Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3457
Er det noen kloke hoder her som kan anbefale et bemanningsbyrå i Trondheimsregionen?
Har tenkt å selvfølgelig signe opp på mer eller mindre drøssevis av dem- for å få god sjanse til jobb - men jeg vil gjerne vite hvilken dere anbefaler. (Av dere som bor i regionen)

Nå har jeg hvertfall registrert og vært i kontakt med manpower, men hvordan er de f.eks, mener dere som vet dere??
Begynner å bli litt småbekymra iom at jeg har ikke fått konkrete svar etter 1,5 uke registrert.
De har f.eks ringt meg èn gang for en prat om hva jeg ville jobbe med.

Så er det noen andre gode råd og vink?
Det er dumt å spre seg ut hos for mange. Bedre å satse hardt på èn plass. Har god erfaring med proffice.
Generelt sett, fuck _alle_ bemanningsbyråer.
Det er sikkert ikke svaret du ville ha, men jeg har kun hatt dårlig erfaringer med dem. Spesielt proffice, som han her anbefaler. De lover bonuser osv. som man aldri ser noe av.
Hvorfor kan du ikke bare søke jobb rett til bedriften? Vikariat sucks.
Å få fast jobb rett på et sted uten utdanning er ikke lett. Vikarbyrå er gjerne inngangsdøra til fast et sted.

Men for all del, prøv gjerne å søke fast først!
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Trådstarter
Vel altså, jeg har sett, hørt og lest av folk at det er å anbefale å registrere seg opp på endel byråer..
Har ikke noe erfaring fra innsida fra disse.
Dog har jeg vært i telefonkontakt og snakket face to face med f.eks manpower, og de syntes for meg å være hyggelige, men relativt trege(...).

UncleSam; hvordan rett til bedriften? - lurer iom/fordi at jeg ikke har en ferdig formell utdannelse ennå, så har jeg vel ikke kompetansen(??). Mener du f.eks å avsende en søknad til si f.eks èn mobilbutikk hvis det er annonsert ledig stilling?
Da jeg fikk jobb gjennom Personalhuset ifjor så hadde jeg registrert meg på rundt 12 bemanningsbyråer, og det bare i Trondheim.
Erfaringsmessig så foretrekker jeg Fremo Bemanning, da de er et lokalt bemanningsbyrå med lønningskontoret lokalisert i trondheim.
Manpower er ok. Men, hvis mulig ville jeg styrt unna Personalhuset, Adecco og Kelly.
Mye kommer jo an på hvilken type jobb du søker.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Så det litt unødvendig å lage en ny tråd, da denne er ganske lik spørsmålet mitt.

Skal til høsten ut i ny jobb, da jeg er ferdig med min lærlingetid innen IKT.
Det er jo da for det meste 1.linje support og helpdesk jeg allerede har jobbet med, og jeg får vel ikke så veldig mye andre jobber enn nettopp det, med fagbrev i IKT.

Jeg ser at de fleste jobbene ligger i Oslo, noe som for meg er greit. Jeg kan gjerne flytte til Oslo. MEN, 90% av jobbene som er lagt ut er lagt ut via bemanningsbyråer. Når jeg da filtrerer på "Fast". Betyr det fast jobb i èn bedrift, eller vil da bemanningsbyrået kaste meg frem og tilbake? Hva betyr egentlig "Fast"? Definisjonen.

Har planer om å ta almenn påbygg samtidig, for å få muligheten til å studere ved en senere anledning, og vil gjerne ha noe fast, istedenfor å måtte løpe frem og tilbake og stresse med å få meg jobb hver 3 mnd.
Jeg ser her at Adecco og Kelly blir frarådet, og at Proffice blir anbefalt. Hva med f.eks UpSource, Dfind, top temp og vikar1? Er det noen som har erfaringer med disse?
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Erfaringsmessig så er jeg veldig fornøyd med TopTemp IT bemanning. Har fått jobb etter noen få dager hver gang jeg har trengt det, og fått gode vilkår.
Er da snakk om nettstudier. Viktig å poengtere
Kan legge til at Adecco er noe drit, med gjennomsnittlig dårligere betaling på alle jobber enn andre vikariatbyråer jeg har prøvd, blant annet Proffice.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Trådstarter
Miin nåværende erfaring iallefall ifra Trondheim, er at Proffice lever opp til navnet, er proffe, Fremo Bemanning tommel opp(veit ikke om det finnes i Oslo) og at Manpower er så som så - de kan både være seriøse og useriøse, kommer an på jobb-felt og kontaktperson..

Èn ting du bør bemerke deg; ikke bare ring vikar/bemanningsbyrået - sjekk om du kan gå dit og ta en prat(evt ordentlig intervju). Jeg har brent meg et par ganger på et luftslott av et bemanningsbyrå -nemlig Effect Bemanning f.eks, de fantes nemlig kun på nettet og i telefonnrregistret. FIkk ikke jobb der for å si det slik.

Kort fortalt; undersøk nøye, gå for de mellomstore eller små bemanningsbyråene -som også bør være veldig seriøse.. Om de er det ser du/finner du ut fort. Da vet du mest sannsynlig om du får jobb eller ikke, slippe å vente i uker/mnder på svar! Lykke til!
Sist endret av aeon_illuminate; 18. april 2012 kl. 14:33.