Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 2618
For alle dere AntiRasister der ute vil jeg bare si med en gang at OJ ikke er rassist (han fikk faktisk pris for sitt arbeid mot rassisme) det han gjør er og ta invandrene med i humoren sin.

For er ikke det og ikke spøke med invandrere fordi de er mørke i huden eller muslimer rasisme i seg selv? Vi kan kødde med løsemiddelskadde, homoer, svensker, Bush, bønder ja egentlig de fleste, men ikke med invandrere fordi de er mørke i huden. det er jo på en måte å eksludere dem fra en del av norges kultur.
Better than thou.
Når jeg hører OJ dra en invandrer vits så tenker jeg ikke på det som rasisme. Komikere har liksom en slags frihet til å kødde med hvem de fleste egentlig..
Det er'no sant det du sier Carlo... Dem kan liksom snakke "dritt" og kødde seg med absolutt alle.............
Hadde vært kult og hatt ett sånt liv!...


Dere har skjønt det, men enkelte her på forumet er jo så hardbarka antirasister at de ikke skjønner noen ting.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Hadde vært kjedlig hvis stand up komikere ikke skulle kunne spøke med noe som var alvorlig, da tror jeg det kunnet blitt et meget kjedelig show..
Ser for meg et det kommer til å bli en ny Torsdagslubben post hver torsdag en stund fremover...
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
psch.. skjønner ikke at det på torsdagsklubben blir tatt opp i det hele tatt.. ironien ligger alltid smurt tykt utapå når OJ kommer med innvandrer-vitser
OJ er helten

torsdagsklubben hadde ikkje vore masse utan OJ,
thomas giertsen e jo ikkje litt morsom eingang i forhold
te OJ. Men so e jo OJ frå NRK då, og som alle veit so kjem
jo alle dei beste komikarane frå NRK.
Faktum er at utlendinger kaller meg potet oftere enn jeg kaller dem svaring eller no.

Forskjellen er at jeg gir faen og dem samler en gjeng for å banke deg.

Back to the point, jeg ser heller ikke på OJ sine vitser som rasistiske, bare morsomme
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Hvorfor skulle folk tro han var rassist da? Han sier jo ikke så veldig mye som kan tyde på at han er rassist heller da? Han sier jo det slik som det er.. Han sa: Og til dere svartinger som sitter å ser på: VI STOLER FAEN IKKE PÅ DERE, hvis dere vil at vi skal kunne stole på dere må dere slutte med , æresdrap, dop,kriminalitet,gjengdannelser, blablabla... og komme dere opp på toppen og skrike ut: hva dere egentlig står for!? Det er jo så sant så sant!!! Det er jo også sant at Nordmenn kunne vel godt tenkt seg en kone som gikk å la seg i kurven undervasken hver eneste kveld hvis hun fikk beskjed om det? istedenfor å ha disse norske sta kvinnene?! mener ihvertfall at alt han sier ikke har noe med rassisme å gjøre!?

-sp3q
Opprinnelig postet av Carlo
Når jeg hører OJ dra en invandrer vits så tenker jeg ikke på det som rasisme. Komikere har liksom en slags frihet til å kødde med hvem de fleste egentlig..
Vis hele sitatet...
er egentlig ganske teit.... spesiellt giertsen som har en skikkelig "mobbehumor" innimellom.

btw, OJ er kongen av humor i norge!
OJ ute på prøve, ellerno, r0xet.. og han der som sprang rundt og gjorde masse rart og lagde sånn "blablablablablabla" lyd samtidig
No offence, men hva er det egentlig dere ser i OJ som er så sinnsykt morsomt?
Opprinnelig postet av zeth
No offence, men hva er det egentlig dere ser i OJ som er så sinnsykt morsomt?
Vis hele sitatet...
Diskutere humor er vel egentlig helt umulig.
Ikke OJ men han andre (hva han nå heter fornoe) kom med en kommentar på torsdagsklubben om at i dopingdebatten rundt OL har vel Norge sagt sitt i og med at vi sender Håkon og Mette-Marit ned dit. hehe
King of Spooning
Acidous's Avatar
Husker ein gong då OJ fekk drit masse kjeft
fordi han hadde hengt opp 666 på ei salme tavle
i ei kirke.

Ganske forståelig at han fekk kjeft då....
Oj er kongen dra sånne "dikt" uten å smila ein gang og så bra, e jo til å daua av latter då, for det e jo så faens riktig.. Godt noen tør... Og når han sier d er han sjølsikker, og då er det ingen som tar d ille opp.. untatt de heilt ekstreme... Oj er helt

Cheeses
Sist endret av eskrrak; 8. februar 2002 kl. 20:57.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Å diskutere humor er vel egenlitg helt umulig etter som "smaken er som baken". Men jeg personlig synest han er morsom fordi han sier det han MENER,han er den eneste som ikke LER av det han selv sier, han klarer nesten å sitte en hel sending uten å le, og han har en litt mer voksen humor hvis jeg kan kalle det det? Alle komikere vil være på ett eller annet stadige være barnslig, men jeg personlig synest han klarer å holde sine utalelser på ett visst annet nivå, enn f.eks. Thomas Giertsen som jeg ikke synest er så veldig morsomt!
men dog, er dette mine meninger...og dere andre har vel helt andre grunner enn meg!
Umulig å diskutere ett slikt emne?!

-sp3q
Opprinnelig postet av nso
psch.. skjønner ikke at det på torsdagsklubben blir tatt opp i det hele tatt.. ironien ligger alltid smurt tykt utapå når OJ kommer med innvandrer-vitser
Vis hele sitatet...
Så enig, så enig
det eneste som er kult med thomas er når han skal ut på ekspidisjonene sine

OJ er kewl


kan noen flytte denne threaden til film/tv/video ?
/me tror oj var litt samfunnskritisk og ikke imot innvandrere.
nå kan dere høre talen helt den ikke er phunny lenger.. =)

http://www.seniorplanlegging.no/ojs_konge_tale.mp3
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvorfor skulle folk tro han var rassist da? Han sier jo ikke så veldig mye som kan tyde på at han er rassist heller da?
Vis hele sitatet...
Tja... Vet nå ikke helt det, da. Hvis du ikke skjønner ironien, (og det var det tydligvis mange som ikke gjorde,) så kan vel uttalelser som "Jeg stoler faen ikke på folk som er mørke i huden," osv. virke ganske rasistiske.
Ok, jeg vet at det ikke er poenget her, og at jeg heller ikke er noen helgen selv... Men for faen, da... Det skrives "rasist", ikke "rassist".

PS: Ikke flame meg for dette
kunne vert begge deler... ironi eller ikkje... veit jo ikkje heilt...
må jo tolkast som ironi... men stemmer jo og,,, så d e jo så!!
Better than thou.
Det er vel sarkasme, ikke ironi, uten at det har noe særlig å si.
▼ ... noen uker senere ... ▼
rekylvinyl.no
nei, sarkasme er noe helt annet, det ordet er jo veldig negativt.

OJ er full av drit, dvs. IRONI.

:) metrom
Better than thou.
Referer til forrige post.
rekylvinyl.no
var for mye å lese for meg
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jupp enig med Carlo der!
ironi er å si det motsatte av det du mener, men samtidig få sagt det du egentlig mener ved å si det på en måte som gjør at andre forstår at det er ironi.

sarkasme er en ironisk kommentar som er ment å «såre».

nå kan vi si at OJ er sarkastisk siden det han serverer er ment å gå ut over de ordentlige rasistene.
Opprinnelig postet av dephic
ironi er å si det motsatte av det du mener, men samtidig få sagt det du egentlig mener ved å si det på en måte som gjør at andre forstår at det er ironi.

sarkasme er en ironisk kommentar som er ment å «såre».

nå kan vi si at OJ er sarkastisk siden det han serverer er ment å gå ut over de ordentlige rasistene.
Vis hele sitatet...
Riktig, riktig.
Kan jo alltids bruke de ubrukelige ordbøkene til å definere morsomme ord:

sar·casm Pronunciation Key (särkzm)
n.
A cutting, often ironic remark intended to wound.
A form of wit that is marked by the use of sarcastic language and is intended to make its victim the butt of contempt or ridicule.
The use of sarcasm. See Synonyms at wit1.

i·ro·ny Pronunciation Key (r-n, r-)
n. pl. i·ro·nies

The use of words to express something different from and often opposite to their literal meaning.
An expression or utterance marked by a deliberate contrast between apparent and intended meaning.
A literary style employing such contrasts for humorous or rhetorical effect. See Synonyms at wit1.

Incongruity between what might be expected and what actually occurs: “Hyde noted the irony of Ireland's copying the nation she most hated” (Richard Kain).
An occurrence, result, or circumstance notable for such incongruity. See Usage Note at ironic.
Dramatic irony.
Socratic irony.



Det burde komme rimelig tydelig fram at OJ ikke mener noen harme med humoren sin, noe vi tilsynelatende er ganske enige i. Drar man det dog for langt og over en lengre periode kan jeg godt forstå at enkelte tolker det som "upasselig", og kanskje til og med rasistisk.