Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2138
Nå har jeg endelig fått mast meg til å få prøve ut en testosteronbehandling i en alder av 27, da verdiene mine ligger i lavere sjiktet, men ikke under normalen....

Spurte hva legen anbefalte av sprøyter og gel, hun ville at jeg skulle teste gel først da hun ikke hadde så mye erfaring med injisering lol.

Noen her som kan si noe om hvordan gel har funket for deg og er det noe man bør tenke på?

Er det noen stor risiko for å få forhøyet østrogen og at jeg får bitchtits sv?

Jeg har ikke fått dosen min ennå, siden hun ville at jeg skulle ta én siste blodprøve for å utelukke stoffskifte osv... Noen spess dose som er anbefalt å starte på?
Så du får en medisin verken du eller legen har så mye peiling på?

Antiøstrogen tar man etter behov. Det ser man på jevnlige blodprøver
Sitat av 3mma Vis innlegg
Nå har jeg endelig fått mast meg til å få prøve ut en testosteronbehandling i en alder av 27, da verdiene mine ligger i lavere sjiktet, men ikke under normalen....

Spurte hva legen anbefalte av sprøyter og gel, hun ville at jeg skulle teste gel først da hun ikke hadde så mye erfaring med injisering lol.

Noen her som kan si noe om hvordan gel har funket for deg og er det noe man bør tenke på?

Er det noen stor risiko for å få forhøyet østrogen og at jeg får bitchtits sv?

Jeg har ikke fått dosen min ennå, siden hun ville at jeg skulle ta én siste blodprøve for å utelukke stoffskifte osv... Noen spess dose som er anbefalt å starte på?
Vis hele sitatet...
Jeg starta bare med maks antall trykk hver dag.. ble henvist til spesialist som ba meg slutte med testo,. så nå er jeg i en slags limbo fordi de ikke vil skrive ut noe.. for å unngå for mye østrogen må du skaffe en anti-aromatase medisin eller lignede.
Frustrende at hormonavvik hos menn ikke blir tatt på alvor.
Sist endret av SleeperSeed; 25. januar 2020 kl. 17:21.
Sitat av SleeperSeed Vis innlegg
Jeg starta bare med maks antall trykk hver dag.. ble henvist til spesialist som ba meg slutte med testo,. så nå er jeg i en slags limbo fordi de ikke vil skrive ut noe.. for å unngå for mye østrogen må du skaffe en anti-aromatase medisin eller lignede.
Frustrende at hormonavvik hos menn ikke blir tatt på alvor.
Vis hele sitatet...
Hmm. Så fastlegen din har gitt deg teso, mens spesialisten nekter, og nå har du vel i hvert fall lave verdier?
Sitat av Sjefenoveralle Vis innlegg
Hmm. Så fastlegen din har gitt deg teso, mens spesialisten nekter, og nå har du vel i hvert fall lave verdier?
Vis hele sitatet...
Stemmer. Blodprøver viser at jeg ligger på ca samme nivå som en på 80.
Spesialisten har utelukket kreft og andre sykdommer.. etter dette gir de opp virker det som.
Vil egentlig bare føle meg normal, noe du ikke gjør med mine verdier.
Sist endret av SleeperSeed; 25. januar 2020 kl. 17:43.
Trådstarter
Sitat av SleeperSeed Vis innlegg
Stemmer. Blodprøver viser at jeg ligger på ca samme nivå som en på 80.
Spesialisten har utelukket kreft og andre sykdommer.. etter dette gir de opp virker det som.
Vil egentlig bare føle meg normal, noe du ikke gjør med mine verdier.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Kan du si noe om hvilke verdier du har/hadde?

Testo / SHGB / Fri ?

Personlig så var min totale testo på 10 nmol/l, shgb rundt 16 og fri- indeksen lå på 8.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har hørt at en lege som heter Doktor Haakon Aars har peiling på dette. Han jobber som sexolog men har en del info om lav testosteron produksjon hos menn. En jeg kjenner fikk ikke info om anti østrogen fra han heller men det er vel noe du kan finne ut av etter hvert. Trur vanlige fastleger ikke vet så mye om hormonforstyrrelser hos menn. Tragisk.
Sitat av Oslogutt83 Vis innlegg
Har hørt at en lege som heter Doktor Haakon Aars har peiling på dette. Han jobber som sexolog men har en del info om lav testosteron produksjon hos menn. En jeg kjenner fikk ikke info om anti østrogen fra han heller men det er vel noe du kan finne ut av etter hvert. Trur vanlige fastleger ikke vet så mye om hormonforstyrrelser hos menn. Tragisk.
Vis hele sitatet...
Mitt inntrykk er at de fleste dedikerte bolere vet mer om dette en til og med endokrinologer.

Har man begynnt å bole har man beveget så ut på et felt, så komplisert at utdannede ofte ikke kan gi tilstrekkelig hjelp.

Ditt beste verktøy blir da tid og dine evner til å studere tema selv.

Sitat av Superspurv Vis innlegg

Antiøstrogen tar man etter behov. Det ser man på jevnlige blodprøver
Vis hele sitatet...
Problemet her er at måten de sjekker østrogen på hos menn ofte er feil. De tester som om det skulle vært hos ei jente.

Menn trenger en annen form for test. Husker ikke navnet nå.
Oppdaget dette da jeg selv og flere andre opplever gyno syntomer med både ostrogen, prolactin og progreteron innenfor normalen lest fra blodprøver.

Dette har ført til at jeg heller måler min egen østrogen utifra feel og gjenkjenning av syntomer på høyt og lavt.

Skal jeg se på en blodprøve kan jeg få et indirekte innblikk i østrogen nivå gjennom andre målte verdier som LH og FSH
Sist endret av DrPerception; 6. april 2020 kl. 12:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.