Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2970
Vet ikke om det er blitt tatt opp før, men lurte bare på hva som egentlig skjer om man skader seg under førstegangstjenesten? La oss si en skade der man sannsynligvis ikke vil ha muligheten til å trene på en 2-4 uker, hva vil skje med deg da? Blir man i militæret, men må ta det rolig, eller utsettes førstegangstjenesten?

Hva skjer evt. om du får denne skaden i rekruttperioden?
For hver dag som går bruker Forsvaret mer penger på deg, ergo blir du mer ønsket å beholde i Forsvaret.

Dersom det er en skade som leges i løpet av 2-4 uker vil du ganske sannsynlig kun få beskjed om å ta det rolig, men allikevel være "stuck". Med mindre det er alvorlig smittefare som fører til at du må være hele rekrutten i isolasjon.

Det praktiseres forskjellig fra lege til lege og sted til sted. I mitt kompani knakk en kar foten første uken i rekrutten. Øynene hans og avtrekkerfingeren fungerte derimot like fint. Og noen andre kunne bære pakningen hans mens han krykket seg avågrde.

I de fleste tilfeller risikerer du nok å bli innkallt på ny.
Sist endret av Goda; 26. mai 2008 kl. 12:37.
One of the good guys
2rs1's Avatar
blir en vurderingssak. en jeg var med fikk en måneds fri midt i tjenesten mens han oppererte kneet. En annen ble midlertidig dimma og må tilbake for å ta det siste halve året senere.
blir i militæret med sykemelding og redusert tjeneste.
dvs du er med på det som du kan. resten går med til å hjelpe de andre eller andre oppgaver.

fint eksempel i mitt tilfelle: beinhinnbetennelse.
En relativt vanlig overbelastnings skade i/etter rekrutten.
Du får sykemelding som sier du ikke skal delta i fysisk krevende arbeid som går utover betennelsen.
Du gjør nøyaktig det samme som resten.
Unntaket er at istedet for å løpe 3000m o.l. så tar du tiden eller rydder troppslageret..
Sist endret av Psych|Com; 26. mai 2008 kl. 12:41.
Kommer helt an på hvor du er. Noen steder er hardkjøre såpass at du mister plassen om du ikke har mulighet til å henge med. På de fleste steder blir det dog som psych sier, du slipper å stresse :P

Blandt annet hørt om flere tilfeller av folk som har falt ut av div. jegertjenester som følge av sykdom/skade (gsv og hjk).
brodern skada kneet på rekrutten, han fikk noen ukers (om jeg ikke husker feil) sykemelding
Ikke for å kapre tråden, men har et spørsmål angående sesjon. Er innkalt til fredag, og i den forbindelse skal man jo levere inn et skjema om helsa. På spørsmålet om man har nytt narkotiske stoffer, og isåfall hvilke; hva svarte dere andre "narkomane" der?

Nyter en rev nå og da, skal jeg si ifra om dette? Tar de blodprøver og sjekker? Har det noe å si for seinere "karriere" i militæret om man innrømmer å ha brukt narkotiske stoffer?
Dersom du brekker en fot eller noe lignende kommer du sannsynligvis til å humpe rundt på krykker i felt. Ikke moro for å si det sånn. Heller ikke for de i troppen din, som må bære deg rundt på båre når dere er off-road.
Sitat av emphi
På spørsmålet om man har nytt narkotiske stoffer, og isåfall hvilke; hva svarte dere andre "narkomane" der?
Vis hele sitatet...
Det er tatt opp hundre ganger før, bare å bruke søkefunksjonen det vet du
eller: Narkotika Sesjon
Sist endret av mrniceguy; 26. mai 2008 kl. 16:27.