Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1799
Hei. Jeg leste her at spotify til iphone er til vurdering hos apple. Jeg kunne tenke meg spotify til min mobil, men problemet er det at jeg har Htc magic. Jeg har tenkt litt og funnet ut google er jo et åpent system, basert på linux.

Jeg tenkte, går det ikke ann å laste det ned til iphone å bruke det på android? Eller er det en annen kode ting?

Håper dere skjønner
Sist endret av daskelask; 27. juli 2009 kl. 12:16.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Spotify har ingen offisiell klient for GNU/Linux. Den kan kjøres under Wine, men da må du ha en x86 CPU. I tillegg, om du skulle ha en x86 CPU i mobilen, så måtte du fortsatt ha en Xserver kjørende på telefonen for å få se programmet.

Du kan jo ta en titt på prosjektet DESpotify, som prøver å lage en åpen kildekode implementasjon av Spotify. Om den fungerer, så skulle det nok kunne la seg gjøre å konvertere GUIet over til Android (vet ikke hva Android bruker, men vet at det ikke er basert på X11). I så fall skulle det la seg gjøre å porte det over til Android/ARM.
Ble jo annonsert for lenge siden, får bare håpe vi ser noe til det ganske straks
Spotify sier de jobber med det og at de vil gi mere informasjon så snart de har mere å gi...
Trådstarter
ok ja, jeg gleder meg jeg også