Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 8935
På jakt etter brukervennlig digitalkamera. Har kokt det (foreløpig) ned til 2 kameraer: Sony DSC-RX100 II og Canon G9 X II.

Vippeskjerm betyr ikke så mye for meg, usikker på hvor mye touchscreen og den pop-up blitzen har å si (?)

Vet Canon er lettere, men en av tingene jeg lurer på er om Sonyen gir bedre bilder i svak belysning, pga. opptikk (hvor mye lys den tar inn) + at den har den blitsen?
De kameraene er veldig like så jeg tviler på at du vil merke noen forskjell i prestasjonen på de to, den lille forskjellen i blender tror jeg heller ikke vil ha noe særlig å si og begge kameraene har popup-blitz, men bare Sony-kameraet har braket for montering av ekstern blits.
I denne testen kommer Canon ørlite bedre ut, men det kommer egentlig helt an på hva som er viktig for deg.
Sist endret av Veggen; 17. september 2020 kl. 16:48.