Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Denne tråden er promotert.
At en tråd er promotert betyr at staben grunnet kvalitet, viktighet eller av andre årsaker har valgt å fremheve tråden.
  2799 614255
Sitat av Solaris Vis innlegg
Dette er en skrekkfilm/"zombie"-film. Alle tv-skjermer og radioer i verden sender plutselig ut "white noise" (eller på godt norsk "snøstorm i alaska") dette gjør folk til blodtørstige "zombier"/mordere. Ingen vet hva det kommer av eller hvem eller hva som sender signalet. Vi følger en fyr og en dame som løper rundt gjennom forlatt urbant miljø, garasjeplasser osv. (England?) Så denne filmen for tre år siden ca., og tror den er temmelig ny. Skikkelig kul alternativ "zombie"-film. Kult soundtrack også hvis jeg ikke husker helt galt. Tror filmen starter med at hovedpersonen hører en søt litt romantisk/pop/jente-sang på mp3-spilleren sin (ergo tørner han ikke(?)). Håper noen kan hjelpe meg! Jeg har jobbet i filmbutikk, men dette finner jeg ikke ut av! (Mener at den het noe som "Frequency ett-eller-annet-tall", eller noe med "White Noise") Håper inderlig på hjelp! <3
Vis hele sitatet...
Hei, tipper det er denne du tenker på:
"The Signal"
http://www.imdb.com/title/tt0780607/

Sitat av jonnis Vis innlegg
Leter etter en film der jenter uten navel er monstere/aliens, og de tar livet av en rekke gutter. De "åpner" opp huden for å kjøle seg ned(tror jeg).. Tror dette var en horrorkomedie av typisk college/fraternity/sorority sort...

Any ideas? Kommer ingen steder med google...
Vis hele sitatet...
Kanskje denne?
Decoys 2
http://www.imdb.com/title/tt0400347/

Sitat av ManMan Vis innlegg
Hey! Håper noen kan hjelpe meg med denne!

På 90-tallet en gang så jeg på en serie som jeg tror gikk på tv-norge eller tv3. Den handlet om en fyr(tror han var en krigsveteran/elite-soldat-ish, selv om han ikke var særlig gammel, 30åra) som var født med, eller hadde trent opp sterkere sanser. Han kunne altså høre, se, smake, føle og lukte sykt mye bedre enn alle andre. Disse sansene brukte han til å løse mysterier og kriminalsaker og sånt noe. Jeg har i alle år trodd at det var George Clooney som spilte hovedrollen, men det viste seg altså å være feil(med mindre dette er så obskurt at imdb og allrovi har oversett serien). Hovedpersonen hadde en "side-kick" som var en typisk spjæling med litt langt krøllete hår og briller. Jeg tipper han var datanerd.

Jeg husker at i en av episodene mistet hovedpersonen nesten synet helt og måtte stole på sine andre sanser, mens i en annen episode ble sansene hans FOR sterke slik at han bl.a. hørte helikopterrotorer som var på andre siden av byen. Stakkaren fikk ikke sove.

Dere aner ikke hvor mye jeg har googlet og styrt for å prøve å løse denne gåten. Jeg har til og med sendt mail til tv3 og tvnorge, men de har ikke arkiv på slikt. Sansynligvis er det en helt rævva serie, men jeg MÅ finne den likevel!

Any clues?
Vis hele sitatet...
Er nok denne tenker jeg:
"The Sentinel"
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Sentinel_(TV_series)
Sitat av Reservoir_Dog Vis innlegg
Kanskje denne?
Decoys 2
http://www.imdb.com/title/tt0400347/
Vis hele sitatet...
Takk... Det var den første jeg var ute etter... Kan ikke huske at den var like dårlig som IMDb ratingen sier, men det har kanskje noe med at jeg var 14 da jeg så den...
лунное затмение
Solaris's Avatar
RESERVOIR_DOG!! Tusen takk! Nå så jeg traileren og den var enda kulere enn det jeg husker! Sprøtt hvor forvrengte minnene blir etter noen år. Utrolig deilig å vite hvilken film det er! Nå skal jeg nok se den igjen
Håper du får en solfylt dag!

(At jeg ikke tenkte på å søke på "The Signal" er jo litt pinlig...)
Hei leter etter en film jeg så for noen år tilbake kanskje tidlig 2000 taller eller seint 1990 tallet. Trodde hovedpersonen var Bradd Pitt men har sett gjennom listen av filmer han spiller i og fant den ikke. Tror handlingen er noe med at en fyr gjør noe galt, så har politiet det på film. De tar og fanger "mannen" på filmen, men det er ikke samme person. Personen er en Tvilling/klone husker ikke helt hva det var. For og være ærlig så vet jeg ikke om dette stemmer 100%. Det andre jeg husker fra filmen er slutte. Den slutter i en retts sal, hvor alle tvillingene / klonen dukker opp. og vi får vite at de er en del av et forsknings resultat eller no lignende. Håper noen kan hjelpe meg og finne denne filmen!

Annen info:

-Mann i hovedrollen.
-Ikke så veldig gamle mellom 25 og 40 kanskje.
Sist endret av EvenS09; 11. februar 2012 kl. 01:25.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Hei! Det var en film jeg så for en stund siden som jeg ikke kan huske hva heter. Det er far og sønn som havner i en bilulykke og faren dør. Sønnen (ca 18 år) blir veldig problematisk, og får "husarrest". Han får en lenke rundt benet, og hvis han går over 50 meter ish fra huset, blir politiet varslet. Han finner ut at det er en seriemorder som flytter inn ved siden av han. Sønnen og noen venner har spionert på han lenge, til og med vært inne i garasjen/huset hans. Han fant en pose med "lik-rester" så han tilkalte politiet og de kom å åpnet sekken, de fant en død hjort/rådyr. Ender med at han prøver å drepe moren...

Tilleggsinfo:
De kommer en dame på besøk til han, hun kommer aldri ut igjen. Men bare han som utkledd som henne.
Sitat av JCM Vis innlegg
Hei! Det var en film jeg så for en stund siden som jeg ikke kan huske hva heter. Det er far og sønn som havner i en bilulykke og faren dør. Sønnen (ca 18 år) blir veldig problematisk, og får "husarrest". Han får en lenke rundt benet, og hvis han går over 50 meter ish fra huset, blir politiet varslet. Han finner ut at det er en seriemorder som flytter inn ved siden av han. Sønnen og noen venner har spionert på han lenge, til og med vært inne i garasjen/huset hans. Han fant en pose med "lik-rester" så han tilkalte politiet og de kom å åpnet sekken, de fant en død hjort/rådyr. Ender med at han prøver å drepe moren...

Tilleggsinfo:
De kommer en dame på besøk til han, hun kommer aldri ut igjen. Men bare han som utkledd som henne.
Vis hele sitatet...
Disturbia
Var en film om en litt fargerik fugl, og en jente som slipper den fri. Var en menneske-film, litt gammel, var heller ikke engelsk eller norsk.
En gammel western film fra sikkert 60 eller 70 tallet. Jeg tror man følger en familie gjennom mange generasjoner. Filmen starter først med en familie som drar vestover for å bosette seg, da følger man foreldrene, senere blir de gamle og man følger da ungene dems, da er det noe kriging med indianere tror jeg. Neste generasjon følger man sønnen som verver seg i hæren og kjemper i borgerkrigen. Kan fort hende jeg blander sammen mange filmer men jeg mener plotet var noe lignede dette men jeg så denne filmen for kanskje 5 år siden elns.'

Takker for svar
Jeg fikk med meg slutten på en film, men skulle gjerne visst hva den heter så jeg får sett hele. Handling:

En mann med psykiske problemer(flere personligheter) får hjelp av en psykiater. En av personlighetene er en morder, og inne i hodet til denne mentalt forstyrrede mannen samles alle personlighetene. Dette er det psykiateren som gjør, for å fjerne alle den dårlige/falske personlighetene som ikke skal vere der, slik at personen skal bli mentalt frisk. Når personlighetene møtes, begynner morderen å drepe de andre, og psykiateren må prøve å hjelpe til slik at morderen blir drept.

Lyder handlingen kjent for noen?
Lurer på en liten en:

-Vikinger
-Tålig ny
- Slutter med at vikingene følger etter eller blir fulgt etter av noen, og kommer seg unna ved å knuse isen på vannet de står på.
Mener dette skjedde i King Arthur, men kan ikke si jeg husker noen vikinger der.
http://www.imdb.com/title/tt0349683/
Jeg føler jeg har navnet på denne på tunga:

-tidlig eller midten av 90-tallet
-velkjent skuespiller i hovedrollen
-vanlig mann i bilkø, flipper totalt ut
-filmen er en serie vanlige hendelser som hovedpersonen finner urettferdige
-han er brutal og bruker våpen han kommer over tilfeldig.
-man finner ut at han bare ønsker å møte barnet sitt og at han fortsatt elsker eks-kona

wtf het den igjen? har dritlyst til å se den i kveld!
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Jeg føler jeg har navnet på denne på tunga:

-tidlig eller midten av 90-tallet
-velkjent skuespiller i hovedrollen
-vanlig mann i bilkø, flipper totalt ut
-filmen er en serie vanlige hendelser som hovedpersonen finner urettferdige
-han er brutal og bruker våpen han kommer over tilfeldig.
-man finner ut at han bare ønsker å møte barnet sitt og at han fortsatt elsker eks-kona

wtf het den igjen? har dritlyst til å se den i kveld!
Vis hele sitatet...
Falling Down med Michael Douglas.
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Leiter etter en dokumentarserie jeg tror jeg så på den nye kanalen VOX(?) den handlet om ambulansearbeidere i USA, og fulgte de gjennom dagen. Serien var ganske grafisk og interresant. Noen som veit hva navnet på denne serien er?
PS: jeg har sjekket kanaloversikten på VOX, og finner den ikke..

EDit: fant den, var på tv4 Fakta. heter Ambulanse - først på ulykkestedet elns

EDIT EDIT: noen som vet hva den heter på engelsk?
Sist endret av Tomacco; 20. februar 2012 kl. 11:59.
Vet noen hva denne filmen heter? Er en film som er hvertfall 2-3 år gammel vil jeg tro... også er det i fremtiden og folk satt hjemme og styrte "roboter" som lignet på mennesker som liksom var dem selv da.. ved hjelp av sånn maske/brille aktig ting... husker jeg så det på tv for lengeee siden men var bare slutten.. Minner om "Gamer" men er ikke den.
Sist endret av begave; 20. februar 2012 kl. 12:47.
Sitat av begave Vis innlegg
Vet noen hva denne filmen heter? Er en film som er hvertfall 2-3 år gammel vil jeg tro... også er det i fremtiden og folk satt hjemme og styrte "roboter" som lignet på mennesker som liksom var dem selv da.. ved hjelp av sånn maske/brille aktig ting... husker jeg så det på tv for lengeee siden men var bare slutten.. Minner om "Gamer" men er ikke den.
Vis hele sitatet...
Surrogates.
Sist endret av Zarbon; 20. februar 2012 kl. 12:53.
TUSEN TAKK! D
Hva heter den norske filmen med han pakistaneren som flytter til Norge? Mener å huske at han lærte norsk før han kom til norge også? Takk!
Sitat av begave Vis innlegg
Vet noen hva denne filmen heter? Er en film som er hvertfall 2-3 år gammel vil jeg tro... også er det i fremtiden og folk satt hjemme og styrte "roboter" som lignet på mennesker som liksom var dem selv da.. ved hjelp av sånn maske/brille aktig ting... husker jeg så det på tv for lengeee siden men var bare slutten.. Minner om "Gamer" men er ikke den.
Vis hele sitatet...
Er dette den samme filmen som man kjøper en "clone" av seg selv for og få evig liv ellerno? Også er det to stk som rømmer og prøver å finne klonern?
Føler egentlig at det er litt feil tråd, men er neppe nødvendig å starte en ny tråd for dette. Har irritert meg så lenge at jeg MÅ finne igjen denne video-snutten

Det er altså en tegnefilm/animert snutt som viser hvordan man skal "oppføre" seg i trafikken. Den går ut på forskjellige situasjoner som som f.eks en bil som stopper på rødt lys og havner bak en laaaang kø av biler, også hvordan han hadde sluppet unna hvis han hadde kjørt på rødt. Og en situasjon som viser hva som skjer hvis du stopper for èn sykkel som medfører at du havner midt i et sykkel-løp. osv

Er det noen som husker denne? Har søkt på "how to act in trafic" som jeg mener denne heter, men kan ikke finne den.

På forhånd takk!
Jeg leter etter en tegneserie som gikk på Cartoon Network før. Den handlet om Supermann, wonderwoman og alle de superheltene. I tillegg var det et romvesen med på "teamet". (Kanskje også Batman). Det er lite jeg husker av serien, bare at de jobbet sammen for å kjempe mot de onde skurkene o.l.
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Jeg leter etter en tegneserie som gikk på Cartoon Network før. Den handlet om Supermann, wonderwoman og alle de superheltene. I tillegg var det et romvesen med på "teamet". (Kanskje også Batman). Det er lite jeg husker av serien, bare at de jobbet sammen for å kjempe mot de onde skurkene o.l.
Vis hele sitatet...
Justice League ftw

http://cdn.images.1.ranker.com/list_img/5534/302316/full/list-of-every-member-of-the-justice-league-and-jla-fictional-characters.jpg?version=1284574205000
Sitat av Sittnduck Vis innlegg
Er dette den samme filmen som man kjøper en "clone" av seg selv for og få evig liv ellerno? Også er det to stk som rømmer og prøver å finne klonern?
Vis hele sitatet...
Nei, du tenker på The Island, du
Hva heter den filmen der en gruppe skal rane en bank, også har de med seg kostymer inn i banken, de gir alle sammen de kostymene så alle ser helt like ut inkludert de som raner banken. Så slipper de ut 1 og 1 og de blitt tatt på avhør, må få vite det!
Sitat av expired Vis innlegg
Hva heter den filmen der en gruppe skal rane en bank, også har de med seg kostymer inn i banken, de gir alle sammen de kostymene så alle ser helt like ut inkludert de som raner banken. Så slipper de ut 1 og 1 og de blitt tatt på avhør, må få vite det!
Vis hele sitatet...
Inside man
Sitat av sniper1986 Vis innlegg
Føler egentlig at det er litt feil tråd, men er neppe nødvendig å starte en ny tråd for dette. Har irritert meg så lenge at jeg MÅ finne igjen denne video-snutten

Det er altså en tegnefilm/animert snutt som viser hvordan man skal "oppføre" seg i trafikken. Den går ut på forskjellige situasjoner som som f.eks en bil som stopper på rødt lys og havner bak en laaaang kø av biler, også hvordan han hadde sluppet unna hvis han hadde kjørt på rødt. Og en situasjon som viser hva som skjer hvis du stopper for èn sykkel som medfører at du havner midt i et sykkel-løp. osv

Er det noen som husker denne? Har søkt på "how to act in trafic" som jeg mener denne heter, men kan ikke finne den.

På forhånd takk!
Vis hele sitatet...
er det kanskje denne?

http://www.youtube.com/watch?v=9q6aLxxsoqU
Dette er vel et skudd i mørke, men det så ut som en bra film/serie
http://bilder.artige.no:8080/store/12/12195.gif

Håper noen vet det
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Pagle: Mentosreklame.
Kom på en artig film jeg ikke husker hva het og jeg husker bare en scene derifra, men er ihvertfall to kjeltringer som har tredd en strømpebukse over hue så han ene ser ut som en kanin. Disse to har da tatt noen til gisler eller noe og skal ha bilnøklene til han ene, og da han skal kaste bilnøklene til kjeltringen så blir han treffi trynet fordi han ikke ser igjennom strømpebuksa Husker denna filmen var møkkartig så hadde vært fint å finni ut hva den het
Hallays folkens; leter en en spesiell simpsons episode. (Veit det e djævelsk mange av dem, nåla i høystokken)

Poenge, eller det eg leite etter e en scene der ho Lisa skal vise han Bart hvordan man får lyst på ting når andre har det. Dette viser hun ved at maggie leker med noen leker, også tar Lisa noen leker hun ikke bruker ifra henne, og da får Maggie plutselig lyst å leke med dem. OG BART! Bart sier noe sånt som "Give me the ball, give me the ball".. Akkurat dette klippet syntes jeg er bra.

Takk for hjelp

Fant ett utsnitt:
Lisa: You only want her because someone else has her.
Bart: Prove it, using examples from this room.
Lisa: Alright, look. Maggie is not playing with this ball right now, but look what happens when I take it. :Maggie reaches for ball: See...
Bart: Gimme the ball! Gimme the ball!

Fant den Sesong 13 episode 11.
Sist endret av Trono; 1. mars 2012 kl. 17:44.
Dette sier kanskje ikke så veldig mye men jeg prøver.

Jeg så en romvesen-film for ganske mange år siden, det eneste jeg husker er at en liten gutt feirer bursdag, han skal gå ut i hagen å hente kaken sin når han kommer ut står det et romvesen å spiser av kaken. Alt dette er helt i slutten av filmen.

Beklager for rotete innlegg
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
Fått helt hjerneteppe, har ikke sett den enda, men folk forklarer den med at:

Det handler om noen som raner masse greier, med nonne kostyme osv..

Husker egentlig navnet, men har glemt det i farta. Trur den er ganske kjent
Sitat av Affe Vis innlegg
Fått helt hjerneteppe, har ikke sett den enda, men folk forklarer den med at:

Det handler om noen som raner masse greier, med nonne kostyme osv..

Husker egentlig navnet, men har glemt det i farta. Trur den er ganske kjent
Vis hele sitatet...
The Town?
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
Sitat av King Ink Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Selfølgelig! Husker navnet når jeg hører det ! Takk !!
La til feil lenke i farta og var for sein til å endre posten. Den korrekte lenken er selvsagt http://www.imdb.com/title/tt0840361/

Spiller vel ikke så stor rolle, men rett bør vel være rett.
Bitch, please
MrAsrud's Avatar
Hva er navnet på serien om en amerikansk soldat som flykter fra fangenskap, for deretter vise seg at han nå er på fiendens side. Relativt ny serie(2011?)
Sitat av MrAsrud Vis innlegg
Hva er navnet på serien om en amerikansk soldat som flykter fra fangenskap, for deretter vise seg at han nå er på fiendens side. Relativt ny serie(2011?)
Vis hele sitatet...
http://www.imdb.com/title/tt1796960/
Jeg såg en film som handlet om de siste dagene før sola eksploderer, om hvordan vanlige mennesker valgte å tilbringe disse dagene. Tror den er fra slutten av 90-tallet, men den kan kanskje være fra begynnelsen av 2000-tallet. Den var Kanadisk.
Definitivt mer drama en action. Vet at dette var litt vagt men har ikke mer å gå på.
Vet nå ikke om tråden er aktiv, men prøver likevel
Er en film, regner det er en skrekkfilm? Er et hotell med et spesielt rom. Der skjer det skumle ting :/ Noen som vet??
Sitat av Oatre Vis innlegg
Vet nå ikke om tråden er aktiv, men prøver likevel
Er en film, regner det er en skrekkfilm? Er et hotell med et spesielt rom. Der skjer det skumle ting :/ Noen som vet??
Vis hele sitatet...
1408? med Samuel L Jackson og John Cusack
Toxicity: KP til deg
Sitat av andreasbaader Vis innlegg
Jeg såg en film som handlet om de siste dagene før sola eksploderer, om hvordan vanlige mennesker valgte å tilbringe disse dagene. Tror den er fra slutten av 90-tallet, men den kan kanskje være fra begynnelsen av 2000-tallet. Den var Kanadisk.
Definitivt mer drama en action. Vet at dette var litt vagt men har ikke mer å gå på.
Vis hele sitatet...

Er det denne?

http://www.imdb.com/title/tt0156729/
Jepp. Tusen takk for hjelpa
Ikke en film, men en TV-serie. Gikk på NRK på slutten av 90-tallet, eller begynnelsen av 2000-tallet, etter skoletid engang.. Søker den av nostalgiske grunner, så klart Handlet om en highschool. Husker spesielt en scene med en Nerd (Min favoritt-karakter ) som hadde kreert en evighetsmaskin (med litt hjelp av sin far) bestående av, blant annet, en gummiand. Husker bare en annen karakter, en hardrocker, som hadde sitt eget segment i et radioprogram. Dette segmentet handlet vel for det meste om musikk... Håper virkelig noen kan hjelpe, Nostalgien krever det!
Leter etter en tv-serie som gikk om morgnene (såvidt jeg husker) på 90 tallet, tror den gikk på TCC, som var en kanal for barn. Serien var en spenningsserie for barn. Handlet om en jente om broren hennes (tror jeg da) som bodde i et fyrhus, hvor det skjedde mye mystisk. Husker en mann som hadde noe rart med armen sin, slik at det vokse negler oppover hele armen eller hånde. I en anne episode var det en kål-åker utenfor fyret, hvor kål hodene ble levende, som babyer. En annen gang var det et fugleskremsel som ble levende. Høres dette kjent ut for noen?
En skrekk/komedie som gikk på TV Norge for noen år siden. Alt jeg vet at det er to gutter på tur som snakker i radio med en trailersjåfør. De guttene kaller seg for en jente. Og det blir nevnt noe med Candycane. Noen som vet noe om denne?
Sitat av ptrrr Vis innlegg
En skrekk/komedie som gikk på TV Norge for noen år siden. Alt jeg vet at det er to gutter på tur som snakker i radio med en trailersjåfør. De guttene kaller seg for en jente. Og det blir nevnt noe med Candycane. Noen som vet noe om denne?
Vis hele sitatet...
Joy Ride