Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1703
Jeg skal tilbringe kvelden og natten i kveld i Bodø.

Siden jeg aldri har vært der før, ønskes tips til spisested (kontinetal mat) og et sted hvor det er fint å drikke noen øl en mandagskveld.

Jeg har tatt med kamera, så hvis det finnes noen obligatoriske photo ops ikke så langt unna sentrum som bør sjekkes ut, så er tips hjertelig velkommen.
Mat:
Bjørk er et av Bodøs største restauranthus med flere avdelinger, sentralt beliggende i Glasshuset.

Vi har en lun og uformell atmosfære, som passer like godt til hverdags som til de litt større anledninger.

Vår meny er stor og variert, tilpasset våre lunsj-, middags- og kveldsgjester. Vi kan tilby Tapas, Italiensk pizza stekt i vår vedfyrte ovn, salater, pasta, grillretter fra vår Josper grill og desserter.
Hvis du ikke har prøvd, vil vi sterkt anbefale vår signaturrett gjennom flere år: Grillet tørrfisk servert med petit pois purè, posjert egg, baconsmør og aioli poteter.
http://www.restaurantbjork.no/

Evnt Smak, om man er i det litt finere humøret, merk at finheten reflekteres i alt av aspekter her (porsjonsstørrelse, pris, etc)
http://restaurant-smak.no/

Dessverre er det sånn i Bodø (som mange andre byer i landet) at de restaurantene som scorer høyest på nett er kebab-sjapper. Orion/Fellini/Mama rosa/etc er derfor bare å overse dersom det ikke er "mye mat" og "billig" som er de to (eneste?) hovedkriteriene.

Foto-spots må vel nesten være turisthytta, linken, bodøsjøen.

Ang øl så kommer det an på hva du er ute etter. Match bar viser sport på tv/lerret, Kafe Kafka er et trivelig sted, Nordlænningen er et morsomt sted (om du ser humoren i godt voksne folk som drikker til krampa tar dem i tide og utide), Hünter tror jeg har beste utvalget av øl, dersom du ser etter noe anna enn tappekran/de mest vanlige. Er det helt vanlige helt ok så er det bare å velge og vrake, mange steder som serverer øl.
Sist endret av norboost; 22. juli 2013 kl. 17:47.