Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 737
Hei freaks! jeg skal rense laptopen min for støv, hadde ikke peiling hvor jeg skulle poste dette men ja.. det er en Asus N53S. Jeg har startet på med diablo igjen. før kunne jeg spille det med lite fps drops på medium nå har jeg skrudd ned allt utenom resolution, fordi det er uakutelt så jeg har tenkt og prøve og rense den for støv. men har ikke peiling hvordan og åpne denne. så derfor spørr jeg dere. her er et bilde av undersiden.

http://bildr.no/thumb/1374776.jpeg (Trykk på for større bilde)

Trenger svart kjapt! har ikke mye verktøy btw..
Vist du har mulighet på trykkluft fra kompressor er det bare å blåse inn i alt av hull og kroker du finner, du vil se store mengder støv fly ut gjennom den. Gjør dette jevnlig selv og merker stor forbedring etter den har stått en stund.

Har du ikke mulighet hjemme på trykkluft, så dra på en bensinstasjon hvor det så og si på alle er muligheter for trykkluft for å fylle luft i dekkene, og blås den der slipper all demontering vist du gjør det slik
DayZ Proff
Benjy's Avatar
Trådstarter
Hmm. Har desverre ikke lappen eller noe trykkluft hjemme. men det er det smarteste???
du kan enten gå, buss eller få noen til å kjøre for å få renset skikkelig mener jeg det er det beste og letteste med at du slipper demontering.
DayZ Proff
Benjy's Avatar
Trådstarter
Skal se hva jeg får gjort i dag! Takk så mye! kommer dette til og hjelpe mye? den er 2 år gammel
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Sitat av Benjy Vis innlegg
Skal se hva jeg får gjort i dag! Takk så mye! kommer dette til og hjelpe mye? den er 2 år gammel
Vis hele sitatet...
Det spørs helt på hvor mye støv som ligger å blokkerer. Husk også at det beste er å fjerne dekselet får så å blåse, hvis ikke kan det bli veldig lett å "forflytte" støvet isteden for å få det UT av maskinen.
De har også trykkluft på boks for rensing av elektronikk på Clas Ohslon. Så blåser du med den samtidig som du bruker en støvsuger for å få ut støvet som du løsner med trykkluften.
Sist endret av TheWaveable; 23. januar 2013 kl. 14:19.
Etter du har fått kjøpt trykkluft vil jeg anbefale å skru opp alle de "lokkene" under laptopen som er lette å få opp, fjerne batteripakken og blåse over alt.
DayZ Proff
Benjy's Avatar
Trådstarter
Er INGEN skruehull her..
Sitat av Benjy Vis innlegg
Er INGEN skruehull her..
Vis hele sitatet...
De er sikkert under plastikklokk eller klistermerker.
Sitat av Benjy Vis innlegg
Er INGEN skruehull her..
Vis hele sitatet...
Se under gummien. Og se bak batteriet.

Jeg fant en video som backer min teori
Sist endret av trauMa; 23. januar 2013 kl. 14:34.
Jeg fraråder deg å åpne den om du aldri har åpnet en laptop før. Du bruker enten sykt lang tid på å få den opp og sammen igjen. Eller så ender du med å ødelegge den...

Hvis du absolutt skal ha den opp, anbefaler jeg deg å følge denne guiden her: http://www.insidemylaptop.com/disass...dc-power-jack/