Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3142
Hei, jeg er ganske fersk på forumet her og jeg vet ikke helt om jeg har plassert denne tråden helt riktig, men dere får gi meg litt kjeft om jeg har tatt feil, men tilbake til OT.

jeg er veldig " fan " av Varg Veum også lurte jeg på om det er mulig og jobbe som han? Og hvordan utdannelse trenger jeg for dette? For jeg interesserer veldig for mystiske personer og personer som har blitt " borte ". Jeg har blandt annet hjelpet endel kompiser/venninder med og finne foreldre/folk/gamlevenner.

jeg føler jeg brenner for dette og at jeg har en hjerne som kan brukes til sånne ting. men da er det store spørsmålet, hva trenger jeg for og bli dette, og hvor langt går grensen før det blir " overvåking " og " trakassering ". som sagt jeg har lite peiling på dette, så jeg håper på god hjelp med fine svar fra dere Freakere!

Mvh- Fanz
Ta en titt på denne.
Fanz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Gobity Vis innlegg
Ta en titt på denne.
Vis hele sitatet...
Takker for raskt svar
Jeg ville satsa på å bli politi, så fokusere på etterforskning. Har inntrykk av at dyktige privatetterforskere ofte har solid jobberfaring før de begynner.
Privatetterforsker er jo en tittel enhver kan bruke, så bare skaff deg et kontor, et skrivebord og finn noen klienter så er du i gang
Fanz's Avatar
Trådstarter
Sitat av bobbo Vis innlegg
Jeg ville satsa på å bli politi, så fokusere på etterforskning. Har inntrykk av at dyktige privatetterforskere ofte har solid jobberfaring før de begynner.
Vis hele sitatet...
Ja, kanskje det hadde vært lurt, jeg vet ikke om disse firmaene som driver med dette tar inn lærlinger, men kanskje jeg burde ta en telefon til han Ola Thune og spørre om noen tips og veiledninger + negative og positive sider ved yrket.
Et av de litt mere lyskye vekterselskapene jeg var i tilbud etterforskning i tillegg til vaktholdet.
For det meste var det regelrett spionering for privat personer som trodde at partnern sin var utro det gikk i.
Jeg følte det nesten som jeg var med i en episode av cheaters til tider, vi satte også opp kamera i leiligheten ( så sant denne tilhørte den parten som tok kontakt med oss godkjente dette) Men vi gjorde heldigvis ikke konfrontasjoner. Dette fikk de ta når vi var ute av bilde, men hente vi fikk telefon fra forsmådde elskere som både skulle annmelde og det som var.
Du skal ha litt kjennskap til lov om personvern osv om du skal drive for deg selv, det er visse ting du har lov til og enkelte ting du absolutt ikke har lov til