Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1011
Jeg bruker Firefox 23.0.1 med Adblock.

I det siste har jeg lagt merke til at dersom jeg refresher de tabloide nettavisene, så vil tilsynelatende et bilde komme med hovedartikkelen på forsiden. Det som er rart, er at dette bildet forsvinner igjen, og en annen artikkel er hovedoverskrift.

Dette skjer på et glimt av et sekund. Har dette noe med Adblock å gjøre?
Prøv å deaktivere Adblock for aktuell nettside og se..?
Deaktiver Adblock og prøv igjen?
Sitat av bronsky Vis innlegg
Jeg bruker Firefox 23.0.1 med Adblock.

I det siste har jeg lagt merke til at dersom jeg refresher de tabloide nettavisene, så vil tilsynelatende et bilde komme med hovedartikkelen på forsiden. Det som er rart, er at dette bildet forsvinner igjen, og en annen artikkel er hovedoverskrift.

Dette skjer på et glimt av et sekund. Har dette noe med Adblock å gjøre?
Vis hele sitatet...
Ja.

Mer detaljert svar: Adblock fungerer slik:
1. Last ned hele siden.
2. sjekk siden over alle referanse-URL`er den finner
3. Erstatt alle referanse-URL`er med hvite blokker.
4. Forsøk å endre CSS`en til siden for å tilpasse den slik at det blir minimalt hvite felter.

I dette ene millisekunder han bruker for å scanne gjennom siden, så vil du se bildet vil jeg anta.
Jeg laget en screen cap av fenomenet med Adblock deaktivert. Det samme oppstår fortsatt.

Artikkelen jeg ser handler om urfolk i Peru, men når jeg refresher, så ser man et glimt av Joshua French.

SPOILER ALERT! Vis spoiler
Den hopper opp eller ned ett par hakk på siden?
French er øverst på VG, han. Jeg bruker også AdBlock, til Chrome. De indianerstammene er lengre ned på siden. Merkelig bug, da.
Den er ikke på forsiden i det hele tatt.
Jeg så at jeg fortsatt hadde nso sin ABB-blocker aktivert via Greasemonkey. Da jeg deaktiverte den dukket French opp og ble der.
Liker at den lar IKEA reklamen stå igjen også, flott!
Edit: abb blokker, glem det
Sist endret av Echodius; 20. august 2013 kl. 15:43.