Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2501
Jeg skal bruke litt av sommerferien på å bygge meg en elektrisk gitar. Denne kommer som et ferdig byggesett i ubehandlet tre.

Kroppen og halsen på gitaren er laget av mahogany, og jeg ser at produkter fra MinWax er veldig populære til formålet.

Nå har det seg sånn at jeg har litt tidspress på meg, slik at jeg hadde foretrukket å få bestilt/kjøpt liknende varer her i Norge.

Er det noen som har noen tips til nettsider/butikker som spesialiserer seg på produkter for møbelrestaurering/instrumentmaking?

*Edit:

Det jeg er ute etter er en grain filler, staining og finish.
Sist endret av bronsky; 7. juli 2014 kl. 12:04.
Jeg har gjort dette selv, og bestillte et DIY-kit fra USA. Det ble sendt i retur før det kom til Norge fordi det var ulovlig, så det endte med at jeg pusset opp en gammel el-gitar jeg hadde liggende.
Kittet var ulovlig fordi det inneholdt en type rosewood (fretboardet) som ikke hadde dokumentasjon på at det var hugd i godkjente områder eller noe annet tull... Men uansett, jeg pusset ned den gamle malingen/lakken med sandpapir og brukte hvit spraymaling på kroppen. Halsen var lakkert med blank lakk så jeg gjorde ikke noe med den. Jeg brukte tre bokser maling og to bokser klarlakk oppå det etterpå. Hadde ikke trengt mer enn to bokser maling var det ikke for at jeg la fingeren i malinga etter at jeg hadde brukt opp den andre boksen...
Neppe helt det du lurte på, men det er det jeg har å bidra med. Malinga og lakken var kjøpt på biltema hvis det var interessant.
Sitat av valentino_942 Vis innlegg
Jeg har gjort dette selv, og bestillte et DIY-kit fra USA. Det ble sendt i retur før det kom til Norge fordi det var ulovlig, så det endte med at jeg pusset opp en gammel el-gitar jeg hadde liggende.
Kittet var ulovlig fordi det inneholdt en type rosewood (fretboardet) som ikke hadde dokumentasjon på at det var hugd i godkjente områder eller noe annet tull... Men uansett, jeg pusset ned den gamle malingen/lakken med sandpapir og brukte hvit spraymaling på kroppen. Halsen var lakkert med blank lakk så jeg gjorde ikke noe med den. Jeg brukte tre bokser maling og to bokser klarlakk oppå det etterpå. Hadde ikke trengt mer enn to bokser maling var det ikke for at jeg la fingeren i malinga etter at jeg hadde brukt opp den andre boksen...
Neppe helt det du lurte på, men det er det jeg har å bidra med. Malinga og lakken var kjøpt på biltema hvis det var interessant.
Vis hele sitatet...
Takk for gode tips. Jeg bestilte min fra et land innenfor EU, så jeg håper ikke dette med rosewood blir et problem.
Hvor og hva bestilte du? Greit for andre å vite dersom de skal gjøre lignende selv