Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 7547
Mangt og mye er sagt om ekstraksjon av kodein (cold water extraction) fra medikamenter som Paralgin forte og Pinex forte, og etter en del prøving og feiling vil jeg gjerne dele metoden jeg til slutt kom frem til - og som virket best. Jeg har tatt utgangspunkt i de mest brukte guidene fra nettet, og fant til slutt en fra en kjemiker. Den satt.

Disclaimer: jeg har selvfølgelig ikke noe ansvar for hva du gjør og putter i deg, jeg deler kun mine erfaringer. Modifikasjon av legemidler du får lovlig er fullt tillatt så lenge du ikke tilsetter noe. Så er det nevnt.

Utgangspunkt: fire tabletter Pinex forte, 500/30 (altså 30 mg kodein pr tablett)

1: ca 2 dl lunkent vann i et glass. Vannet skal optimalt ha en temperatur på mellom 22 og 25 grader. Jeg hadde ikke termometer denne gangen, men hvis du tester på huden skal det føles ørlite kaldere enn kroppstemperatur.

2: Knus tablettene. Det skal ikke være melis-pulverisert, men akkurat så det risler i "småstein" når du heller det av arket. Jeg bruker et glatt A4-ark brettet i to. Da er det også lett å helle fra brettekanten.

3: Ha pulveret i vannet og rør godt til du får en jevn, melkehvit blanding.

4: Sett glasset stødig til kjøling i fryser (eller kjøleskap).

5: I fryser vil du nå passe temperatur etter ca 30 minutter. Rør godt en gang etter ca 15. Vannet skal ha blitt kaldt, helst rett under det punktet der det fryser på toppen.

6: Når kaldt nok, ta ut og rør godt igjen. Pass på å få med bunnfallet.

7: Bruk to kaffefilter lagt i hverandre, fukt dem med kaldt vann. Sett dem i et høyt glass, pass på at de er dandert sånn at de ikke klapper sammen og faller oppi når du skal helle på blandingen.

8: La det filtreres av seg selv. Dette tar ca 30 minutter eller mer (ja, så lenge, så planlegg). Hvis avrenningen stopper helt opp, bruk en skje e.l. og skrap FORSIKTIG i bunnen av filteret for å slippe til avrenningen igjen (pulveret tetter). Ikke skrap så hardt at det går hull på filteret.

9: Noen mener at man kan kryste restene ut av filteret når det nærmer seg slutten. Da jeg gjorde dette presset jeg igjennom en del paracetamol-pulver og valgte å filtrere på nytt. Beste råd er å være tålmodig og la det renne helt av.

10: For den ekstra tålmodige: hell på 1 dl vann til slutt for å vaske med siste rest av kodein.

Nå skal du ha en lett uklar væske i glasset, mye klarere enn det du startet med. Dette er beske saker, så bland det med noe som overdøver, f eks juice eller iste. Drikk i ett hiv, eller to omganger hvis du vil jevne inntaket. Jeg tok alt på en gang.

Hensikten med prosessen er selvfølgelig å slippe å få i seg så mye paracetamol, som er noe dritt for systemet. Jeg brukte fire tabletter her, og fikk en sympatisk, dyp og rolig chill av det. Ca 15 minutter etter inntak fikk jeg et lite noia-anfall, kanskje fordi jeg tok det på tom mage. Jeg trakk litt luft og spiste en banan, og det ga seg. Chillen fortsatte uendret etter dette.

Enjoy.
Tnx for denne! Satt faktisk og tenke på ekstrahering av dette i går, men da skal jeg pøve denne (selvom jeg ikke får store funken av kodein)
Hvis du gjør det feil så husk at det tar mer enn 36-72 timer før leversvikt og død er et faktum til tross for at det er lite du får gjort, så husk og bruk de godt
And for those prone to panic; jeg får skrevet ut ren, ettgrams paracet som smertestillende, kan tas inntil fire ganger pr dag, i følge legen – så ikke dø av skrekk om du skulle være uheldig og få i deg uplanlagte mengder paracetamol
Er det en spesiell måte man burde oppbevare denne vesken på? Har sett at det kan bli brunt om det står i noen dager.

Du skriver ikke om man skal bruke varmt, kaldt-eller lunka vann. Vet du noe om det?

Beklager så ikke at du skrev temperaturen vannet skulle være på.
Sist endret av halfagram; 1. desember 2015 kl. 10:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Han skive jo ca tempraturen på første punktet jo.

"Utgangspunkt: fire tabletter Pinex forte, 500/30 (altså 30 mg kodein pr tablett)

1: ca 2 dl lunkent vann i et glass. Vannet skal optimalt ha en temperatur på mellom 22 og 25 grader. Jeg hadde ikke termometer denne gangen, men hvis du tester på huden skal det føles ørlite kaldere enn kroppstemperatur. "


Er vel greit å lese lenger enn til første punktum når man skal svare på en post.
Vet dessverre ingenting om oppbevaring eller evt effekt-reduksjon ved lagring, men det kan godt hende at det tåler nedfrysing.
Vil en få bedre effekt av kodein når en benytter denne metoden? Fram til nå har jeg tatt hele tabelettene med paracetamol og kodein. Det resulterer i alt for store doser med paracetamol, det kan jo gå galt til slutt når døgndoser kan komme opp i 4-6 gram paracetamol. Jeg ønsker jo ikke å få forgiftning eller å dø på grunn av min egen idioti.
Klem fra Betty
Betty, jeg har ikke klart å finne noen verifiserbare tall på eksakt hvor mye paracetamol som blir borte i ekstraheringen, men jeg tror det skal være en hel del. I filteret blir det liggende igjen en god del hvit guffe, og væsken man sitter igjen med gir bra ruseffekt, så jeg antar derfor at det stort sett bare er kodein som kommer igjennom. Men si at metoden har ca 60% effekt, da betyr det at rundt 300 mg paracetamol forsvinner i prosessen, og det er jo en bra reduksjon.
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Han skive jo ca tempraturen på første punktet jo.

"Utgangspunkt: fire tabletter Pinex forte, 500/30 (altså 30 mg kodein pr tablett)

1: ca 2 dl lunkent vann i et glass. Vannet skal optimalt ha en temperatur på mellom 22 og 25 grader. Jeg hadde ikke termometer denne gangen, men hvis du tester på huden skal det føles ørlite kaldere enn kroppstemperatur. "


Er vel greit å lese lenger enn til første punktum når man skal svare på en post.
Vis hele sitatet...
Da kan vel du også lese at jeg skrev "Beklager så ikke at du skrev temperaturen vannet skulle være på." ?
Kanskje jeg uttrykker meg litt uklart, det jeg lurer på er om jeg vil miste noe av kodeinet,eller om kodeinet virker bedre når det er renere? At jeg får i meg litt paracetamol er greit, blir uansett mindre enn når jeg tar hele tabelettene.
Klem fra Betty
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Kanskje jeg uttrykker meg litt uklart, det jeg lurer på er om jeg vil miste noe av kodeinet,eller om kodeinet virker bedre når det er renere?
Vis hele sitatet...
Om du tar det for smertelindring, så vil samme mengda kodein gje dårlegare virkning når du tar det reint, enn når du kombinerer det med paracetamol.

Kodein og andre smertestillande har synergisk virkning, slik at summen av dei vert større enn kvar enkelt.

Dog - det slår meg at du muligens er legemiddelknarker med forbruket du har...
Hvor farlig er det egentlig med paracetamol? Har i det siste gått på paralgin forte (ca 6-8 på en gang) har ikke merket noe spesielt, bortsett fra at jeg har fått litt vondt i magen, men ikke noe faretruende.
Jeg tviler på at doseringen fra lege er på et slikt nivå. I følge felleskatalogen er doser på 12gram alltid toksiske, giftig.Vanlig dosering er inntil 1 gram fire ganger daglig.
Klem fra Betty
Tok 8 stk i en smell en gang og 4 stk litt senere den dagen. Følte meg dårlig dagen etterpå og spydde som bare det.
Det var ikke etter legens anvisninger, ville bare slappe av og sove. Det ble hvertall ikke gjentatt flere ganger.
Da fikk du, etter kjapp hoderegning, i deg 4,8 gram paracetamol og 360 mg.kodein. Begge deler kan ha gjort deg kvalm og dårlig. Dersom du trenger noe for å få sove og slappe av så er ikke Paralgin Forte akkurat førstevalget, etter min mening.
Klem fra Betty
Ikke mitt førstevalg heller, var desperat der og da. Nå har jeg andre løsninger som ikke er så skadelig. Som spesifikt brukes for å sove på