Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 5962
Hei, jeg nettopp søkte nettopp som selger for Sector alarm! Jeg ser bare etter noe jeg kan jobbe med etter skolen og tror at dette passer meg ypperlig da jeg er glad i å selge, prate med mennesker og jobbe i et hektisk miljø. Jeg har jobbet med salg av golfutstyr før, men da i en mye mindre skala enn det jeg må hos Sector alarm. Er det noen som har erfaringer med å jobbe som selger, eller som har erfaring fra å jobbe for Sector alarm? Hvordan er det? Kan man tjene litt penger visst man står på? Som jeg har forstått det er det provisjonsarbeid, altså at jeg får 1500kr for hvert salg. Jeg har ikke råd til å være kresen på arbeid nå som jeg går på skole, men er veldig greit å høre litt om hvordan det er å jobbe som selger og hvordan det er i Sector alarm

Takk for svar!

Keegasus
VP of Misc. Stuff
SDRLx3's Avatar
All slags salg består i bunn og grunn av å manipulere kunden til å kjøpe, og det er Sectors opplæringsfolk veldig flinke til å lære bort. Har det f.eks vært innbrudd i området kan du være sikker på at Sector Alarm kommer og skal prøve å selge. De er kjente for å være innpåslitne selgere, med metoder som er i gråsonen. MEN, sånn er all salg :-)

Det vil være mye gåing, så har du bil har du en stor fordel. Har du ikke det vil du oppleve å måtte ta bussen til områdene du skal jobbe i. Det vil være krevende dager, men mye interaksjon med kunder som nødvendigvis ikke er interesserte, kanskje t.o.m ufine. Positivitet er nøkkelordet, og du må snu kundene slik at de ser verdien i å ha en alarm.

Du vil få muligheten til å tjene mye penger, men da du selfølgelig levere. Tror det er slik at du om du selger en standardpakke, så er det som du sier at du får en provisjon på 1500 kroner av totalsalget. Og i begynnelsen kan du kanskje se på 1 salg i uken om du ikke er et naturtalent da. Hvem vet, kanskje du smeller til å selger flere om dagen fra begynnelsen av :-)
Hei! Jeg har jobbet med salg i ca ett års tid nå, og er veldig glad i jobben min. Er du flink til å lytte, forstå mennesker og få folk til å like deg raskt selger du veldig mye. Det kan kanskje gå litt tregt i starten, men lærer man greia med salg, at du selger deg selv og tilpasser deg på hver dør slik at du er på bølgelengde med kunden, i tillegg til at du kontinuerlig forbedrer innvendingene dine osv. har du mulighet til å tjene grovt mye penger.

I sommer jobbet jeg 2 mnd. med feltsalg og tjente 120,000 kroner (6-8 timer pr. dag fra tirsdager til lørdager). Har forresten hørt at alarmsystemer kan gi provisjon på over 3000 kroner.
Sist endret av Spirituell; 13. august 2016 kl. 23:09.
Keegasus's Avatar
Trådstarter
62 3
Sitat av 7Wiz Vis innlegg
All slags salg består i bunn og grunn av å manipulere kunden til å kjøpe, og det er Sectors opplæringsfolk veldig flinke til å lære bort. Har det f.eks vært innbrudd i området kan du være sikker på at Sector Alarm kommer og skal prøve å selge. De er kjente for å være innpåslitne selgere, med metoder som er i gråsonen. MEN, sånn er all salg :-)

Det vil være mye gåing, så har du bil har du en stor fordel. Har du ikke det vil du oppleve å måtte ta bussen til områdene du skal jobbe i. Det vil være krevende dager, men mye interaksjon med kunder som nødvendigvis ikke er interesserte, kanskje t.o.m ufine. Positivitet er nøkkelordet, og du må snu kundene slik at de ser verdien i å ha en alarm.

Du vil få muligheten til å tjene mye penger, men da du selfølgelig levere. Tror det er slik at du om du selger en standardpakke, så er det som du sier at du får en provisjon på 1500 kroner av totalsalget. Og i begynnelsen kan du kanskje se på 1 salg i uken om du ikke er et naturtalent da. Hvem vet, kanskje du smeller til å selger flere om dagen fra begynnelsen av :-)
Vis hele sitatet...
Jeg har egentlig ikke så mye i mot gåing, greit å komme seg ut å få litt trim Er det vanskelig å få jobb hos Sector alarm tror du?

Sitat av Spirituell Vis innlegg
Hei! Jeg har jobbet med salg i ca ett års tid nå, og er veldig glad i jobben min. Er du flink til å lytte, forstå mennesker og få folk til å like deg raskt selger du veldig mye. Det kan kanskje gå litt tregt i starten, men lærer man greia med salg, at du selger deg selv og tilpasser deg på hver dør slik at du er på bølgelengde med kunden, i tillegg til at du kontinuerlig forbedrer innvendingene dine osv. har du mulighet til å tjene grovt mye penger.

I sommer jobbet jeg 2 mnd. med feltsalg og tjente 120,000 kroner (6-8 timer pr. dag fra tirsdager til lørdager). Har forresten hørt at alarmsystemer kan gi provisjon på over 3000 kroner.
Vis hele sitatet...
Jeg tror salg er noe for meg, så håper jeg får jobben
Sist endret av Keegasus; 14. august 2016 kl. 02:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Keegasus Vis innlegg
Jeg har egentlig ikke så mye i mot gåing, greit å komme seg ut å få litt trim Er det vanskelig å få jobb hos Sector alarm tror du?
Vis hele sitatet...
Nei. Det er høy utskiftning fordi folk ikke er innstilt på å gjøre det som må til; jobbe mange uker før du ser lønn for strevet. Anbefaler deg å prøve og å gi det en sjanse. Sørg for at du tar det seriøst fra dag 1 og prøv å tenk gjennom alle samtalene du har hatt hver kveld. Tenk; gjorde jeg noe feil, kunne jeg gjort noe bedre, hva skal jeg gjøre neste gang. Salg er "a numbers game"; alle kan ikke selge til alle, men alle kan selge til noen. Og når du treffer personene du kan selge til, så må du gjøre jobben skikkelig.

En stor tabbe mange gjør, er å lage seg "profiler" på hvem de "kan" og "ikke kan" selge til. Det skaper mange tapte muligheter. Legg sjelen din i vær samtale - selv om det er slitsomt, og sørg for å trykke på knappene i riktig rekkefølge. Lag dog gjerne profiler for deg selv som du skriver argumenter for (eks. barnefar som sier nei takk; "har ikke du barn da? (jo...?) "du er jo stor og sterk, men hva med barna dine? Det er ikke lenger bare Ola Dunk som skal ha penger til sprit som gjør innbrudd - kriminalitetsbildet er endret radikalt siden du var ung!"). Men pass deg for å bli for stereotypisk. Tilpass samtalene til hver enkelt. Har de hageleilighet? Spør om de leier ut, og følg opp med å fortelle om brannvarsling.
Sist endret av nikita; 14. august 2016 kl. 13:24.
VP of Misc. Stuff
SDRLx3's Avatar
Sitat av Keegasus Vis innlegg
Er det vanskelig å få jobb hos Sector alarm tror du?
Vis hele sitatet...

Intervjumessig bør du spille på at du er EKSTREMT motivert, og du er svært intressert i å lære faget OG at du lærer raskt. At du har hørt at sector lærer opp dyktige selgere, og at du vil bli et godt tilskudd til laget over tid.

Sitter dette intervjuet, SAMT at du har ren vandel så har du jobb uten tvil.
Sector alarm er uønsket hos meg. Det er altså de frekkeste og mest motbydelige folkene jeg får på døra. Jehovas vitner er nærmest helgener til sammenligning. De sniker rundt huset, titter inn vinduet og går inn åpne dører.
VP of Misc. Stuff
SDRLx3's Avatar
Sitat av punkfreak Vis innlegg
Sector alarm er uønsket hos meg. Det er altså de frekkeste og mest motbydelige folkene jeg får på døra. Jehovas vitner er nærmest helgener til sammenligning. De sniker rundt huset, titter inn vinduet og går inn åpne dører.
Vis hele sitatet...
Jaha, verken jeg eller min daværende partner oppførte seg slik du sier da vi jobbet der.

Generalisering er ufint
Sitat av punkfreak Vis innlegg
Sector alarm er uønsket hos meg. Det er altså de frekkeste og mest motbydelige folkene jeg får på døra. Jehovas vitner er nærmest helgener til sammenligning. De sniker rundt huset, titter inn vinduet og går inn åpne dører.
Vis hele sitatet...
Interessant. Det må da finnes en rekke anmeldelser av Sector dersom deres ansatte går inn i andre mennesker hus. Kan du linke til noen av disse sakene? Må være omtalt i media.
Sitat av Saerdna Vis innlegg
Interessant. Det må da finnes en rekke anmeldelser av Sector dersom deres ansatte går inn i andre mennesker hus. Kan du linke til noen av disse sakene? Må være omtalt i media.
Vis hele sitatet...
http://m.nettavisen.no/nyheter/--vi-...t/3289962.html

http://www.itromso.no/nyheter/article10403741.ece

http://www.adressa.no/nyheter/nordtr...cle7939805.ece

Jeg har hatt besøk av selgere fra Sector 3 ganger i løpet av det siste året.

Etter første"nei takk, jeg er ikke interessert" har samtlige 3 dratt løgnen "Men alle naboene dine har akkurat bestilt", selv om ikke en eneste nabo har sagt ja.

Etter andre nei begynner de å ramse opp fordelene med sitt produkt.

Etter tredje nei blir de personlige og de sier ting som "Du vil kanskje at kjæledyrene sine skal brenne inne og dø?" og "Du vil kanskje at samboeren din skal bli slått og voldtatt av en innbruddstyv når du ikke er hjemme?"
(Jeg husker ikke ordrett hva han siste sa, men det gjorde meg forbannet det også)

Denne rekkefølgen var lik fra alle 3, så dette er noe de er nødt til å ha blitt opplært til.

De siste årene har jeg gjentatte ganger ringt inn og sagt ifra at jeg ikke ønsker flere besøk fra de, men de gir seg ikke.

Selgere fra Sector er etter min erfaring grusomme mennesker.
Sitat av curx Vis innlegg
http://m.nettavisen.no/nyheter/--vi-...t/3289962.html

http://www.itromso.no/nyheter/article10403741.ece

http://www.adressa.no/nyheter/nordtr...cle7939805.ece

Jeg har hatt besøk av selgere fra Sector 3 ganger i løpet av det siste året.

Etter første"nei takk, jeg er ikke interessert" har samtlige 3 dratt løgnen "Men alle naboene dine har akkurat bestilt", selv om ikke en eneste nabo har sagt ja.

Etter andre nei begynner de å ramse opp fordelene med sitt produkt.

Etter tredje nei blir de personlige og de sier ting som "Du vil kanskje at kjæledyrene sine skal brenne inne og dø?" og "Du vil kanskje at samboeren din skal bli slått og voldtatt av en innbruddstyv når du ikke er hjemme?"
(Jeg husker ikke ordrett hva han siste sa, men det gjorde meg forbannet det også)

Denne rekkefølgen var lik fra alle 3, så dette er noe de er nødt til å ha blitt opplært til.

De siste årene har jeg gjentatte ganger ringt inn og sagt ifra at jeg ikke ønsker flere besøk fra de, men de gir seg ikke.

Selgere fra Sector er etter min erfaring grusomme mennesker.
Vis hele sitatet...
Jeg klarer ikke helt å se at de går inn i hus uten tillatelse i noen av de sakene du linker til. Det finnes vel en rekke andre eksempler hvor de faktisk gjør det antar jeg?
Sitat av Saerdna Vis innlegg
Jeg klarer ikke helt å se at de går inn i hus uten tillatelse i noen av de sakene du linker til. Det finnes vel en rekke andre eksempler hvor de faktisk gjør det antar jeg?
Vis hele sitatet...
Det her du helt rett i. Her tok frustrasjonen min litt over, og jeg fikk ikke med meg hele poenget ditt. Beklager.

Jeg har verken erfart eller lest om at de tar seg inn i hus uten samtykke.
Sitat av Spirituell Vis innlegg

I sommer jobbet jeg 2 mnd. med feltsalg og tjente 120,000 kroner (6-8 timer pr. dag fra tirsdager til lørdager). Har forresten hørt at alarmsystemer kan gi provisjon på over 3000 kroner.
Vis hele sitatet...
Hva var det du solgte?