Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 916
Har vurdert en liten stund nå bostøtte fra Husbanken, men etter en nærmere sjekk ser det ikke ut som om studenter uten barn har mulighet til å få dette...

Jeg er student, uten unger og faenskap heldigvis, men grubler litt på om jeg heller vil bli deltidsstuderende og jobbe noe mer neste halvår. Til info, jeg er ganske greit informert om hvem bostøtta skal gå til primært, og hvorfor, og generelt av div forskjellige regler.


Samtidig så har jeg søkt litt rundt og ikke funnet fullgodt svar på følgende - så spør likefullt; er det studenter/enkelte her som benytter seg av Husbanken og som er studenter/deltidsstudenter uten unger? - Og ved en eventuell søking, burde jeg utelatt å si at jeg er student? (bare har noen fag eller i den duren..)


(..) Altså, mange i kategorien student/deltidsstudent som har stilling ved siden av som ikke er fast, er så og si per def med lav inntekt. Veldig mange som får bostøtte ellers, det som irriterer meg grundig er at det er så begrenset for studenter (som ikke ønsker å leve utelukkende på Lånekassa i mangen år).
Sist endret av aeon_illuminate; 2. desember 2013 kl. 10:47.
Jeg regner med at du har lest her, med tanke på innlegget: https://tjenester.husbanken.no/bosto...tor/index.html
Men, da jeg jobbet og samtidig fikk sosialstøtte, fikk jeg bostøtte fordi jeg jobbet eller ikke hadde jobb, og var heller ikke student. Så ja, utelat å si at du er student.
Husker ikke om jeg måtte dokumentere at jeg jobbet der jeg sa, men tviler på det siden jeg ikke hadde kontrakt engang.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Trådstarter
Hvordan kontrollerer i så fall Husbaken _om_ jeg er student/"har noen fag" på universitetet? Eller gjør de det i det hele tatt?

For ordens skyld, la meg informere at jeg helst vil unngå Lånekassa neste vår.., derfor spørsmål.

@Crisposjokolade; Ja, det høres ut som en veldig enkel søknadsprosess ifb.m. å få støtte. Jeg har hørt lignende fra bekjente. Andre med samme erfaringer?

Virkelig ingen som har peiling her ?

.................
Uff, nå har jeg måttet ty til Kvinneguiden og det jæskla kjerringforumet deres for å finne noe info. Ikke overraskende finner jeg hjernedøde svar strødd ut i mange tråder om topic. Igjen, ingen som vet noe om det jeg spurte?
Sist endret av aeon_illuminate; 2. desember 2013 kl. 11:00.