Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1362
Jeg har hørt at jeg ikke skal fragmentere PCn hvis den har en SSD disk. Hos meg står det ACER (C og DATA (D, og da er det vel slik at jeg har en C disk og kan fragmentere ? Dessuten lurer jeg på om alle filer som er under Nedlastingsmapper er nødvendig å ha. Kan jeg slette disse og er disse uten nytte? Denne mappen er på over 3 G hos meg. Jeg har ikke slettet etter nedlasting av programmer.
Du skal ikke defragmentere nei hvis du har SSD, greieste måten å sjekke om du har SSD på er å søke opp pc-modellen din på google å se om det står SSD/Solid State Drive under lagring/storage/harddisk. Om disken har bokstav C eller ikke er INGEN indikasjon på om det er SSD eller ikke.

Det er i seg selv ikke noe problem å tømme nedlastningsmappa, men denne kan inneholde f.eks. bilder/dokumenter du har lastet ned og ikke sortert/flyttet til passende plasseringer. Hvis du har lastet ned en del programmer legges ofte installerer-filen seg i nedlastninger, denne er som regel unødvendig å ta vare på, med unntak av de programmene som ikke trenger installasjon og som kjøres rett fra exe filen du laster ned.

Mitt råd: sjekk gjennom mappen etter ting du vet du vil ha (dokumenter/bilder/pdf/etc), deretter slett innholdet til papirkurven, sjekk så om programmene du bruker fortsatt fungerer rikgtig, hvis de ikke gjør det, gjennopprett innholdet fra papirkurven.
Trådstarter
92 0
sjekke om du har SSD på er å søke opp pc-modellen din på google å se om det står SSD/Solid State Drive under lagring/storage/harddisk, skrev du,
Men jeg er ikke sikker på hva jeg da skal google på, og heller ikke hvordan søke opp PC-modellen ? Er det ikke slik at det en eller annen plass i maskina står om den har SSD eller ikke ?
Muligens, står ofte på pappesken pcer kommer i. Modellnummeret står som regel på kvitteringen, på esken og på undersiden/baksiden av pc'en.

Du kan også søke på diskens modellnr. Du finner dette ved å trykke på startmenyen -> skriv inn "msinfo32" -> "Komponenter" -> "Lagringsplass" -> "Disker" -> se i feltet for modell.
Du har sannsynligvis et moderne OS? Windows 7 eller 8? I så tilfelle, om du har SSD så er defragmentering slått av (ja, Windows er i mange tilfeller smartere enn man tror). Og om du skulle gjøre det så er det ikke slik at du dreper disken, du tar bare litt av levetiden bort og ikke så mye at du noensinne vil legge merke til det.

ACER deler opp disken i to partisjoner C og D, der C er for operativsystem og installerte programmer, mens D skal være til for lagringsplass som ikke blir overskrevet om du skulle bestemme deg for å tilbakestille maskinen til fabrikkstandard. Teit system, siden jeg enda har til gode å møte en eneste ACER-eier som forstår det oppsette og bruker det slik det skal.
Trådstarter
92 0
Jeg har Vista.
Under modell står det følgende : Modell : ST9120822AS Vet ikke om det er SDD eller HDD ?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ed19so24 Vis innlegg
Jeg har Vista.
Under modell står det følgende : Modell : ST9120822AS Vet ikke om det er SDD eller HDD ?
Vis hele sitatet...
Du har ikkje SSD. Du har derimot ein ganske billig og kjip seagate-disk.
Sitat av ed19so24 Vis innlegg
Jeg har Vista.
Vis hele sitatet...
AKA. værste operativsystem noen gang laget.

Hilsen en som har brukt det fra 2007-2013.

Har spørsmål angående Vista er det bare å spørre så skal jeg prøve å svare så godt så mulig.
"Øko-Terrorist"
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
AKA. værste operativsystem noen gang laget.

Hilsen en som har brukt det fra 2007-2013.

Har spørsmål angående Vista er det bare å spørre så skal jeg prøve å svare så godt så mulig.
Vis hele sitatet...
Nåja, hadde flere problemer med win ME en med Vista, men det begynner gjerne å bli litt for lenge siden for flere her inne
Trådstarter
92 0
Når jeg ikke har SSD, så er det vel bare å fragmentere ? Vista fungerer greidt hos meg, litt sen oppstart da.