Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2281
Hei

Jeg ser etter en ny mobil som matcher mitt forrige samsung galaxy batteri.
Batteriet er egentlig til en samsung galaxy s3. Det står står følgende informasjon på batteriet:
3.8 V-Li-ion. GB/T18287-2000.
Passer dette batteriet til andre modeller enn bare Samsung Galaxy S3?
Takk for svar.
Passer det til S3 passer det ikke til S4 hvertfall, prater av egen erfaring.
Sist endret av Hoat; 29. oktober 2014 kl. 22:06.
Kan ikke hjelpe spesifikt i forhold til spørsmålet ditt, men dette var en litt merkelig måte å lete etter ny telefon på.. Eller misforstår jeg noe her?

Du får tak i gode billige batterier rundt forbi. Kan eksempelvis anbefale mytrendyphone.no om du trenger et ekstra batteri til ny telefon.
Sist endret av Fuzzybossen; 29. oktober 2014 kl. 22:49.
S3 batterier passer kun til S3, sier ikke det seg selv?
Og hvem kjøper ny mobil basert på batteri, når batteriet er en av de billigste delene på en mobil som man kan enkelt bytte selv? S3 har dårlig batteri iforhold til nyere modeller, om du vil ha god batteri tid, så ville jeg gått for en Note, de har store batteri og god kapasitet.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Kan ikke hjelpe spesifikt i forhold til spørsmålet ditt, men dette var en litt merkelig måte å lete etter ny telefon på.. Eller misforstår jeg noe her?

Du får tak i gode billige batterier rundt forbi. Kan eksempelvis anbefale mytrendyphone.no om du trenger et ekstra batteri til ny telefon.
Vis hele sitatet...
hehe, greia er den at jeg har en drøss med bordladere og batterier til samsung galaxy s3. Hvis jeg da skulle velge en ny mobil så måtte jeg kjøpe alt dette på nytt.

Dessuten er jeg godt fornøyd med samsung galaxy s3. Ser ikke noe poeng i å betale flere tusen mere for en nyere modell.
S3 er en utdatert telefon, og batteri tiden har aldri vært god. Ser ikke hvorfor du skulle gå etter en telefon på grunn av batteriene du har?
Tror det eneste du kan gå for er en ny s3. Hvis du liker samsung kan du kjøpe en s4, s3 laderne passer til den, og med en "powerbank" eller hva de heter (200kr for de små) vil jeg tro du oppnår en lik effekt til en ganske grei krone, i og med at S5 OG NOTE4 har kommet ut burde s4 ha falt i pris
Sitat av MossFinest Vis innlegg
hehe, greia er den at jeg har en drøss med bordladere og batterier til samsung galaxy s3. Hvis jeg da skulle velge en ny mobil så måtte jeg kjøpe alt dette på nytt.

Dessuten er jeg godt fornøyd med samsung galaxy s3. Ser ikke noe poeng i å betale flere tusen mere for en nyere modell.
Vis hele sitatet...
Kjøp deg en ny S3 du.

Forresten så skal de laderne dine passe til alle nye telefoner (utenom hyggelige iPhone som skal ha sin egen standard). Mini USB er internasjonal standard og skal passe til alle tlf.
Sist endret av Xernox; 30. oktober 2014 kl. 19:33.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Kjøp deg en ny S3 du.

Forresten så skal de laderne dine passe til alle nye telefoner (utenom hyggelige iPhone som skal ha sin egen standard). Mini USB er internasjonal standard og skal passe til alle tlf.
Vis hele sitatet...
Men selve laderen vil vel kun passe til samsung galaxy s3 batteriet?
Sitat av MossFinest Vis innlegg
Men selve laderen vil vel kun passe til samsung galaxy s3 batteriet?
Vis hele sitatet...
Ehm, du kobler laderen til telefonen og ikke batteriet ikke sant? Så lenge det er mini usb kobling så skal den passe alle telefoner.
Det skal sies at det kan bli problemer med en s3 lader i for eksempel en HTC one. Laderne vil kunne lade telefonen men det vil muligens bli problemer med lade hastigheten.

Men som Xernox sier er det nok lurt at du velger en s3 hvis du er fornøyd med den

Hvis du ikke har hørt om det før kan du gå i på prisjakt.no for å skjekke pris
Sitat av Xernox Vis innlegg
Ehm, du kobler laderen til telefonen og ikke batteriet ikke sant? Så lenge det er mini usb kobling så skal den passe alle telefoner.
Vis hele sitatet...
Jeg bruker bordladeren til å lade opp ekstra batterier.
Skal kunne bruke S3 batteri i S4 hvis du har noe å fylle tomrommet med (S4 batteriet er litt større)
Sitat av Xernox Vis innlegg
Ehm, du kobler laderen til telefonen og ikke batteriet ikke sant? Så lenge det er mini usb kobling så skal den passe alle telefoner.
Vis hele sitatet...
Ikke alltid egentlig.
Har selv hatt problemer med å lade opp en HTC med laderen som følger med min gamle S3.
Og laderen som følger med Note 4 fungerer IKKE på Sony Z2 eller Note 3 f.eks. Får beskjed om at den lader, men den lader ikke egentlig.

Men normalt sett så skal mini USB fungere på alle telefoner med denne koblingen.