Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 980
Etter veldig mye venting hadde jeg edelig skaffet meg dette spillet, innstalerte det uten problemer. Leste lit i manualen forsikret meg om at specsa mine lå over recomended og leste litt bakrunds historie greier.

Så starter jeg spillet...

Første som skjer er at lyden på intro videoen stopper og ødelegger flyten, iriterende men ikke så farlig. Lager meg en karakter starter Prologen, det loader unna raskt og freidig. Jeg gjør meg klar til å dykke ned i en annen verden...

Skjerm bildet kommer opp og jeg kan se mit alter ego Zalderach ShadowWrecker stå der klar til å redde verden igjen, jeg trykker på bakken litt lenger fram og personen min beveger seg da...

Da er det det skjer! Det bikker totalt og bare henger der mens høytalerne gir fra seg en grimm pipelyd. Dette gjentar seg optil flere ganger...

Nå har jeg lastet ned patcher, stilt ned på alt av instillinger og prøvd det meste. Spillet prøver fremdeles og begå selvmord hver gang jeg snakker med en NPC. Shops fucker alt opp, for ikke og nevne zoomen...

Noen andre som har problemer med dette? Spillet har vært i produksjon i 5 år de burde vell ha klart å få unna slikt!
original reprint
xaff's Avatar
Har du kjøpt det i butikk eller har du warez versjon?
Selfølgelig har jeg kjøpt det... Jeg hadde planlagt å bytte in mitt sosiale liv for et på faerun.

Men etter mye om og men så virker det nesten nå...
Det med lyden minner meg om et problem jeg har. Jeg lagde et eventyr med en liten landsby og en hule. Lyden var helt grei til jeg kom inn i hula. Der kom det en høy pipelyd og jeg måtte gå ut av spillet hvis det skulle hjelpe.

Jeg har ikke merket at det har skjedd i kampanjen enda og det er ikke hver gang jeg går inn i den hula det skjer.

Jeg tror kanskje det har noe med at jeg la til noen ambient (vet ikke hva det heter på norsk) lyder for før jeg gjorde det gikk alt helt greit.

Jeg vet desverre ikke noen løsning på problemet ditt. Prøv å spør her: http://nwn.bioware.com/forums/viewforum.html?forum=49
Bare registrer deg med cd-key'en din.
Jeg har vært der for en stund siden, mange andre har samme type problemer som meg. Toolsettet er jo nesten værre en spillet når det gjelder botching, bikking, crashing og annen elendighet.
Det har ingenting med skjermkort som går varme eller liknende altså? Jeg ville tro at det også kan være en mulighet.
Er.. etter at compen har vært på i 15min max, håper ikke det. Problemet er vel mest lagg og små bugs hele tiden...
Har snakket med flere som har problemer.
Bla. er det veldig irriterende å ikke kunne kjøre alt-tab for å
gjøre andre ting innimellom. Da låser det seg helt.

Er vel sikkert en grunn til at både nwn sidene og infogrames sidene er fulle av spørsmål og svar på problemer.

Hele greia er skikkelig dårlig spør du meg.

Ikke noe kult å kjøpe et spill når det er MASSE bugs.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Zalderach: husk at du MÅ pa Play cd'n i cdromet når du spiller. det hadde ikke jeg og da skjedde akkurat det du beskriver.
Jeg har akkurat runda spellet (self ikke fått med alle underoppdrag)
med en dwarf level 11 fighter og level 10 rouge. med dual sword +3 som favoritt våpen.
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Jeg har også problem med spillet...jeg får ikke installert det. Midt i andre CD stopper installasjonen opp. Noen med samme problem eller som kan hjelpe?
D er forøvrig ISO-kopi...skal kjøpe originalt hvis jeg liker d!
Rigam: prøv med esc + ctrl... btw, det låser seg ikke! det er bare en VELDIG nyttig funksjon som kalles pause!

En annen ting at det som oftest klikker for folk som har warezversjonen.. jeg har og denne men jeg har ingen problemer.

Keanu: kjøp originalt! jeg skal imorgen! btw..problemet ditt er nok at du ikke har hele isoen.. hent den på ny!
Zalderach's Avatar
Trådstarter
Jeg har det orginalt, god damit nå virker det nesten men jeg må restarte etter en halvtime fordi det begyner å lagge noe verre ettervert...
Vel, jeg har oppgradert pc'n min betraktelig.
GF4 ti4200, og ellers alt nytt untatt hd.

Det gjorde susen 8-)
Prøvde foresten GF'en på den gamle p2 350'n min og det rocka.
Kjørte bla. seriuos sam med max detail og oppløsning som hakka møkk.

Tror nok bare at nwn. virkelig krever litt maskinvare for å gå stabilt.
Serious Sam har veldig bra grafikk, men krever også veldig lite.

Jeg spilte det med P2 300 og Voodo 3 2000 på 1024x768 og nesten max detail. Det gikk ganske bra siden jeg brukte ett lite program som heter WickedGL. Det gjør at mange spill funker veldig bra hvis du har Voodo kort.
Zalderach's Avatar
Trådstarter
Jeg har:

AMD 1200 Thunder Bird,
320 RAM
3d Prophet 4500 Kyro II 64 MB

Syntes det burde holde jeg....
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg hadde et helt likt 3dkort som deg,
Zalderach, og det funka bra på NWN, dvs bra er at det tikka litt på laveste detaljer min gamle p3 500mhz med 384mb 100mhz sdram.

Edit: "litt" betyr lite når jeg hadde zooma helt inn, helt jævli når jeg zooma helt ut...
cyclops: Runda det allerede? Jeg har en level 12 rogue, og cruiser i chapter 2.. men så tar jeg jo alt jeg kommer over også da..

Har for øvrig warez, og har så godt som aldri hatt en bug.. i alle fall ikke en alvorlig en...