Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2747
Hei freaks, det har seg sånn at for en uke siden, så skjedde det noe merkelig. hver gang jeg snakket i telefonen, så blei jeg avbrutt fordi dekningen forsvant, så ut som at det var en restart på en måte, jeg trodde først at det var noe feil med min telefon, så jeg testet en annen, og problemet var fortsatt der. Kan også nevne at det har nylig flyttet inn en ny familie i huset ved siden av og de har unger på 8 - 12 år, Så mitt store spørsmål er at kanskje de kan ha en jammer eller noe de skrur på sånn at ungene ikke skal snakke i telefonen på kvelden? siden noe må blokkere signalet, siden jeg har snakket med netcom og de har ingen kjente feil i området, bor forresten i drammen, så dekningen generelt burde det ikke være noe tull med.

Når jeg er andre steder enn der jeg bor har jeg utmerket signal og jeg blir verken avbrutt eller merker at noe er feil, dette plager meg veldig, særlig om jeg skal snakke med banken eller en annen viktig tjeneste, for da blir alt avbrutt og da må jeg starte på nytt, kan også nevne at jeg brukte 30 min bare for og forklare noe oven for banken, altså 30 min brukte jeg på oppkobling siden jeg blei avbrutt hele tiden.^


Men hva tror dere?
om det er en jammer, hvordan kan jeg få fikset problemet?


PS. masse vis av skrive leif's, men jeg har en utmerket unnskyldning og det er første skoledag etter ferien + ødelagt døgnrytme = Fanz's lifeee


Mvh- Fanzyy
Testa med en telefon Med telenor oppkobling ?
Fanz's Avatar
Trådstarter
Ja, samme problem der også.
Kjenner du noen som har tilgang på en spektrum analysator for frekvensområdet til GSM så kan du sikkert finne ut om noe forstyrrer.... Ellers blir det bare gjetting. GSM jammere finnes og er enkle nok å få tak i. At noen skal kjøre på med GSM jammer hver kveld for at kidsa ikke skal ringe... finner jeg noe spesielt :P
Men jammer telefonen til unga om kvelden? Er det bare på kvelden? Banken har vel ikke åpent da...
Høres merkelig ut, og du sier at det er med telenor-ab også?
Vel, gå deg en tur da og se om du klarer å spesifisere hvor jammingen kommer ifra.
Fanz's Avatar
Trådstarter
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Men jammer telefonen til unga om kvelden? Er det bare på kvelden? Banken har vel ikke åpent da...
Høres merkelig ut, og du sier at det er med telenor-ab også?
Vel, gå deg en tur da og se om du klarer å spesifisere hvor jammingen kommer ifra.
Vis hele sitatet...
Dnb har 24 timers kunde service, men det er mest om kvelden, noe om dagen også særlig ved ettermiddagstiden, Men det som er merkelig det er at det skjer mest i 1. etasjen, altså "kjelleren " ( vi bor i rekkehus ) om jeg går opp i 2. etasjen så skjer det mindre, altså da blir jeg ikke avbrutt da forsvinner bare samtalen litt. Og en vanlig jammer har vell radius på 10 meter? tenker da på china shit. Men jeg kjenner at jeg blir ordentlig irritert, når jeg ikke får gjort viktige ting pga at dekningen klikker her

Sitat av neurotor Vis innlegg
Kjenner du noen som har tilgang på en spektrum analysator for frekvensområdet til GSM så kan du sikkert finne ut om noe forstyrrer.... Ellers blir det bare gjetting. GSM jammere finnes og er enkle nok å få tak i. At noen skal kjøre på med GSM jammer hver kveld for at kidsa ikke skal ringe... finner jeg noe spesielt :P
Vis hele sitatet...
Er usikker på om jeg får skaffet det, kanskje stefaren min får gjort det, i og med at han er elektro ingeniør, Men det er kanskje spesielt, men har hørt om andre foreldre som bruker wifi jammere og setter den utenfor rommet til ungene.
Finn ut om de bruker jammer, og anmeld dem! Da blir det nok rolig, for jammere har jeg hørt er ganske ulovlig, og veldig straffbart.
Har du prøvd å banke på å spørre de, rett og slett? Eventuelt også forklare på en rolig og grei måte at det de gjør er straffbart og det er en prioritert oppgave for post og teletilsynet å kontrollere slikt.

http://www.npt.no/portal/page/portal...r?menuid=62205
Hehe, tror han driter seg godt ut om han banker på, noe han sikkert har skjønt selv.
Jeg har sterke tvil om at dette er barneforeldres verk. Ikke av den grunn i hvertfall, kanskje noe annet de har i huset..hmm..men jeg klarer virkelig ikke komme opp med noe bedre forslag.
Så det er ikke generelt bare dårlig dekning i leiligheten du bor i? Kjelleretasje med tjukke vegger som sperrer for signalene? Har du forsøkt å deaktivere f.eks. 3G når du er i heimen?
Støtter forslaget over. Dersom du deaktiverer 3G fører det til betraktelig bedre dekning. Avhengig av hvilken telefon du har heter det som oftest "kun GSM" på nettverksinnstillinger. Som oftest står den på "dobbelmodus" som standard.
Fanz's Avatar
Trådstarter
Sitat av thomasw Vis innlegg
Så det er ikke generelt bare dårlig dekning i leiligheten du bor i? Kjelleretasje med tjukke vegger som sperrer for signalene? Har du forsøkt å deaktivere f.eks. 3G når du er i heimen?
Vis hele sitatet...
Det kan umulig være det, siden jeg kjører aldri 3g hjemme, da går det bare i WIFI, og har alltid hatt god dekning her før, så jeg skjønner ikke hvorfor det plutselig skal bli dårlig nå. jeg ringte også til netcom og fikk de til og ta en signal test i området her og de sa at alt var som det skulle.
jeg tviler på at folka har montert opp en gsm jammer for å hindre unger i å bruke mobilen om kvelden. Hadde det ikke vært lettere og bare ta mobilene til de sto opp neste dag? Og skal du først gå og anklage naboen for noe såpass ulovelig som å kjøre en gsm jammer tror jeg du skal ha noen håndfaste bevis først! Ikke bare at telefonen din oppfører seg litt dust innimellom
Sist endret av mp34567; 10. oktober 2011 kl. 23:52.
Sitat av Fanz Vis innlegg
Det kan umulig være det, siden jeg kjører aldri 3g hjemme, da går det bare i WIFI, og har alltid hatt god dekning her før, så jeg skjønner ikke hvorfor det plutselig skal bli dårlig nå. jeg ringte også til netcom og fikk de til og ta en signal test i området her og de sa at alt var som det skulle.
Vis hele sitatet...
Vel, du kan fortsatt gjøre et forsøk? Jeg veit sjøl hva teleselskapene pleier å si - "Neida, vi har ikke noen feil vi!" når faktumet egentlig er at 3G-senderne er ustabile/nede.
Vel, begynn med å snakke med andre naboer om de har opplevd det samme, for all de gjerne også de naboene du kan tenke deg at har støysender. Hvis dette er noe som gjentar seg ofte/fast, er det å kontakte post- og teletilsynet om saken ganske rett frem, så sender de ut en peilebil.