Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3641
Hei! Har ikke skrevet triprapporter tidligere, og hadde egentlig ikke planer om å gjøre det, men dette var en opplevelse utenom det vanlige.

Kommer til å bli langt, så håper det er noen som gidder å henge med. Driver enda og fordøyer denne trippen litt. Har aldri opplevd noe som kommer i nærheten av dette.

Kan si at jeg tidligere har erfaring med fleinsopp, cubensis, MDMA, 5-MeO-DMT og changa.

Edit: Har lest gjennom det jeg har skrevet nå, og må beklage på forhånd at det virker helt fette crazy.

Jeg og en kompis var på Midnight Sun på Værøy i år. Jeg hadde lenge før planlagt å få tak i noe LSD på festivalen. Har aldri vært innom det. Har vært nysgjerrig, men har "spart det" til en fin anledning. Jeg tenkte som så at Værøy var perfekt, med gode folk, fin natur, og noe isolerte forhold.
Hører ikke på psytrance eller slikt til vanlig, det skal nevnes. Vi var der for stemninga og for å ture ballz.

START: Dette var lørdag ettermiddag, og vi hadde ikke sett noe til syre enda. Men vi hadde fått tak i noe flott Emma, samt god røyk. Vi droppet hver en bombe på ca 0.2-0.3g. og satte oss i et vindly og pratet og koste oss. Rett før midnatt droppet vi bombe nummer 2 (0.2g) og satt og solte oss i midnattssolen.

Etter litt kommer plutselig en bekjent av meg som jeg ikke har sett på lenge. Vi prater litt om gamle dager og det kommer etterhvert frem at kompisen hans har noen lapper syre på innelomma. Jeg og kompis kjøper av ham det han kan avse (hver sin lapp) som vi momentant arkiverer under tunga.

Må nevne at kompisen min har MASSE erfaring med LSD.
I alle fall - etter en halvtime-time så begynner vi å lure på funken. Kompis har god koll på greiene som sagt, og kommer med bekymringsmeldinger om smaken på lappene og kroppsfølelsen. Jeg foreslår at vi går litt rundt og sjekker ut naturen for å "stimulere funken" eller noe i den duren.

Jeg merker ikke at det skjer noe særlig, jeg ganske så jævla tura på MDMA'en, så det er litt vanskelig å kjenne på hva det er som skjer i kroppen. Mulig det er noe som skjer? Merker at fargetonene på landskapet er ganske surrealistiske... Landskapet har en tint av grønt og lilla, men vi sitter jo tross alt i midnattssol kl. 01 på kvelden og er tura, så jeg greier ikke helt å bestemme meg for om det er syrelappen eller virkeligheten. Det er også noe som begynner å føles.... merkelig...

Sola blir etterhvert jævla fantastisk... den bader havet under seg og hele øya vi sitter på i et sterkt sollys av gull. Plutselig begynner den å skifte farge fra rød til grønn til blå til sort - og ikke før jeg får kommentert på det til kompisen min så går det opp for meg at jeg sitter og STIRRER INN I SOLA! Fuck at det går an... men jeg hadde mistet all form for fysisk respons på lys... når du ser på sol, så vil øynene automatisk knipe seg ellers, men ikke nå nei. Har litt noia for at jeg skal ha brent øya på noe vis, da alt plutselig ser litt mer tåkete ut... men det går heldigivs over og vi tar turen mot strandscenen.

På stranda sitter vi rundt bålet og røyker. Chiller i noen timer og prater skit. Føler meg litt rar, men egentlig ikke særlig trippa.

Og det er nå det blir skikkelig rart...

Mens vi sitter der så legger jeg merke til at det er furries foran strandscena. (ikke furries i hel drakt, men med sminke og ører og hale. Hadde sett et par av dem tidligere på dagen.

Jeg husker at jeg har sett en dokumentar om dette i forkant av festivalen. Noen som la ut en video om det på facebook. Det er et slags swingertreff for furries.

Jeg får litt oppheng på dette, og prater en del om det til kompisen min. I og med at jeg hadde sett video om det så visste jeg akkurat hva de drev på med. Etterhvert så gjenkjenner jeg masse mønstre i dansinga fra videoen. Det blir også mer og mer furries på strandscena. Kompis påstår han enda ikke har noe funk, men at det er noe som føles litt rart. Jeg er enig.

Kompisen min blir etterhvert litt lei av at jeg maser så om denne greia med furrysa, har litt hangup på det, men når det kommer flere personer rundt oss som er "med" i dansen (men i kulissene) så må jeg utdype mer om hva som skjer til ham. At dette er et swinger-rituale, der du står på gulvet og danser og byr deg frem, og hvis noen kommer og drar deg i halen så velger de deg som paringspartner for natta. De har seksuelle krumspring under dyreidentiteter. Dyr er jo ikke monogame.

Jeg gjør kompis oppmerksom på de som står i "posisjon" og skal finne seg nye partnere, og gjør ham klar på noe jeg har lagt merke til: vanlige folk uten hale på sidelinjen som er med i swingersopplegget som noe form for instruktører eller guider... Jeg ser at alle "dyrene" hun instruktøren stiller seg i posisjon bak, en etter en finner en partner og drar. Jeg tror også jeg så at det var massetørrjukking foran scenen (så noe slikt på CSI ellernoe en gang), men på dette tidspunktet er jeg blitt noe tura i hodet uten at jeg egentlig merker det selv, så tankegangen er litt flytende....

Får en dårlig følelse. Føler meg ikke helt "hjemme" blant disse folkene, og ser at mer og mer av de jeg trodde var vanlige folk rundt bålet "er med på det"...

Sitter med en følelse av at dette er noe perverst og litt utenfor peace&love-aspektet jeg forventet på festivalen. Jeg sier litt stille til kompisen min: "Vi må dra - ALLE som sitter her er med på det."

De spiller også samme sangen gang på gang, fordi ifølge videoen jeg så er det en fast "paringssang" for furryfolka.

Kompis gir meg et underlig blikk og er rimelig i tvil på det jeg maser om, men han la også merke til "instruktøren" og at det var noe organisert som skjedde rundt oss. Dette kan jo seff være fordi jeg faen ikke ville prate om noe annet over de timene vi satt der. Eller var det timer? Har ikke helt peiling på tidsaspektet her, og midnatssola gjør det ikke bedre.

Vi går iallefall mot hardstyle-scenen for å få litt forandring i omgivelser og få meg ut av hangupen. Vi setter oss ved området for å rulle en jay (noe jeg feilet totalt på, dere skulle sett den papirkrøllen vi satt med til slutt - jeg er ellers en rev på å rulle rev, men har nå null motorikk, men har opplevd det før på sene MDMA-netter så det er innenfor normalen)

MEN DE PÅ DENNE SCENEN SPILLER OGSÅ SAMME LÅTA!

Paringssangen....

Når jeg ser utover danseområdet så ser jeg at det er furries her også. Men her har de sin egen danselinje. Det er mange rader som ser ut som køer, og i tillegg til furry-linja så er det også linjer for skogsfolk og alvefolk. Alle danser den samme dansen. Med hver sine dansemoves. Husker fra videoen at det er skikkelig subtilt, men om du holder en lyskaster bak 6 stykker som danser med hver sine moves, så vil skyggen se ut som to dyr som parer seg (!)

Ser at folk finner forskjellige partnere blant hverandre, og sier farvel til sin forrige partner. Dette opplevdes som organisert og nøye planlagt. Alle har like klær innenfor sin sjanger. Dyre jævla klær ala high end cosplay... Furriesa i litt mer normale klær, rutete skjorter og lignende, men alle i samme farge. Tror det var lilla.

....Faen det er så corny nå når jeg skriver det ned at det er vanskelig å forklare uten at jeg føler jeg beskriver en drøm.

Det som skjedde nå, og alt som hadde skjedd, kjente jeg altså igjen fra videoen jeg så på facebook før festivalen.

Jeg "visste" at dette var unge, rike mennesker som brukte masse penger på å organisere cosplay-swingersgreier på ravefestivaler. Jeg opplevde også alle der som nyktre, og også nå hadde jeg en dårlig følelse rundt det.
Vi var utafor. Det var en organisert greie med regler på en festival der jeg forventet frihet og individualitet. Det ble feil i mitt hode.

En annen rar ting er at alle var så jævlig pene. Alle sammen så perfekte ut ift. utseende og bekledning.

Sier til kompis at sorry, vi må gå igjen. Tenker å sette oss litt oppe på høyden så vi kan se ned på danseområdet. På vei opp ser jeg at alle som sitter der er "i kostyme" og bakken brukes som et slags "sidelinjeområde" for dem. Så vi kan ikke gå dit. Vi er ikke med på eventen som er i gang.

Etterhvert blir det mer og mer folk som har byttet partner, og har nå gått igang med en "mønstring" der de legger frem alt av personlige eiendeler. Det går opp for meg at det ikke bare er vanlige swingers, men disse folka bytter partner i et helt år. De bytter bare liv. Det er en slags mindfulness-greie eller sånn scientologi-selvforbedringsgreier.... Jeg får inntrykket av at dette var en event for å bytte tilbake. Dvs alle her har bodd et år hos sin swinger-partner og skal nå tilbake til sin vanlige.

Mens dette foregår så ser jeg at en del av greia er at "swingerpartneren" forteller den vanlige partneren alt det positive med den han/hun har "lånt" og hvorfor partneren er heldig som har ham/henne, alt dette mens kofferter og eiendeler pakkes og gjøres klart til hjemreise.

Ser også at det er "hovedroller" i eventen. Husker alle fjesene fra videoen og følte nesten at jeg var i nærvær av kjendiser. De mest yndete parnerne. En rev med dreads og en blond geit bl.a var høystatus furries.

Crazy shit!

Jeg har enda en dårlig følelse, så vi må gå! Vi går til bassrampa-scenen, og der også ser jeg flere av skogsmenneskene og furriesa. There is no escape!

Bassrampa spiller også samme sangen, bare i reggae-versjon. Kompisen min hører det ikke, men for meg er det opplagt.

Klokka er kanskje 0330, og jeg begynner å merke at det er folk som ikke hører helt hjemme her. Godt voksne folk i dongeribukse og kvitskjorter som går rundt med ølbokser. For meg er det øyeblikkelig opplagt at disse er foreldrene til alvene og dyrene. Dette er åpenbart en veldig stor event, og jeg får inntrykk av at dette er noe veldig stort, veldig dypt, og veldig godt organisert.

Det virker som dette er noe som kanskje har blitt gjort i generasjoner av de involverte. Ungene blir konfirmert inn i det?

Sykt? Det som er sykere er at når vi går mot stranda, så ser jeg masse kids, ca 6-10 år som er på stranda. De har også en event pågående, men ikke swingerspreget... De leker mer pirat og militær eller wtf... noen har satt et småfly i brann på stranda også for å gjøre opplevelsen til ungene mer realistisk.
Disse kidsa er altså lillesøskenene til swingersa. Med på Verøy på Rave. Sammen med foreldrene som er med og har oversyn hele sulamitten. Sykt.

05:30. Jeg tenker fuck it, nå er jeg lei dette styret jeg ikke greier å komme meg bort fra, samt at det kom en fyr og fortalte oss at snuten var gått i land med bikkje, så vi tar kveld og jeg går i teltet og legger meg.

Synes dette var helt sykt i dagene etter, og gledet meg til å komme hjem og vise kompisen min videoen om det vi hadde sett. Beskriver eventen i detalj til dama mi over telefon.

Men etterhvert som det sies høyt og jeg legger det sammen i hodet så forstår jeg at det er alt for absurd til at det kan være sant... eller? Noe fikk jeg da for faen fra denne videoen?

Vel hjemme sitter jeg i 4 timer og prøver å finne videoen uten resultat. Det går opp for meg at jeg måtte ha innbilt meg hele greiene, videoen også. Men det er så rart! Så detaljert og omfattende, og så jævlig sikker jeg var på å ha sett og opplevd det. Jeg "husker" også så jævla tydelig de forskjellige tingene fra filmen.

Jeg er enda ikke 100% sikker i dag på at vi ikke så noe organiserte greier også ballet det på seg i huet. Kompis så jo et par ting han også... Men har konkludert sånn høvelig med at alt var innbilning, og at huet mitt har lagd "minner" eller forklaringer til de tingene jeg så i øyeblikket jeg så det.

Hva tror dere var i syrelappen? Noen som har opplevd lignende?

Det var ikke noe tura følelse i kroppen som man får på andre psykedelika. Hadde jo tatt MDMA også, men det var noe annet rart som skjedde bak det... Var også vanskelig å gå/manøvrere seg over små hinder på stranda osv... føltes som å gå på luftputer ellerno...

Noen som vet om det faktisk skjedde noe på Værøy?

Om det var noe hemmelig treff for furries, alvefolk, skogsfolk otherkin eller hva faen det er folk holder på med? Kanskje i noe mindre grad eller annerledes enn jeg opplevde, men uansett noe som skjedde? Eller var det bare mye folk som gikk i alveklær den natta, så bygde rusen på det?

Det dumme er at gruppen der jeg "husket" at noen la ut videoen er slettet... så kan liksom ikke avkrefte det 100% heller... Føltes jo heller ikke som jeg hallusinerte dette, det var jo en reell opplevelse for meg helt til vi kom hjem og jeg ikke fant videoen... Jeg greier ikke helt å legge fra meg at det var noe som kankje skjedde (bare i mindre grad?)... har aldri opplevd å hallusinert med falske minner eller at det har fremstått som så reellt...

Litt skummelt også hvis jeg bare har innbilt meg det... jeg tenker at det er sånn folk må ha det når de er paranoid og tror CIA er etter dem... alt jeg så ble satt i helt logisk (for meg) kontekst med swingerseventen, for meg var det ikke tvil der og da.

Var jeg kanskje psykotisk?

What the fuugh
Dette var meget underholdende lesning. Tror ikke dette var noen
psykose akkurat, heller en kombo av MDMA og LSD som gjorde
utslaget.

Sitat av Fleinheim Vis innlegg
En rev med dreads og en blond geit bl.a var høystatus furries.
Vis hele sitatet...
Dette er jo helt riktig. Ser absolutt ingenting rart ved dette.

Var selv på Værøy. Så ingen av disse furries'ene dessverre.
Men så var jeg nødt til å dra allerede på fredagen.

Dyr er jo ikke monogame.
Vis hele sitatet...
Bever og havørn er visstnok monogame dyr. Det fins flere og, men
jeg husker ikke i farten.
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Spennende og litt merkelig, men morsom lesing

Sitat av Fleinheim Vis innlegg
Kompis så jo et par ting han også... Men har konkludert sånn høvelig med at alt var innbilning, og at huet mitt har lagd "minner" eller forklaringer til de tingene jeg så i øyeblikket jeg så det.
Vis hele sitatet...
Jeg tror denne videoen klistret seg sterkt i huet hos deg. Så jeg må si meg litt enig med kompisen din.

Men dere røyket jo gress rundt bålet før det begynte å bli merkelig? Det kan jo skje mye rart når man røyker på peaken til LSD eller sopp. Man kan også bli psykotisk med all mixingen, fordi du røyka i tillegg til å trippe ballz?
Røyker alltid hele tiden uansett hva jeg gjør aldri hatt noe problem med det ift. sopp eller mdma

Jeg tror ikke videoen fantes i utgangspunktet, det er det som er så rart. Og at ingen av oss følte vi trippet.
Sist endret av Fleinheim; 30. september 2016 kl. 10:39.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Fleinheim, du har med dette herved skrevet deb sykeste triprapporten jeg har lest i år!
Faen det verste er at jeg enda føler at det jeg opplevde skjedde på ekte... kunne det ha vært dårlig syre og at jeg ble hengende i en slags limbo og ikke kom over kneika?
Artig rapport. En skal ikke undervurdere effekt av å blande ting. Hjernen kan godt lure deg så lurt å holde hodet kaldt og ikke glemme at man har tatt noe �� det at samme låta ble spilt flere steder var snodig. Kanskje du "ønsket" å høre det og det ble tura fram. Hvordan var stemninga før du inntok ting?
Stemninga var god. Er vant til å blande mye rart. MDMAen kom som et godstog før vi tok lappene. Var hele tiden bevisst på hva vi hadde fått i oss, og drev jo og ventet på funken. Men følte meg hele natta så sinnsykt nykter og klarttenkt bortsett fra comeupen på Emmaen.

Nei jeg ønsket ikke å høre det. Det var i grunn jævlig ubehagelig at jeg ikke kom meg bort fra situasjonen uansett om jeg gikk andre steder... på alle scenene danset alle sammen samme dans til samme jævla låt.
Hm merkelige greier. Synes det var en vittig observasjon av deg om disse furries'a og evt lokalt konfirmasjonsrituale. Hehe fikk veldig seremoni preg over seg. Kommer du til å dra på Værøy flere ganger?
Ja det var i grunn veldig seremonielt. Ultraorganisert fra mitt ståsted.

Næ, jeg tviler på jeg gjentar turen. Er egentlig ikke så into musikken. Dro dit mest for stemninga og landskapet, men når snuten rekvirerer et kystvaktskip og går i land med x antall hunder, betjenter og tollere, så legger det litt demper på stemninga syns jeg da.