmålene du kommer med. Du må nesten bare ta kontakt med politiet og forsikringsselskapet, så tipper jeg det ordner seg.
Om det ikke allerede er gjort så kan du høre om vekterne kan sikre opptaket av hendelsen. Anmeld forholdet og informer politiet at det finnes videobevis av hendelsen og hvem som sitter på dette. Om sykkelen er forsikret, så melder du fra til forsikringsselskapet og legger ved en bekreftelse på anmeldelse fra politiet.

Nå vet ikke vi hvor i landet dette skjer, men mitt inntrykk er at politiet ofte må prioritere hardt. Da blir slike saker dessverre ikke tatt alvorlig nok. Du kan jo oppsøke vedkommende selv om du tørr det, ellers så kan det være greit å følge med på Finn.no og lignende sider for å se om den havner til salgs.
Flott at du får tilbake penger av forsikringen. Av erfaring så har ikke politiet ressurser til å sikre bevis av sykkeltyveri, og du må belage deg på å sikre dette selv. Prøv å få kontroll over videofilmen, og finn personopplysningene til tyven. Anbefaler også å ta en titt på finn.no.

Selv har jeg blitt utsatt for hærverk av en sykkel. Ved siden av sykkelparkeringen lå det en bensinstasjon, som dessverre ikke dekket området med kamera. Anmeldte på nett, og fikk raskt en henleggelse tilbake

Det som taler for din fordel, er at vekteren forteller at tyven er en kjenning. Dermed kan det hende at politiet har sett seg lei. Husk at du må dokumentere anmeldelsen for å få tilbake noe på forsikringen, lykke til.
J86
Trådstarter
16 2
Sykkelen har jeg fått tilbake nå, men tyven har ødelagt batterilåsen og batteriet, han har åpnet batteriet og kuttet av ledningene inni der. Var vist ikke sånn at han måtte erstatte det han har ødelagt heller sa politiet, det syns jeg er dårlig. Var vist forsikringssak, men høres ikke ut som dette gjaldt da jeg spurte dem.
Helsikes drittsekk da. Kanskje det ikke er så vanskelig for sykkelreparatører med erfaring å reparere slike ledninger? Spør på sykkelverksted hvor mye de eventuelt tar, og om ikke forsikringen kunne bære behjelpelig med i hvert fall en del av summen.