Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 5750
Sitat av luni Vis innlegg
Dessverre er ikke verdien på pakka som avgjør hvor mye jobb det er å fortolle, og transportselskapene må selvfølgelig ta seg betalt for jobben. I fremtiden regner jeg med at det blir satset mer på egenfortolling over nettet, men siden folk alltid vil prøve å lure seg unna, må man nok fremdeles betale for kontrolleringen.
Vis hele sitatet...
Man kan fortolle seg på nettet å betale beløpet, men da tar posten "lagerleie" på 125 så det lønner seg ikke selv om de sparer tid ...

Derfor så får jeg selger til å merke som gave i så stor grad det er mulig. Hev grensa til ett fornuftig nivå og rydd opp i avgiftspolitikken å dobbeltbeskatningen av næringsdrivende....
Jeg klarer ikke ha så veldig mye sympati med norske næringsdrivende. Liker ikke betale toll og moms + det fortollingsgebyret på varer som ikke finnes her, som ofte er brukt. Det er på grunn av ting som dette at AP begynner bli veldig upopulære. Tror ikke Høyre og Frp vil endre på noe heller.
Godt med smør
Sitat av apelix Vis innlegg
Jeg klarer ikke ha så veldig mye sympati med norske næringsdrivende. Liker ikke betale toll og moms + det fortollingsgebyret på varer som ikke finnes her, som ofte er brukt. Det er på grunn av ting som dette at AP begynner bli veldig upopulære. Tror ikke Høyre og Frp vil endre på noe heller.
Vis hele sitatet...
Så du synes med andre ord, at vist tollgrensen blir hevet, og ingenting blir endret for norske bedrifter (det de må betale, kontra utenlandske bedrifter) så er dette her JEVN og FIN konkurranse? m.a.o at de utenlandske aktørene stiller likt med de norske?

Utdyp for all del, men du betaler desse gebyrene og moms o.l fordi de norske bedriftene, som er under norsk lovgivning, sitter faen like mye i saksa. Om du ikke lenger må betale dette for varer under 1000 kr, så er dette essesielt bare ett forslag om at alle handler over 1000kr skal foregå via utelandske aktører (postordre, internett o.l) og absolutt niks og nada under 1000 kr.

Hvor er rettferdigheten?

Sitat av apelix Vis innlegg
Jeg klarer ikke ha så veldig mye sympati med norske næringsdrivende. Liker ikke betale toll og moms + det fortollingsgebyret på varer som ikke finnes her, som ofte er brukt. Det er på grunn av ting som dette at AP begynner bli veldig upopulære. Tror ikke Høyre og Frp vil endre på noe heller.
Vis hele sitatet...
Om du mener utelukkende på bruktvarer, så kan jeg være enig med deg forresten, men slik forslaget står nå, så er ringvirkningene dette vil ha på flere store og små innenlands aktører, helt gigantiske.

Og vi er ett lite land, og utlandet vil alltid tilby flere varer, du kan be din lokale butikk importere dette, men prisen vil da stort sett være lik som om du bestiller det selv fra utlandet og betaler toll/moms på varene selv. Og da er jo konkurransegrunnlaget likt, slik vi vil ha det.

Ser jeg stokket om feil på forrige innlegg også, all handel over 1000 kr vil selvsagt foregå innenlands, men alt som skal bestilles under 1000 kr (og det er faen ikke lite, mange små varer) vil da foregå via utlandet. Og dette hindrer da det norske aktørene i å bli større (mindre penger til dem, mindre vareutvalg, dårligere business over all, for de norske aktørene)
Sist endret av Apeloff; 29. juli 2012 kl. 22:31.