Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2670
Hei,
jeg er selvstendig næringsdrivende på heltid og arbeider med grafisk design og webdesign. Nå har jeg fått en forespørsel om å jobbe for en avis jeg har arbeidet for tidligere som tilkallingshjelp eller freelancer på desken med sideproduksjon en og annen kveld/helg i ny og ne. Nå lurer jeg litt på hva man kan ta seg betal i denne typen arbeid. Første tilbud fra dem lå under 300 kr/timen, og jeg synes egentlig ikke det er et særlig bra tilbud for å arbeid kveld/helg på tilkalling eller i alle fall ikke som freelancer, men jeg er usikker på hva som er normalt. Er det noen som har en formening om dette?

Som selvstendig næringsdrivende har jeg selvfølgelig langt høyre timesats, men den skal jo selvfølgelig også dekke sosiale kostnader, feriepenger, sykepenger og kostnader ved å drive firmaet, og jeg skjønner at jeg ikke kan få det samme som ansatt eller freelancer i avisen, men hvor mye burde jeg ha i timen?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
vel, du må først finne ut om du jobber som frilanser eller som deltidsansatt.
som deltidsansatt er det selvsagt mindre betalt enn om du skulle tatt enkeltoppdrag.

frilanssatsene: http://www.nj.no/no/Lag_og_klubber/F...b7C_xdnYZY.ips

jeg jobber og som freelancer, men har eget firma som jeg fakturerer gjennom.
jeg tar aldri under 500kr timen + mva.