Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1825
Hei freaks! Vill først si hadde ikke anelse hvor jeg skulle poste dette...

er veldig keen på tattovering tenker sleeve. har ikke peiling på tattoveringer og er bare 16 snart.. hva er yngste alder og få tattoo? med tillatelse fra mine foreldre?
gjør en slevee tatto vondt? har ganske høy smerteterskel er det dyrt? takk!
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sleeve var da ambisiøst til å begynne med...

De aller, aller fleste sjappene i Norge vil ikke tattovere deg om du er under 18, uansett om du har tillatelse fra dine foreldre eller ei.

Å få tattovering gjør ikke spesielt vondt, med mindre du skal tattovere ribbeina... Sleeve er stort sett easy peasy, bortsett fra når de holder på under armen mot armhula, der gjør det faen meg vondt... Holder på med sleeve selv.

Dyrt? Vel, hvor mye koster en bil? Alt avhenger av hva du skal ha, men du kan regne med ca 1200kr/timen.
Du burde virkelig tenke deg om før du tar sleeve som 16 åring. Veit at det er noen som tar tattoo på folk under 16. Men de er som regel lite profesjonelle.
DayZ Proff
Benjy's Avatar
Trådstarter
Er litt enig at jeg bør tenke meg om men hei. hvem er det som fortsatt liker tattoveringen sin som 70 åring uansett hva det er?
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av Benjy Vis innlegg
Er litt enig at jeg bør tenke meg om men hei. hvem er det som fortsatt liker tattoveringen sin som 70 åring uansett hva det er?
Vis hele sitatet...
Så spørs det virkelig om du liker en tattovering du tar som 16 åring, når du er 20... Da blir plutselig problemstillingen litt mer aktuell
Sitat av Benjy Vis innlegg
Er litt enig at jeg bør tenke meg om men hei. hvem er det som fortsatt liker tattoveringen sin som 70 åring uansett hva det er?
Vis hele sitatet...
Snakk om en hel arm.

Hva med jobb i fremtiden?

Du er fremdeles i den alderen der du utvikler deg å bytter personlighet.
Veit ikke hvor moden du er for alderen. Men TENK IGJENNOM DET.
DayZ Proff
Benjy's Avatar
Trådstarter
Kommer nok til og tenke fram til 16 års dagen vertfall. Er ganske sikker på at jeg er modig for alderen vanskelig og tro som 15 åring. men er jo en grunn til at jeg er her på freak ?
Sitat av Benjy Vis innlegg
Kommer nok til og tenke fram til 16 års dagen vertfall. Er ganske sikker på at jeg er modig for alderen vanskelig og tro som 15 åring. men er jo en grunn til at jeg er her på freak ?
Vis hele sitatet...
Sett at du er moden for alderen, så er du fortsatt i et stadie der du former din egen identitet. Tenk på det frem til du er 18. Jeg er iallefall evig glad for at jeg ikke tatoverte meg som 16-åring, selv om det var fristende.
Jeg selv begynte å tattooere meg når jeg var 15 er nå straks 30 og angrer absolutt ikke på det, men VÆR helt sikker på hva du vil ha.......... for kjører du full sleeve så er det ikke lett og covre den hvis du skulle ønske du tok noe annet.
Mitt standard tattoveringstips: Begynn med hvem du vil skal gjøre den. Sjekk ut folk som Thomas på Let's Buzz (Bergen), Electric Linda (Moss), Kunst med Puls (Fredrikstad), Purple pain (Heimdal) (dette er bare noen forslag på noen av mine personlige favoritter, for all del ikke stopp der).
Når du har valgt blir de andre valgene lettere. Det finnes tattovører i Norge som blekker barn. I snitt gjør de langt dårligere jobb enn de som ikke gjør det (det finnes alltids de som blekker barn og gjør godt arbeid, men det er langt mellom dem).

Når det gjelder sleeve så tenk deg litt om. Det er faktisk jobber du ikke vil få på grunn av den. Og tenk over at det faktisk er stor forskjell på en sleeve som synes under ei skjorte og ei som ikke gjør det.
Vil legge til Onkel Henrys tatto til forslagene rett oppom her, siden du bor i Trondheim! Sjekk ut portfolie på face.
DayZ Proff
Benjy's Avatar
Trådstarter
jepp, Skal bli elektroingenør så tattoveringer har ikke SÅ Mye og si der vell?

men som sagt ingenting kommer til og skje uten tillatelse fra mine foreldre.
Sist endret av Benjy; 23. desember 2012 kl. 15:18.
Tattoverte med selv som 15 åring, og angrer ikke foruten om tattovøren og arbeidet jeg valgte.
Og ta en sleeve tattoo som 16 åring er i mine øyner av en eller annen grunn helt latterlig, og noe jeg aldri ville gjort (Sier jeg idag, ja ) Kanskje bare for de at det er sleeve, men tattoo som ikke betyr noe og ikke er veldig personlig er svært ofte en dårlig idè i så ung alder, og gjerne også ellers.
Og for all del, ikke ta hjemme-tattovering!
Sitat av Benjy Vis innlegg
jepp, Skal bli elektroingenør så tattoveringer har ikke SÅ Mye og si der vell?
Vis hele sitatet...
Aner ikke så mye om den bransjen, men jeg vil tro at hvis du ikke har lederambisjoner går det greit. Hvis du skulle få lederambisjoner er det større fare for at det vil være et hinder.
Sitat av Benjy Vis innlegg
men som sagt ingenting kommer til og skje uten tillatelse fra mine foreldre.
Vis hele sitatet...
De fleste flinke (og etiske) bryr seg ikke så mye om hva foreldrene dine sier. Og hvorfor skulle de? Det er din kropp, og du som skal leve med resultatet.
Sist endret av Bjønnfaen; 23. desember 2012 kl. 15:31.
De som sier at tattovering ikke gjør vondt, og ikke har tatt sleeve, har ikke peiling på hva de snakker om.
Det finnes såklart alltid folk som tåler mer enn andre, men for min del så var det veldig vondt.
Det begynner å gjøre ganske så vondt når du har sitti der i 3-4 timer, du blir også sliten og kald etterhvert da kroppen din konstant jobber imot smerten. Men igjen, jeg synes det er verdt smerten.

Når det gjelder jobb så har jeg en filosofi som jeg står ved, og det er at om jeg ikke får den jobben jeg vil ha pga tattovering, så vil jeg heller ikke jobbe der. Dessuten så er det fullt mulig å dekke til en sleeve om du har på deg genser, eller langarmet skjorte, så jeg ser ikke helt problemet. Tattoveringer blir jo stadig mer akseptert også, og flere mennesker tar dem. Jeg har venner som er dekket med blekk, og det har ikke hindret dem i få den jobben de ønsker, til syvende og sist så handler det mest om hvordan du representerer deg selv som person og hvordan du oppfører deg.

Jeg synes uansett du burde vente til du er 18.
Det høres kanskje ikke så mye ut fra 16 til 18, men du kommer mest sannsynelig til å merke at du tenker annerledes og har andre holdninger når du nærmer deg 18-20 år. Men igjen, så er det jo opp til deg, er du 100% sikker, uten tvil om at du skal ha en sleeve nå, og den blir bra gjennomført, så er det liten sjangs for at du vil angre.

Jeg tattoverte meg som 17 åring pga et veddemål, og var sikker på at jeg skulle gjøre det, og at jeg visste at jeg ikke kunne angre, og det har jeg fortsatt ikke gjort, er 21 nå.

Og til dere som tenker "hva med når du blir gammel"
Å gå for en hel 'sleeve' som første tatoveringsprosjekt kan fort være noe man angrer på. Tenårene er en alder preget av såpass mye endring at det ikke vil være særlig klokt å tatovere hele armen med et eller annet man syns er kult eller viktig akkurat da. På en annen side så kan det bli en fin gjenstand for nostalgi i fremtiden; det er slik jeg opplever det jeg har på armen. Økonomisk også, så er det en helt ubrukelig utgift. En hel 'sleeve' kommer til å koste en god del, og oppsparte midler er jo å foretrekker i den alderen (i alle aldere for den saks skyld). Har selv store deler av armen dekket - for det meste overarmen - og det har vel kommet på 10 000 - 12 000 kr.

Kan også skrive under på at det gjør vondt, da spesielt på innersiden av armen og opp mot armhulen. Armhulen var en veldig irriterende miks av skjærende smerte og kiling, som gjorde det umulig å ligge stille. Men yttersiden var null problem. Også toppen av skulderen og bak på skulderplatene var ille til tider, men jeg opplevde det mer som ekkelt enn direkte smertefylt. For meg var de 2 første dusjene og etterfulgt smøring av sårsalve etter tatoveringen det verste, ikke selve jobben. Men alt i alt var det nokså ubehagelig.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av McLovin Vis innlegg
Vil legge til Onkel Henrys tatto til forslagene rett oppom her, siden du bor i Trondheim! Sjekk ut portfolie på face.
Vis hele sitatet...
Purple Pain er eneste plassen jeg går!
Ligger i Heimdal rett utenfor trondheim.
Jeg har hatt en del timer der, kanon kvalitet på arbeidet!