Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 632
Kan konkretisere tittelen ved at jeg søker etter studier, som ved veis ende gir meg gode muligheter innenfor en yrkesretning i for eksempel spillbransjen.
Enda mere konkret er jeg på utkikk etter studier som lar meg utdanne meg som en konsept tegner.

Finnes det kunstskoler, private eller offentlige, i Norge som har et slikt studietilbud, eller som i beste fall vil føre i meg i rett retning?
Sist endret av martin2090; 28. mai 2010 kl. 21:25. Grunn: Skriveleifer
Jepp. Det finnes tre slike studier på Høgskolen i Hamar som er tett knyttet sammen. Her lærer vi flash, 3d studio max, programmering, photoshop og andre adobe programmer, animasjon, konseptkunst, videoproduksjon, after effects, spillaging og mer.

https://www.hihm.no/hihm/Hovedsiden/...unst-og-design
Sist endret av clynos; 28. mai 2010 kl. 23:51.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Alt clynos nevner er viktig for en god CV innenfor yrket som "spill designer" og alt det inbefatter, men flere utviklere som leter etter det de generaliserer som talenter ser ikke bare etter folk som har programkunskap. Veldig mye godt mottatt input har kommet fra folk med lite kunnskaper om hardware og software, men de har talenter og sitter på kunnskaper som likevel er verdifulle for dem.

Man trenger altså ikke en mastergrad i all inkludert software og hardware som brukes i utviklingen av et spill for å få jobb i spillbransjen.
Trådstarter
16 0
Takk for svarene! Er du student ved denne linjen Clynos? Isåfall, hva er erfaringene dine ved studiene så langt?

Har sett på det studietilbudet før, da bachelorutdanning i virtuell kunst og design, men ble usikker om det var det rette studiet for meg, da jeg til syvende og sist er på utkikk etter et studietilbud som vil gi meg spisskompetanse som konsept tegner (da i hovedsak i spillbransjen). Det jeg da er på utkikk etter et studietilbud som i hovedsak fokuserer på tegning og maling innenfor tradisjonelle medier, men samtidig også innenfor digitale (Photoshop, Corel Painter, 3dx max etc...). Det er ikke en utdanning som spilldesigner jeg er på utkikk etter.

His dere lurer på hva jeg legger i konsept kunst og utdanning som konsept tegner for spillbransjen, kan dere gå innpå

www.conceptart.org

Dette nettstedet er blant annet startet av noen av de mest profilerte konsept tegnerne innenfor spillbransjen.
Et godt eksempel på en mer tradisjonell konsept tegner vil være John Howe (Dere har sikkert alle sett blant annet illustreringene hans fra ringenes herre bøkene)