Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1126
vil man kunne se forskjell på disse to på urin/blod prøve?

har de samme innhold eller kan man se på rusprøver om man har tatt mer enn medisin? at man har kjøpt illegal heroin?
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gateheroin inneholder ofte kodein, så dette vil kunne vises på prøver der man ser etter spesifikke opioider. På hurtigstix tester vil de ikke kunne se det. Men på urinprøver som blir sendt til lab og på blodprøver vil de kunne se det.

Men hvorfor er dette et problem. HAB er det mest lavterskel behandlingsopplegget med null krav til avhold fra andre stoffer/ekstra heroin?
HAB driter i stoffene du tar ved siden av, så lenge du er er ærlig og ikke overberusa når du møter opp for dosene dine. Du kan visstnok nektes, men svært sjeldent, ofte for man bare en mindre dose såvidt jeg har skjønt det.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Gateheroin inneholder ofte kodein, så dette vil kunne vises på prøver der man ser etter spesifikke opioider. På hurtigstix tester vil de ikke kunne se det. Men på urinprøver som blir sendt til lab og på blodprøver vil de kunne se det.

Men hvorfor er dette et problem. HAB er det mest lavterskel behandlingsopplegget med null krav til avhold fra andre stoffer/ekstra heroin?
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du at det ikke er kodein i hab? Jeg spør, fordi jeg er i en situasjon der jeg evt må avlegge prøver pga en sak jeg ikke vil gå inn på. Og jeg har kun lov å ta medisin fra dette prosjektet.
Fordi HAB har helt ren heroin?
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Kanduhjelpe Vis innlegg
Hvordan vet du at det ikke er kodein i hab? Jeg spør, fordi jeg er i en situasjon der jeg evt må avlegge prøver pga en sak jeg ikke vil gå inn på. Og jeg har kun lov å ta medisin fra dette prosjektet.
Vis hele sitatet...
Legemiddelindustrien selger selvsagt ikke stoffer som inneholder giftige derivater og urenheter.

Kodein blir til ett giftig derivat når man lager heroin, derfor fjernes denne etter beste evne fra morfin basen før man koker det om til heroin. I Afghanistan er dem ikke like nøye på dette som den heroinen man får fra HAB som er 99.9% ren.

Så JA, det er null problem å påvise illegal bruk, men jeg tror det skal mye til for at du ryker på det allikevel.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så JA, det er null problem å påvise illegal bruk, men jeg tror det skal mye til for at du ryker på det allikevel.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal det mye til å ryke på det om man tar rustest?
Hvorfor ta rustest når du er i HAB? Hvilket formål har det, det er jo en forutsetning for å ta del i HAB at du er heroinavhengig?
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Kanduhjelpe Vis innlegg
Hvorfor skal det mye til å ryke på det om man tar rustest?
Vis hele sitatet...
Fordi mengdene er små, og det ikke er noe man typisk ser etter. Det er heller ikke sikkert at det giftige derivatet er ett rusgivende stoff, og hvor lenge eventuelle metabolitter av dette er mulig å påvise. Så må det i tilfelle fastslås at verdiene er høye nok til å konstanterer med inntak av ett derivat av kodein.

Jeg har aldri hørt at dette har blitt gjort, metoden som brukes nå for å avdekke bruk av heroin er primært ved at 6-MAM blir påvist, men dette har så kort halveringstid at man blir «clean» omtrent samme dag.

Skal sende deg en PM med info knyttet til omtrent nøyaktig samme problemstilling som dette, siden det er info som slipper å være tilgjengelig for folk flest.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har aldri hørt at dette har blitt gjort, metoden som brukes nå for å avdekke bruk av heroin er primært ved at 6-MAM blir påvist, men dette har så kort halveringstid at man blir «clean» omtrent samme dag.
Vis hele sitatet...
Og morfin selvfølgelig, 6-MAM i kombinasjon med morfin på en prøve = inntak av heroin. Ikke en relevant bekymring for deg, da.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Gateheroin inneholder ofte kodein, så dette vil kunne vises på prøver der man ser etter spesifikke opioider.
Vis hele sitatet...
Korrekt.

Hey TS.

Heroin aka. Ren Diacetylmorfin vil metaboliseres til blant annet Morfin og litt andre greier.

Gatedop inneholder fort litt Kodein, mulig Fentanyl og mulig andre greier.
Du vil med andre ord sannsynligvis teste positivt på et eller annet du ikke ventes å teste positivt på om du KUN får ren Diacetylmorfin/Heroin.

Bruker du REN Diacetylmorfin i f.eks HAB vil man i en urinprøve ikke finne noe annet enn metabolittene til Diamorfin, som kort sagt blir:

Heroin/Diacetylmorfin -> 6-MAM -> Morfin -> M3G og M6G.

---

"Diacetylmorphine, or heroin, is metabolized to morphine, and heroin often contains 6-acetylcodeine as an impurity (3). Urine from heroin users is often positive for morphine and codeine, with the specific finding of 6-monoacetyl morphine (6MAM) being the most reliable indicator of recent heroin use (4, 5)."

Sitatet baserer seg på rusmisbrukere som bruker gatedop.
Sist endret av krystallkongen; 27. oktober 2023 kl. 23:02.