Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 919
Hei, har hatt problem med bildeforvrenging når jeg ser på youtube på mon nye galaxy s4 telefon. Jeg gikk til butikken og fyren bak kassa sa at det var nettet vårt det var problem med (nettet er allerede kjemperaskt).
Vi har wpa2, men han sa vi skulle bytte til wpa, for det var mye bedre og raskere. Har gjort litt research, og det viser seg at wpa2 er bedre enn wpa etter hva jeg har sett. Hva skal jeg gjøre? Må jeg seriøst bytte fra wpa2 til wpa?
Gå ned på butikken å gi personen bak kassa en ørefik. WPA er en gammel standard for kryptering av tråløsnett. Grunnen til at standarden ble endret er at WPA nå er svært sårbar mot data-angrep og slik som jeg har forstått det takler ikke wpa større hastigheter enn 26mbit opp og ned. (26 + 26 =54 mbps)

Har du prøvd å oppdatere youtube og telefonen?
Denne feilen sjer på alle nett eg har prøvd (ikke bare det lokale brebåndet). Har og reformatert telefonen, og feilen sjer og uten noen apper installert, men fyren i kassa nekter å gi meg en ny. Det er under en uke siden jeg kjøpte telefonen, men feilen har vert der siden dag 1....
Ministry of Love
sptz's Avatar
WPA var en standard som kom etter at det ble funnet store svakheter med WEP, WPA var bakoverkomatibelt med nettverkskort som var laget for WEP (utstyr fra 1999 - 2003), WPA bruker TKIP kryptering, mens den nyere WPA2 (utstyr fra 2004, og alt fom 2006) benytter seg av CCMP krypteringstandarden (ofre omtalt som AES). Du trenger ikke bytte tilbake til en standard som ble startet utfaset for 9år siden.

WPA eller WPA2 har altså ikke noe med saken å gjøre...

Gjelder dette alle filmer eller gjelder det bare youtube?
Sist endret av sptz; 29. juli 2013 kl. 23:48.