Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1385
Hei,

Problemet mitt er som følger: Jeg åpnet en .docx fil fra mailen min, som jeg deretter gjorde ferdig og lagret flere ganger med ctrl+s. Etter det lukket jeg filen, og innså da etter kort tid at jeg ikke aner hvor denne filen er lagret, eller hva den heter. Jeg regner med at den ble lagret i en eller annen midlertidig mappe eller noe? Siden det er der den legger filer som blir lastet ned fra mail o.l?

Jeg sitter nå på en maskin med Windows Vista, og lurte på om det var noen som kunne hjelpe meg å få igjen denne filen. Hvor legger den seg eventuelt? Jeg har nå lett en stund, og ikke klart å finne den. Jeg bruker ikke vanligvis vista, og sliter deretter med det rare operativsystemet her. Søkinga vil heller ikke gjøre som jeg vil

Skal levere denne .docx filen(Øvingen) om 2 og en halv time, så setter pris på all hjelp jeg kan få

På forhånd takk
søk. *.docx hvis du ikke har enormt med docx filer.


edit: ellers så skal jo Word ha en liste over sist brukte filer på "Fil" taben.
Sist endret av plohg; 20. november 2008 kl. 21:32.
Åpne word --> gå rett til "file" og "lagre som..."

Du får da forespørsel om å lagre på samme sted som forrige dokument ble lagret...
Takk for to gode svar. Har prøvd begge tingene dere foreslo, men desverre uten lykke. Den lagrer den ikke direkte som en .tmp fil eller noe i den duren? Aner seriøst ikke hva som har skjedd ass. Men husker jeg tryka ctrl+s et par ganger.Faen jeg er passe irritert akkurat nå
Spørsmål: Bruker du en ekstern epostklient, eller bruker du webmail?
Bruker webmail
start > i søkeboksen på startmenyen skriver du %temp% . *enter*. se om du finner filen i mappen som kommer opp.
Synes jeg bare får bra svar. Kan litt om data, og er enig med dere alle sammen. Tingene dere sier burde ført til at jeg fant igjen fila mi. Men det funker f*en ikke alikevel. Skjønner virkelig ikke hvorfor. Begynner å lure på om jeg har drømt alt sammen. Får vel bare gi opp. Takk for all hjelp hvertfall! Om det er noen som har noen siste gode forslag, så er det bare å komme med dem
▼ ... flere år senere ... ▼
Hei. Selv om tidsfristen er ute for lenge siden, håper jeg dette kan hjelpe andre i samme krise...

Åpne den gamle docx/doc filen igjen fra weblesern/webmailen. Filen vil da lagre seg som en kopi i den midlertidige skjulte mappen [fil(1).docx]. Gå så inn på egenskaper... Officeknapp -> Forbered -> Egenskaper. Kopier så banen i plassering på Dokumentegenskaper frem til siste skåstek [eksempel: CUsers\Lenovo\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\O6K8O06X]. Lim inn i uforsker og sorter etter dato. Forhåpentligvis vil man da finne den igjen.