Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 1716
Nye plata til Gatas er genial Tungtvann, Apollo og Klovner blir som en oppfølger til Waterworld i forhold!

Norsk HipHop på sitt beste...

Zalder sitter med tre dagspass for mange til Quart festivalen og lurer på hva han skal gjøre med dem (2, 4, og 5 Juli)
Sist endret av Zalderach; 16. mai 2002 kl. 20:47.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
ja, den platen er genial. de fleste sangene har godgjort seg i flere år, eksperimentert med mange forskjellige beater på konserter til de finner en som passer perfekt. tekstene er også råe

har ventet på denne siden '97, og jeg er storfornøyd.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Dags pass... Ah, kunne tenkt meg tre ukes pass

Gatas er rå, litt ensformig produksjon, men det funker .Apollo og Definite gjør ikke akkurat lite for å spice opp tracksa heller da..
men Tungtvann albumet og Apollo sitt er også veldig bra.. Gratulerer GP!!

Gleder meg til albumet til Definite kommer. Har hørt noe live greier fra albumet, det er GENIALT!!!
Better than thou.
Syns det blir så feil.. Liker ikke norsk rap i det hele tatt egentlig. Kan høre på det liksom, men det blir så banka av det meste på engelsk.
Den Gud ikke ga hjerne, ga han stripe og stjerne!

Joda, albumet er meget fengende. Har også ventet lenge på at dette albumet skulle komme.

Men jeg vet ikke.. Er det ikke litt harry å rappe om revolusjonen som de mener burde/skal komme? Har de ikke innsett at kommunismen fungerer dårlig i praksis?
liker ikke norsk eastcoast rap. det finnes en kul g i norge, og det er oral bee.
Better than thou.
Håper særiøst du kødder.
Har de ikke innsett at kommunismen fungerer dårlig i praksis?
Vis hele sitatet...
Hvis noe er bra i teorien, må det vel nødvendigvis også være bra i praksis? Hvis en ideologi ikke fungerer bra i praksis, så kan det (så vidt jeg kan se) være to grunner til det... Enten så er teorien dårlig, eller så er det hele blitt feil gjennomført. Men hvis det har blitt feil gjennomført så har du egentlig ikke sett den ideologien i praksis heller. Så da kan egentlig den eneste grunnen til at en ideologi fungerer dårlig i praksis være at teorien er dårlig. Det er stor enighet om at kommunisme er en bra teori, og jeg vil anta at det derfor er mange som mener feilen er at den ikke har blitt riktig gjennomført enda. Personlig mener jeg at kommunismen er en dårlig teori, fordi den ikke tar i betraktning det udiskutable faktum at folk flest en noen svin... En person bør ikke ha for mye makt, da går det fort til helvete.
Better than thou.
Shaddap. Skal ikke prate om politikk her. Dette er musikkforumet. :]
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
/me slaps aatne until his mom won't reccon him anymore...

Håper det var en FÆL spøk. Oral B er too lame...
lenge leve klovner!!
Liker dere Gatas så råder jeg dere til og teste den nye skiva til Paperboys..

Er jo ikke på Norsk, og er jo mer rap det en hiphop men faen så genial den er
jeg synes ikke paperboys er så kult som gatas. det blir ikke helt det samme, synes jeg. det jeg har hørt av paperboys, that is.dessuten SUGER navnet deres.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av TeQniC
Liker dere Gatas så råder jeg dere til og teste den nye skiva til Paperboys..
Vis hele sitatet...
de to platene har jo HELT forskjellig stil. kan jo ikke sammenligne dem.
Opprinnelig postet av Gusto


de to platene har jo HELT forskjellig stil. kan jo ikke sammenligne dem.
Vis hele sitatet...
Vist du hadde lest posten min litt bedre så har jeg jo faktisk poengtert det da......
det er jo (nesten) som å sammenligne Björk og Slipknot.
(ok da, litt overdrivelse.)

etter at jeg posta det første svaret hørte jeg mer på det av paperboys som jeg har, og det er jo HELT forskjellig fra gatas.
skjønner ikke hvorfor du drar de inn her i det hele tatt.
Se opp dusthue
Er fint klar over at det er forskjellig, og det HAR jeg poengtert et par ganger nå..
Det var offtopic og det glemte jeg og si, men vist du tenker litt etter så er 50% (minst) av innholdet i så og si alle poster her usaklig så ikke kom og dra meg ned i søla pga den der...
Skulle bare være snill og annbefale Paperboys jeg *uskyldig*
Og ja mia : nanvet suger
poenget var vel egentlig at du skrev dette:

Liker dere Gatas så råder jeg dere til og teste den nye skiva til Paperboys..
Vis hele sitatet...
og greia var at det er ikke sikkert man liker paperboys selvom man rawdigger gatas, i og med at det er totalt forskjellig musikk.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
GP er geniale. Paperboys albumet er rått, men man liker ikke automatisk paperboys fordi man liker GP, eller omvendt..

mia: nice den mellom Bjørk og Slipknot
GP er dritt som all annen rap
gadd ikke lese alt, men vil bare si at gatas parlament suger! Eneste norske rappere som duger er Tee prod.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av cezar
gadd ikke lese alt, men vil bare si at gatas parlament suger! Eneste norske rappere som duger er Tee prod.
Vis hele sitatet...
og hvem signet gatas?
flaut jaja da liker jeg ikke tee prod lenger heller da.

faen, kødder du eller? nedtur
Holder sterk avstand fra rap jeg..masse vifting med arma og banning..

Var det ikke en poll på dette??
Better than thou.
Kjernen i rap er banning og vifting med armene, og kjernen i rock er smashing av gitarer og skriking.
BTW: gatas parlament kommer til tr.heim 1.juni
▼ ... flere år senere ... ▼
Gatas har nå endelig lagt ut "Fred, Frihet & alt Gratis" for nedlasting på sida deres. Ei fin plate som nå altså er gratis. Fred og Frihet kommer seinere.

http://www.gatasp.no/content.asp?uid=259
Better than thou.
Den har strengt talt lugget der i et års tid..
Det var det jeg også trodde, men de sendte mail i går om at den var lagt ut nylig? Kanskje de mente mixtapen?