Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 550
Ministry of Love
sptz's Avatar
Det står særdeles sørgelig til på hw fronten hos meg. Min steingamle(2004 modell) stasjonære PC med "AMD Athlon(tm) 64 Processor 3000+", "ATI Radeon 9600"og 512mb ram er ikke det man lenger kaller top moderne. Verre er det at det bare etter iherdig tweaking greier å spille av 720HD film.

Siden maskinen helst står på 24/7 på soverommet så er stillegående et viktig element. Den må selvsagt også kunne spille av alt i HD. Utover det har jeg ikke noen andre krav en at den ikke bør være innfisert av microsoft og at jeg gjerne kunne trenger noen greie pchøytalere. (greie, vil altså bare si hakket over crappy høytalere) Et trådløst tastatur/mus hadde selvsagt ikke vært å forakte heller. men ikke noe krav.

Har sett litt på dette oppsettet: http://old.prisguide.no/vis_handlevo...aggon_id=26868

Men det virker som litt utdatterte anbefalinger, samt at min target price ligger under 4500-5000kr. Jo mer jeg sparer her (kravene mine er jo ikke skyhøye) jo mer kan jeg bruke på skjerm.

Så er det noen som har noe forslag til hardware? (Før jeg brenner hele studielånet på helium og dykkerutstyr?)
Sist endret av sptz; 21. januar 2010 kl. 14:24.
Hva med Acer REVOultion serien? Desse er jo laget for formålet ditt. De tar lite plass, og er vifteløse.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ikke meningen å kuppe tråden men tåler de acer revolution pc'ene å stå i rom som er til tider 35 varmegrader? har husrom i filippinene og kunne også tenke meg en slik der.