Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1699
Hei freaks! jeg slet veldig med og vite hvor jeg skulle poste dette.
jeg har et problem med iMovie... har lagd en skolefilm som er veldig viktig for skolen har jobbet med den i 2 år nå. beklager norsken min er litt trøtt og stresset vet jeg skriver dårlig

problemet: På imovie så er alle klippene helt fine! altså lyden er i sync og allt har ikke endret noe. men når jeg ferdigstiller prosjektet, og eksporterer det så kommer fuck upen. jeg starter filmen i vlc og Lyden er ute av sync når jeg står og prater hører jeg at lyden fra en annen scene kommer... selv om INGENTING er endret på iMovie? har ikke anelse hva jeg skal gjøre.. skal brenne den på cd og lage en dvd og leveres på mandag.. håper ikke denne tråden blir slettet for "leksehjelp"

Vær så snill og hjelp meg!
https://www.google.com/search?q=imov...ient=firefox-a

Ser ut som om det er flere som har samme problemer. Les linkene så finner du sikkert ut av det.
DayZ Proff
Benjy's Avatar
Trådstarter
Viss dette funker skal jeg sende et par damer i posten til deg <333333
Går lyden jevnt ut av synk, altså at den er i synk først, uansett hvor i filmen
du starter? Eller er det på et bestemt punkt i filmen?

Kan være noe med formatet du eksporterer i vs. avspillingen i VLC.

Hva skjer hvis du spiller av f.eks. i iTunes eller Quicktime?
DayZ Proff
Benjy's Avatar
Trådstarter
Samme sted lyden klikker... i quicktime og itunes jeg kommer serr til og slå til noen snart
Sitat av Benjy Vis innlegg
Samme sted lyden klikker... i quicktime og itunes jeg kommer serr til og slå til noen snart
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke så veldig mye erfaring med videoredigering, men
synes å huske at jeg har støtt på et lignende problem en gang.

Er det noen spesielle effekter eller noe som tar mye prosessor-
kraft akkurat på det punktet der det skjærer seg?

Hva med å eksportere i to deler, dvs. selecte frem til det kritiske
punktet, eksportere det, og så tilsvarende f.o.m. punktet og ut?

Så kan du sy sammen de to delene etterpå..?
Er ikke kjent med iMovie men hvis det går å exportere filmen til FCP prosjekt. Så er det vel bare å gjøre det og laste ned Final cut pro fra bukta og fikse lyden der? Evt Adobe premiere pro.

Dette er bare en tanke har aldri testet iMovie.
DayZ Proff
Benjy's Avatar
Trådstarter
Skal rapportere fremover tror jeg venter til de kommer med ny update. lærern min sier jeg kan fikse det så langt tid det tar så jeg har evig tid nå
Evig tid. Da er det bare å starte på nytt i et program som funker da :P
Bruker selv Adobe Premier pro både på mac og pc funker som bare det.
DayZ Proff
Benjy's Avatar
Trådstarter
ikke tale om at jeg gidder og lage en film jeg har brukt 2 år på, pånytt