Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1119
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Godag godtfolk.

De siste månedene har jeg gått en smule lei av å spille Starcraft, det ble altfor seriøst for meg. Nå slapper jeg med Starcraft streams, men når jeg vil spille selv er det Heroes of Newerth som er den nye kongen.

Der har jeg møtt på et lite problem. Jeg har ikke spilt noe særlig, begynte rolig i Mai. Dermed har jeg nådd et punkt, hvor alle vennene mine sitter på 1700+ ish rating, mens jeg sitter på 1400+ ish. Når vi spiller sammen, blir vi alltid satt opp mot andre 1700~ og meg. I starten var det et stort problem, men nå går det mye bedre. Uansett så ser jeg et stort forbedringspotensialet, men vet ikke helt hvordan jeg skal angripe dette spill etter spill.

Hva liker jeg å gjøre?
Jeg spiller alltid, nesten i hvert fall, support. Nymphora er en god favoritthero, sammen med Jeraziah og Demented Shaman. Som support er oppgaven min å hjelpe en kompis å bli så farmed som mulig, mens jeg slenger opp wards og ev. creep stacker og.l. Jeg liker veldig godt healing, uansett hvilke spill det er snakk om.

Jeg reagerer godt i teamfights og har mine øyeblikk, det kunne gjerne skjedd oftere. Det hender jeg gjør det ganske godt i laning-fasen.

Hva er jeg dårlig til?
Når noen andre i skype-samtalen også spiller support. Blir jeg ofte bedt om å bare gi fra meg wards (noe jeg takker pent nei til avhengig av situasjonen.) Jeg må uten tvil lære meg å warde, og ikke minst dewarde. Når andre setter ut en revelation, virker det som at dem alltid finner noe, mens jeg føler jeg nesten setter dem litt på måfå og håper... Det er et konsept her jeg ikke forstår.

Jeg har også en tendens til å gå steder det er livsfarlig å være, noen ganger mangler jeg en forståelse for hvordan fienden beveger seg. Jeg tenker at wards her kan beskytte meg, men da blir det vel risikabelt å plassere dem?

Jeg mangler også god gammeldags forståelse av alle heroes, men det komme vel med tiden.


Dermed vil jeg oppsummere. Jeg hatte satt stor pris på noen gode tips som andre har brukt for å komme seg videre i HoN, eller LoL for den saks skyld.
Jeg spiller en del HoN for tiden - og er heller ikke så alt for god når man ser på rating. Men har spillt en god del opp i gjennom, og har en del erfaring. Så om du er interesert kan vi spille sammen - da jeg i hovedsak spiller Carry / tank selv. Så alltid greit å ha en support å lane med.

I hovedsak blir du bedre av å spille, gjerne sammen med noen som du kan snakke med og som har tolmodignok til å forklare hva de gjør galt og hva du kan gjøre bedre. (F.eks. hvor du burde plassere wards).

Første problemet ditt er at du liker å spille support, og er på 1400-1500 rating. På denne ratingen har du liten mulighet til å få laget ditt til å vinne gjennom å være en god support. (Hva hjelper det med wards - om folk dør i lanene sine selv uten å bli ganke og/eller ikke ser på minimapet?). Dette gjør at du gjerne fort blir stuck i denne ratingen. (Det er betydelig lettere å gå opp i rating som carry eller ganker). Så poenget mitt her er å finne noen andre på cirka samme rating som deg - som gjerne vil lære seg å spille carry / ganker. Og sammen jobbe dere oppover i rating mens dere lærer.
Sist endret av etse; 13. august 2012 kl. 13:14.
Å be om hjelp i LoL eller HoN er vel som å stikke hånda inn i et vepsebol.
Har du sjekket ut disse?
http://www.mobafire.com/
http://www.reddit.com/r/leagueoflegends
http://www.reddit.com/r/HeroesofNewerth
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Trådstarter
Sitat av etse Vis innlegg
Første problemet ditt er at du liker å spille support, og er på 1400-1500 rating. På denne ratingen har du liten mulighet til å få laget ditt til å vinne gjennom å være en god support. (Hva hjelper det med wards - om folk dør i lanene sine selv uten å bli ganke og/eller ikke ser på minimapet?). Dette gjør at du gjerne fort blir stuck i denne ratingen. (Det er betydelig lettere å gå opp i rating som carry eller ganker). Så poenget mitt her er å finne noen andre på cirka samme rating som deg - som gjerne vil lære seg å spille carry / ganker. Og sammen jobbe dere oppover i rating mens dere lærer.
Vis hele sitatet...
Jeg spiller med lag og motstandere som ligger på rundt 1700~ rating, det er kun jeg som har så lav rating. Spiller aldri solo mm, isåfall casual fordi jeg vil gå fort gjennom en hero jeg ikke kjenner.

Sitat av Mith Vis innlegg
Å be om hjelp i LoL eller HoN er vel som å stikke hånda inn i et vepsebol.
Har du sjekket ut disse?
http://www.mobafire.com/
http://www.reddit.com/r/leagueoflegends
http://www.reddit.com/r/HeroesofNewerth
Vis hele sitatet...
Er det så farlig? Spillene likner jo veldig.

Hjertelig takk for forslag til lenker, skal sjekke dem ut nå. Vanligvis har jeg lett etter informasjon på HoN forumet.
Tenkte mer på at miljøet rundt MOBA-spill generelt sett består av rasshøl og at det å be om hjelp blir sett på som en innbydelse til å fortelle deg hvem mor di ligger med.
Sitat av Mith Vis innlegg
Tenkte mer på at miljøet rundt MOBA-spill generelt sett består av rasshøl og at det å be om hjelp blir sett på som en innbydelse til å fortelle deg hvem mor di ligger med.
Vis hele sitatet...
Så sant! Tydligvis så er mormi ett åpen hus for ALLE i hele verden.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mith Vis innlegg
Tenkte mer på at miljøet rundt MOBA-spill generelt sett består av rasshøl og at det å be om hjelp blir sett på som en innbydelse til å fortelle deg hvem mor di ligger med.
Vis hele sitatet...
Joda, men her på forumet er vi bedre enn alle andre. Er bare å ignorere majoriteten, som er som du sier, rasshøl.
Først må du faktisk lære deg alle heroene. Å kun spille support vil aldri gjøre deg god da du sannsynligvis ikke helt forstår spillestilen til de andre rollene.

Når det kommer til counterwards vil jeg anta du ofte bommer fordi du ikke har hatt wards oppe hele tiden. Har du hele tiden wards oppe rundt runespots vil du se fiender løpe ned og sett opp sine egne wards. Problemet her er at du må få med deg når dette skjer, noe som kan være vanskelig for relativt "nye" spillere.

Warding guide: http://forums.heroesofnewerth.com/sh...255280-Warding
Jeg har ikke lest gjennom denne selv, men guiden ser ut til å ta for seg de fleste vanlige stedene.

Jeg kunne nok mentoret deg en gang hvis du ønsker det, send meg i så fall en pm.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Trådstarter
Om jeg skall spille andre roller enn support, vil du da anbefale at jeg spiller casual da casual spill ofte treffer mid-lategame tidligere. Eller er uvanene du lærer gjennom casual mode for store til at jeg kan tillate slik trening? JEg er fullstendig opp for å trene andre roller, har god tro på at en må kjenne sine fiender.

Warding guiding er bra, og jeg hadde den bookmarket som "warding referanse" Takk for påminnelsen!

Kan også legge til at jeg sliter litt med items, det er vanskelig å vite nøyaktig hva som er bra. Ofte blir det bare astrolabe eller tablet etter noen boots og ev. mana regen.
Spill normal mode, da blit du tvunget til å last-hitte og lærer deg dette bedre. Men om du vil spille carry, så er det viktig at du finner en helt med en enkel attack-animation i begynnelsen som gjør det lettere for deg å last-hitte. Scout er f.eks. en helt som er lett å lære seg å carrye med i begynnelsen siden hans attack-animation gjør det lett å lasthitte. Men tror ikke han er så effektiv i 1700-rating games da folk bare vil ganke deg hele tiden. (og han tåler lite og har liten/ingen escape mechanic utenom stealth som lett countres)

Om du er support og går en del farm et game - og har mer penger enn du pleier. Så er sheepstick en item som gjerne kan vurderes. En ekstra disable kommer alltid godt med. Men ikke regn med å ha råd til den så ofte.

Edit: Annen helt som er lett å lasthitte med er madman og anti-mage.
Sist endret av etse; 13. august 2012 kl. 14:28.
Casual kan være greit å spille for å lære seg roamer heroer, men ikke support eller ren carry da farming og lane control er mindre viktig. Det gir derimot et svært skjevt bilde av hon ettersom det ikke er direkte uvanlig at noen får seg 700+ gpm og dominerer gamen totalt fra start til slutt.

Som i de fleste andre spill er det ingen snarveier til toppen, det beste vil være å spille på ditt eget nivå. Å spille med bedre kamerater er en fin måte å lære seg supporting og generelt gameplay, men før du har lært deg de andre rollene på ditt nivå vil det være tungt for deg å spille noe annet enn support på de høyere nivåene. Selv synes jeg det er morsomst å spille med venner og har heldigvis "flaks" nok til å kjenne et par rundt mitt nivå.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Trådstarter
Sitat av etse Vis innlegg
Spill normal mode, da blit du tvunget til å last-hitte og lærer deg dette bedre. Men om du vil spille carry, så er det viktig at du finner en helt med en enkel attack-animation i begynnelsen som gjør det lettere for deg å last-hitte. Scout er f.eks. en helt som er lett å lære seg å carrye med i begynnelsen siden hans attack-animation gjør det lett å lasthitte. Men tror ikke han er så effektiv i 1700-rating games da folk bare vil ganke deg hele tiden. (og han tåler lite og har liten/ingen escape mechanic utenom stealth som lett countres)

Om du er support og går en del farm et game - og har mer penger enn du pleier. Så er sheepstick en item som gjerne kan vurderes. En ekstra disable kommer alltid godt med. Men ikke regn med å ha råd til den så ofte.

Edit: Annen helt som er lett å lasthitte med er madman og anti-mage.
Vis hele sitatet...
Ok, da banner vi casual mode. Skal prøve litt raske heroes, madman, pyro, ?gunblade?

Sitat av Zepplin Vis innlegg
Casual kan være greit å spille for å lære seg roamer heroer, men ikke support eller ren carry da farming og lane control er mindre viktig. Det gir derimot et svært skjevt bilde av hon ettersom det ikke er direkte uvanlig at noen får seg 700+ gpm og dominerer gamen totalt fra start til slutt.

Som i de fleste andre spill er det ingen snarveier til toppen, det beste vil være å spille på ditt eget nivå. Å spille med bedre kamerater er en fin måte å lære seg supporting og generelt gameplay, men før du har lært deg de andre rollene på ditt nivå vil det være tungt for deg å spille noe annet enn support på de høyere nivåene. Selv synes jeg det er morsomst å spille med venner og har heldigvis "flaks" nok til å kjenne et par rundt mitt nivå.
Vis hele sitatet...
Jeg vil finne en strak vei og unngå fallgroper Takk for vise ord, det er så sant som det er sagt.