Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 11896
Hei, freaks.

Jeg gjør ikke fysisk tungt arbeid, men må være våken og fokusert gjennom hele dagen og ofte lange kvelder. Hvilken stimulans – ja, kjemisk, kunstig, hva du vil – er det som kunne fungert for meg?

La oss si for en midlertidig periode, men jeg skal ikke ta amfetaminer for å lese juss, som dere skjønner. Har tilgang til en del, inkludert legemidler (benzo, f.eks.?).

Er klar over at dette ikke er den trygge måten å gjøre det på, men setter stor pris på tips. Takk skal du ha!
Vet ikke om dette er egnet for dette, og har egentlig ingen kunnskap om dette, men "Adderall" er jo et berømt "studere-dop"?
Modafinil, uten tvil.
Benzoer er det absolutt bare å glemme å bruke.

Adderal, ritalin, concerta osv er ting folk bruker for å holde fokus, racemisk amfetamin og metamina funker også.

Hvorfor ikke amfetaminer? så godt som alle sentralstimulerende medisiner folk bruker som "smartdop" er amfetaminer eller VELDIG nært beslektet.

Benzoer er det absolutt bare å glemme å bruke.

Adderal, ritalin, concerta osv er ting folk bruker for å holde fokus, racemisk amfetamin og metamina funker også.

Hvorfor ikke amfetaminer? så godt som alle sentralstimulerende medisiner folk bruker som "smartdop" er amfetaminer eller VELDIG nært beslektet.
Sist endret av NoillStress; 11. februar 2015 kl. 14:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Skjer med alle trådene om ytelsesøkende drugs for tida da? Eksamen er jo månedsvis unna, folkens! Høres ut som du egentlig bare leter etter sentralstimulerende generelt hvis våkenhet og energi er planen. Benzo; not so much. Dog er dette individuelt. Noen studerer dritbra etter ei treningsøkt,noen blir helt daffe. Noen leser utrolig effektivt etter å ha røyka seg en joint,andre får ikke med seg en drit i boka etterpå. Du må nesten bare finne noe som passer for deg, uten at det nødvendigvis trenger være noe ulovlig stimuli vi snakker her. Begynn med kaffe, ginseng, rosenrot, omega-3 o.l, så vil du nok merke en viss bedring i konsentrasjon.
Modafinil
Forskjellige adhd-medisiner(concerta, ritalin+++)
Mikrodoseringer av psykedelika(LSD feks)
Nedlyst
tartaruga's Avatar
Trådstarter
Takk for raske svar!

Ordla meg litt rart, kanskje. Jeg har ikke søvnproblemer, men det er snakk om konsentrasjon og motivasjon. Tenkte selv på Ritalin, men det har de ikke her jeg er.

Du har helt rett, det er jo amfetaminer, men her er det bare skitten meth. Ikke aktuelt.
4-Mar

Er det beste jeg har brukt til dette, effekten varer forholdsvis lenge så det lureste er og ta det før lunsj. Antar det er vanskelig og finne på gata i Norge. Men det kan bestilles på nett.
Amfetamin fungerer flott. Modafinil har en halveringstid på 15 timer, så du vil nok slite med søvnen dersom du bruker det. Søvn er viktig for å bearbeide minner og opplevelser du har tilegnet deg igjennom dagen. Leser du hele dagen, og sover kort etterpå, vil du huske mye mindre av hva du leste. Anbefaler AD(H)D medisiner, eller ta amfetamin i små doser, og ikke ta noe mer etter 18:00.
Nedlyst
tartaruga's Avatar
Trådstarter
Igjen takk! Er nok amf. som er veien å gå, men det finnes ikke ADHD-medisiner her (et land i Asia). Dermed har de kanskje ikke noe beslektede legemidler heller?

Tilgang på opiat/opiod er nok enklere, men ønsker ikke det.

Og ja – det er ikke snakk om lesing/skole her, men jobb jeg kan. :-(

Og ja – det er ikke snakk om lesing/skole her, men jobb jeg kan. :-)

Er fremdeles åpen for tips her. Snakk om noe som får tiden til å gå, så man ikke kjeder seg av å gjøre kjedelig arbeid. Konsentrasjon og motivasjon også, ja.

Står fast når det ikke er ADHD-medisiner å oppdrive, men skal se hva jeg finner.

Er fremdeles åpen for tips her. Snakk om noe som får tiden til å gå, så man ikke kjeder seg av å gjøre kjedelig arbeid. Konsentrasjon og motivasjon også, ja.

Står fast når det ikke er ADHD-medisiner å oppdrive, men skal se hva jeg finner.
Sist endret av tartaruga; 11. februar 2015 kl. 16:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Hedges Vis innlegg
Skjer med alle trådene om ytelsesøkende drugs for tida da? Eksamen er jo månedsvis unna, folkens!
Vis hele sitatet...
Høgskoler og universiteter har vel midteksamener allerede. Jeg har i alle fall tre eksamener neste uke.
Racetams er lovlig og helt ok. Kanskje mye placebo, men kjører en fin stack nå selv - eksamen rett rundt hjørne
En blanding av god benzo og litt heroin.
Jeg har brukt xanax, adderall, kokain, oxiracetam og l-theanine med kaffe for å studere.

Da jeg ikke kunne la vær å tenke på andre ting, hadde litt angst og en stor mengde lesestoff fungerte det å ta 0.25 mg xanax (veldig lite). Nok til å ikke bli sløv men holde seg til boken.

Når det kommer til sentralstimulerende har jeg brukt nesten helt ren kokain i forbindelse med studier, men da i veldig små doser hver time for å holde meg våken og fokusert (40 små linjer per gram som koster meg 80 norske). Oxiracetam (nootropic) hadde nesten ingen effekt på meg, trolig kun placebo da jeg fikk inntrykk av at det var vidundermiddel når jeg leste reviews... kan kjøpes lovlig på nett tho. Når jeg drikker kaffe pleier jeg å putte i litt l-theanine, som tar vekk alt jeg opplever som negativt med kaffe: jitters, nervøsitet, skjelvinger osv... koffeinpiller er et bedre alternativ hvis du ikke vil oppleve koffeinpeaks etter hver kopp.

Det som har hjulpet meg mest er adderall. Man føler seg litt som i filmen limitless, hehe. Har prøvd ritalin en gang, men for meg var rushet litt for merkbart til å kunne sitte med en bok, og nedturen var litt kjip.
Sist endret av Spirituell; 12. februar 2015 kl. 01:52.
Mikro, små, og eventuelt medium --- doseringer. ..av amfetamin! Tommel opp for "taktisk" bruk av amf!

Sitat av Spirituell Vis innlegg

Det som har hjulpet meg mest er adderall. Man føler seg litt som i filmen limitless, hehe. Har prøvd ritalin en gang, men for meg var rushet litt for merkbart til å kunne sitte med en bok, og nedturen var litt kjip.
Vis hele sitatet...
Får man ikke Adderall først og fremst i Statene, er det ikke sånn at adderall er vanskelig å få tak i Norge, slik at alle tyr til concerta/ritalin? Eller?

Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Kaffe? Titegn
Vis hele sitatet...
Mmm, kun effektivt når tolaransen er lav, dvs når du ikke er vant til kaffen og den ikke har blitt en vane-drikk.
Sist endret av aeon_illuminate; 12. februar 2015 kl. 02:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
amfetamin i moderate mengder..
Nedlyst
tartaruga's Avatar
Trådstarter
Ser nå at dette temaet har blitt tatt opp mye i det siste. I dette tilfellet er det derimot ikke snakk om å pugge/lese/lære, men få gjort det jeg skal ila. arbeidsdagen/-kvelden.

Phenibut har jeg også hørt litt om. Glemte å se etter Modifinil, men fikk en boks(!) alprazolam da jeg spurte ... Ja, kom igjen, moralpreken! :-)
Heroin kan faktisk holde deg gående veldig lenge om dosene er relativt lave.

Selv ble jeg avhengig av det mens jeg måtte gjøre en enorm arbeidsmengde under høyere utdanning. Jobbet vel i snitt 12 timer dagen en uke i strekk - gørr kjedelig arbeid jeg i utgangspunktet ikke maktet å tvinge meg gjennom. ...fikk forøvrig A
Nedlyst
tartaruga's Avatar
Trådstarter
Det er snakk om 3-5 dager i uka.

Benzo er vel ikke akkurat tryggere enn opiater, men sistnevnte tør jeg ikke å forsøke.
Sitat av tartaruga Vis innlegg
Det er snakk om 3-5 dager i uka.

Benzo er vel ikke akkurat tryggere enn opiater, men sistnevnte tør jeg ikke å forsøke.
Vis hele sitatet...
Førstnevnte har jeg aldri turt å ta mer enn noen dager i slengen. Skumleste substansene known to man
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
[COLOR="Blue"]Heroin kan faktisk holde deg gående veldig lenge om dosene er relativt lave[/COLOR].

Selv ble jeg avhengig av det mens jeg måtte gjøre en enorm arbeidsmengde under høyere utdanning. Jobbet vel i snitt 12 timer dagen en uke i strekk - gørr kjedelig arbeid jeg i utgangspunktet ikke maktet å tvinge meg gjennom. ...fikk forøvrig A
Vis hele sitatet...
Whaaat? Dette i blått altså.
..Har det noe med at heroin roer ned nerver, el.ns, fordi heroin som jo er et sterk opiat reduserer yteevnen sånn ellers??
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Mmm, kun effektivt når tolaransen er lav, dvs når du ikke er vant til kaffen og den ikke har blitt en vane-drikk.
Vis hele sitatet...
Da har du ikke smakt kaffen som serveres på lærerværelsene på
diverse skoler rundtom. Jeg har et høyt forbruk av sterk kaffe, og
høy toleranse, men de greiene der setter ting i sving.
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Da har du ikke smakt kaffen som serveres på lærerværelsene på
diverse skoler rundtom. Jeg har et høyt forbruk av sterk kaffe, og
høy toleranse, men de greiene der setter ting i sving.
Vis hele sitatet...
Haha, jeg får vel knabbe litt kaffe fra instituttkontorene på universitet.
Nedlyst
tartaruga's Avatar
Trådstarter
Takk for alle tilbakemeldinger! Det er tydeligvis flere som trenger en ekstra dytt i jobben.

Bestemmer meg likevel for å legge alt på hylla, til og med kaffen. Jobben er nok «rusen» jeg faktisk trenger.

Skulle gjerne gitt esken med 98 resterende Xanax til noen som «trenger» den, men jeg er langt borte. Litt mye å skylle ned i dass.

EDIT: Det viste seg å være sprøyt. Men sånn går no dagan.
Sist endret av tartaruga; 13. februar 2015 kl. 15:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Whaaat? Dette i blått altså.
..Har det noe med at heroin roer ned nerver, el.ns, fordi heroin som jo er et sterk opiat reduserer yteevnen sånn ellers??
Vis hele sitatet...
Det reduserer yteevnen, det stemmer.

Grunnen til at det funket i mitt tilfelle var nok en kombinasjon av at jeg hadde jævlig med nerver iom at dette var i januar - jeg tok igjen 7,5 studiepoengs gruppearbeid med 14 dager til disp - og det faktum at arbeidet var (relativt) enkelt.

Skal du lære noe komplisert er ikke heroin veien å gå.
Sist endret av Tøffetom; 14. februar 2015 kl. 00:14.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Modafinil. Above and beyond.

Og den som nevner at amfetamin er bra, men modafinil vil gi deg søvnproblemer: Whaaat? En normal brukerdose med amfetamin kan holde deg våken temmelig lenge. Modafinil går fint å sove på.
Adderall IR eller XR
Elvanse/Vyvanse
Metamina

Dette er sannsynligvis dine beste valg. Det er også legemidler med mye testing som blir gitt til barn, så du vet at det er ikke noe problemer med diverse fillers og det er lett å finne informasjon om hva du faktisk får i deg. Er også ikke like avhengighetsdannende. Om målet er å få konsentrasjon og produktivitet opp, hold forbruket til slike områder, ellers kan du lett bli sittende og se på en hel sesong av Dexter eller surfe Youtube i 7 timer. Når du først tar pillen, virker det som tiden går utrolig mye fortere. Husker jeg hadde dette problemet da jeg skulle ta en prøve og hadde 6 timer å bli ferdig på. Ikke noe problem tenkte jeg, men ble sittende og finspisse på grafer og linjer for å få dem perfekte, plutselig var tiden ferdig og jeg var ikke halvveis engang. Dette er selvfølgelig en vane sak, men bare vær obs på det.

Du kan også bli vanvittig fokusert på EN ting, og glemme å spise/drikke, så husk å få i deg noe næring. Jeg visste ikke helt hvor ille denne tørsten kunne bli, og helte nedpå med brus osv. Fikk nesten sukkersjokk, og fant ut at det beste ville være å bytte om til vann For mye koffein kan også gjøre deg utrolig "on edge". Jeg ville prøvd dette ut en helg til å begynne med, så du vet litt hvordan det vil virke på deg, siden du kan bli oppe i 20-40 timer om du tar en for stor dose. For all del, husk å sov ut, ellers vil du også crashe ganske kraftig til slutt. Har tatt Adderall og diverse andre i mange mange år, så om du har noen spesifikke spørsmål, er det bare å spørre
Jeg anbefaler å slenge masse grønnsaker og superfoods i en blender! Fantastisk for fokus.
Billybob: Hvor får man helst tak i adderall, hvis man ikke har bekjente i "slike kretser"?