Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1901
Pappa har spurt hva jeg ønsker meg til jul, og siden jeg hører såpass mye på musikk har jeg bestemt meg for å ønske meg et par gode hodetelefoner. Problemet er at siden jeg ødela mine elskelige MDR-CD780 (http://www.audioreview.com/cat/headp...2_2750crx.aspx) har jeg alltid hatt lyst på de samme igjen. De var ubeskrivelig nydelige å ha på øra siden de hadde tempurputer med kashmirull-liknende stoff som dekket over øra. Fins det noe liknende?

Jeg vil ikke ha noe som er fine å ha på seg på toget, siden da bruker jeg plugger. Jeg vil ha hodetelefoner som jeg kan sette meg ned med for å virkelig lytte til god musikk, men samtidig være komfortabel. Det var de jeg linket til over, men de finner jeg ikke til salgs lenger. Er det noe som minner om de på markedet nå? Prisklassen burde være fra 1000 kr til 2000 kr.

Tusen hjertelig takk for hjelpen på forhold! Alle svar mottaes med stor takk.

PS: hvis det har noe å si, hører jeg ikke på Techno-mølet. God jazz, blues, gammel rock og visesang er det som gleder mine ører.

Her er et par hodetelefoner jeg har sett på. De er fra 2005 da, har dette noe å si i forhold til kvalitet? Er det like høl i huet å kjøpe et headset fra 2005 som det er å kjøpe et skjermkort fra 2005?

http://prisguide.hardware.no/produkt...roductImageBig
Sist endret av bendiks; 2. desember 2010 kl. 02:05.
jeg kjøpte noen på ekspert til 199kr, du merker nesten ikke at de er på og de har høy lyd og du hører nesten ingenting utenfra når du har de på. Er det forskjell på lyd kvalitet fortsatt? jeg trodde vi hadde funnet ut hvordan vi lager bedre lyd enn vi kan høre selv nå.. hadde vært gøy å hatt noen som var like gode til både å se fin ut og sitte hjemme på pcen.
Sitat av bendiks Vis innlegg
Pappa har spurt hva jeg ønsker meg til jul, og siden jeg hører såpass mye på musikk har jeg bestemt meg for å ønske meg et par gode hodetelefoner. Problemet er at siden jeg ødela mine elskelige MDR-CD780 (http://www.audioreview.com/cat/headp...2_2750crx.aspx) har jeg alltid hatt lyst på de samme igjen. De var ubeskrivelig nydelige å ha på øra siden de hadde tempurputer med kashmirull-liknende stoff som dekket over øra. Fins det noe liknende?

Jeg vil ikke ha noe som er fine å ha på seg på toget, siden da bruker jeg plugger. Jeg vil ha hodetelefoner som jeg kan sette meg ned med for å virkelig lytte til god musikk, men samtidig være komfortabel. Det var de jeg linket til over, men de finner jeg ikke til salgs lenger. Er det noe som minner om de på markedet nå? Prisklassen burde være fra 1000 kr til 2000 kr.

Tusen hjertelig takk for hjelpen på forhold! Alle svar mottaes med stor takk.

PS: hvis det har noe å si, hører jeg ikke på Techno-mølet. God jazz, blues, gammel rock og visesang er det som gleder mine ører.

Her er et par hodetelefoner jeg har sett på. De er fra 2005 da, har dette noe å si i forhold til kvalitet? Er det like høl i huet å kjøpe et headset fra 2005 som det er å kjøpe et skjermkort fra 2005?

http://prisguide.hardware.no/produkt...roductImageBig
Vis hele sitatet...

Nå ble jeg nesten litt glad!

Jeg kjøpte DT770 Pro 80 OMH versjonen for 2 dager siden. Det eneste jeg kan si at jeg er så superduperfonøyd! Heftig bass, bra trøkk. Sterk kontruksjon og puter i ett eller annet mykt stoff.

De er forresten jævlig "stille". Hører ikke om mamma roper i bakgrunn, med litt musikk på øra

Hører mye på Dire straits og slikt selv, og disse er strålende. Forbedring til de tusen fra Portapro'n

Har ikke klart å lagt de fra meg ennå
bendiks, de du linket til der har utrolig bra lyd. Jeg har dem selv, og har hatt dem i over ett år nå. Ingenting å utsette på lydkvalitet, og de er også veldig behagelige å ha på. Hvorvidt de er like behagelige som dine gamle Sony skal jeg ikke si sikkert, men de har aldri sjenert meg.

Og nei, at ett headsett er av gammel årgang har ingenting å si. Det viktige er jo hvor bra de spiller i forhold til hva annet som er på markedet. Og Beyerdynamics DT 770 PRO er godt kjent blant headsett-freaks som utrolig gode.

Btw, de finnes i forskjellige impedanser, som kan ha noe å si i forhold til hva du skal drive dem med. Beyerdynamics har også noen andre modeller som kan passe bra til dine musikksjangre.
Selv hører jeg litt på såkalt techno-møl, og også Hip-hop/rap. Men nå hører jeg på alt unntatt dansebandmusikk da, så det Føler jeg kan si at de passer til det meste. Selv om de kanskje gjør det ekstra godt på musikk med tung bass.

Det jeg vil anbefale er å stikke til nærmeste hifi-forhandler som har beyer'ene og lytte på de. Da får du også kjent på om du synes de er behagelige nok. Lytt gjerne på de andre modellene også. Jeg har faktisk ikke gjort det selv, men vil anbefale det når du sier du hører på en del jazz, blues og visesang.
Om du vil holde budsjettet med god margin kan jeg anbefale Shure SRH840. Meget god lyd til prisen, og behagelige å ha på i mange timer i strekk (etter min mening).

Om du er villig til å strekke deg en del kan jeg sterkt anbefale min egen favoritt, Grado SR325i. Mulig du bør se etter disse i det store utland (netthandel), da de er svært dyre i Norge. (ikke det at de ikke er dyre andre steder, bare ikke fult så dyre)

Så vidt meg bekjent har det ikke skjedd noe store framskritt innenfor lydgjengivning i løpet av de siste årene, og 5 eller 10 år gamle hodetelefoner kan absolutt være like gode som ny-produserte, så lenge de er tatt godt vare på og ikke slitt ut, selvfølgelig.
Sist endret av elz; 2. desember 2010 kl. 08:11.
Vil heller anbefale DT990 til musikkstilene du nevnte, synes selv åpne passer bedre til sånt. Mer behagelig å ha på over tid er det også.

Hold deg unna "Pro"-utgaven, strammer altfor hardt over hodet, "hi-fi"-utgaven er veldig mye bedre å ha på.

Forøvrig er det også verdt å investere i en dedikert forsterker i tillegg, og gjerne en god DAC.
Sitat av Goophy Vis innlegg
Vil heller anbefale DT990 til musikkstilene du nevnte, synes selv åpne passer bedre til sånt. Mer behagelig å ha på over tid er det også.

Hold deg unna "Pro"-utgaven, strammer altfor hardt over hodet, "hi-fi"-utgaven er veldig mye bedre å ha på.

Forøvrig er det også verdt å investere i en dedikert forsterker i tillegg, og gjerne en god DAC.
Vis hele sitatet...
Er det 770 eller 990 du sikter til når du sier man skal holde seg unna "Pro"-utgaven? Greit å ha det klart, siden det finnes forskjellige utgaver av dem begge.

Slik jeg har forstått det, og som Goophy sier, så er DT990 bedre på å spille "rent". Og spesielt bedre på diskant/øvre mellomtone. Noe som kan ha en del å si om man hører på klassisk musikk og andre mer krevende musikkarter.
Mens DT770 har en kraftigere bass, men er noe mindre detaljert (alikevel LAAANGT over snittet på hodetelefoner rundt om kring).

Andre forskjeller er at DT770 er en del mer lettspilt enn 990 (krever mindre av forsterker/pc/mp3-spiller), 770 er lukket , så man plager ikke de rundt seg like mye. Noen synes også det at 770 ikke er like markert i diskantområdet kan være positivt, om man er sensitiv for slikt.

Jeg anbefaler deg fremdeles å ta en lytt på dem selv. Husk dog at om ikke butikken har spilt/brent de inn, så kan lyden forandres litt etter en del spilling på dem.
Sitat av Brimstone Vis innlegg
Er det 770 eller 990 du sikter til når du sier man skal holde seg unna "Pro"-utgaven? Greit å ha det klart, siden det finnes forskjellige utgaver av dem begge.
Vis hele sitatet...
Begge to egentlig, eneste forskjellen er at pro har strammere hodebånd og fleksibel kabel. Bedre komfort med den vanlige utgaven.
Tusen takk for tilbakemeldinger, dette hjalp veldig. Når man har lite peiling på hodetelefoner er det ikke alltid så lett å finne den rette i alt myldret, men ser ut til at jeg har valgt et godt headset. Jeg skal dra innom Hi-Fi-klubben i Oslo for å se om de kanskje har dem slik at jeg kan lytte.

Èn ting til, hvor er de beste musikk/lyd-butikkene nær Asker-området? Noen skjulte skatter?
jeg er "tjukk i hue" og synes ikke dt770 pro klemmer så veldig hardt runt pæra, har bare positive ting og si om dette headsettet har da 80ohm utgaven. har endeløse timer foran pc med Badcompany2 og wow som hoved rett men metallica på bånn gass for det meste og gud som jeg elsker headsettet mitt
Sitat av tribalgoth Vis innlegg
jeg er "tjukk i hue" og synes ikke dt770 pro klemmer så veldig hardt runt pæra, har bare positive ting og si om dette headsettet har da 80ohm utgaven. har endeløse timer foran pc med Badcompany2 og wow som hoved rett men metallica på bånn gass for det meste og gud som jeg elsker headsettet mitt
Vis hele sitatet...
Enig i at det ikke skulle være noe problem med at de klemmer for mye. Selvsagt, er man sensitiv ovenfor dette kan det kanskje være ubehagelig, for de sitter godt :P
Sitat av Brimstone Vis innlegg
Enig i at det ikke skulle være noe problem med at de klemmer for mye. Selvsagt, er man sensitiv ovenfor dette kan det kanskje være ubehagelig, for de sitter godt :P
Vis hele sitatet...
Enig. Mine var litt stramme første dagen. Slakka litt, og det hjalp bra.
Jeg ville slått til med Bose Around Air! Jeg skal ønske meg dem til jul selv.. En drøm når det kommer til lydkvalitet.
Hva med Beats by Dr.dre?
Sitat av Riverton Vis innlegg
Jeg ville slått til med Bose Around Air! Jeg skal ønske meg dem til jul selv.. En drøm når det kommer til lydkvalitet.
Vis hele sitatet...
Sitat av tuxeren Vis innlegg
Hva med Beats by Dr.dre?
Vis hele sitatet...

Begge disse er til de grader overpriset i forhold til lydkvalitet. Beyerdynamicsene du har linket til duger i lange baner. Hvis du vil ha andre anbefalinger kan jeg hjertelig anbefale Denon AH-D1100. Jeg antar at du kan prøve dem hos Hi-Fi Klubben.
http://www.elkjop.no/product/lyd-bil...-hodetelefoner
Overpriset, men jeg har prøvd de, åpenbart det beste jeg har prøvd, de har en sån funky "stilleknapp" som man kan skru på, og når man gjør det kommer det en sinnsyk syrestillhet, med andre ord, sykt digg. Pluss at Bose alltid har top notch lydkvalitet.

Litt billigere, men fremdeles veldig bra er AKG 518LE/DJ. LE kommer i forskjelige farger, og DJ har lengre ledning. Koster 700/800 kr <:
Sitat av Riverton Vis innlegg
Jeg ville slått til med Bose Around Air! Jeg skal ønske meg dem til jul selv.. En drøm når det kommer til lydkvalitet.
Vis hele sitatet...
Så ut som de var utrooolig ubehagelige!

Bose er visst ikke kjent for å ha toppers lydkvalitet Nei..

Kjøp Beyerdynamic. Fy faen jeg er fornøyd!
Sitat av bendiks Vis innlegg
Tusen takk for tilbakemeldinger, dette hjalp veldig. Når man har lite peiling på hodetelefoner er det ikke alltid så lett å finne den rette i alt myldret, men ser ut til at jeg har valgt et godt headset. Jeg skal dra innom Hi-Fi-klubben i Oslo for å se om de kanskje har dem slik at jeg kan lytte.

Èn ting til, hvor er de beste musikk/lyd-butikkene nær Asker-området? Noen skjulte skatter?
Vis hele sitatet...
Er ingen vits å gå innom Hi-Fi klubben, da de ikke fører Beyerdynamic (:
Sjekk ut Head-Fi.org! http://www.head-fi.org/products/audi...tor-headphones m50 er så gode at folk ikke kan skjønne at de bare koster rundt 1000kr, eier de selv og er veldig fornøyd. Ellers har jeg hørt på beyerdynamic og de er flotte også.
jeg har nå ett sett hodetelefoner som heter så meget som "Aerial7 - Choppers"
Sinnsykt digg lyd (Jeg hører hovedsaklig på jazz, funk og kaizers-ish og minimalt med elektronisk musikk, og elsker lyden disse gir meg), bra passform, behagelige og med en kjekk "one button controller". Man kan spole, bytte låt, pause (Bruke talestyring om du har Iphone O.l) Og det er mic. Kan kjøpes på whitewater i Oslo til den nette sum av 800 spenn.
Etter min erfaring med Beyerdynamic kan jeg si at du kan trygt gå til inkjøp av headsette du linker til

Har ikke prøvd akurat den modellen du linket til men etter å ha prøvd:
http://prisguide.hardware.no/produkt/17294
http://prisguide.hardware.no/produkt/111827

Så hadde jeg lett gått til inkjøp av MMX 300 hvis jeg hadde hatt penger til det
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av olaPola Vis innlegg

Litt billigere, men fremdeles veldig bra er AKG 518LE/DJ. LE kommer i forskjelige farger, og DJ har lengre ledning. Koster 700/800 kr <:
Vis hele sitatet...
Jeg var på Soundgarden og kjøpte meg nye øretelefoner i dag. Prøvde både disse og AKG K450, og vil si at K450 var mye bedre, så valget falt på sistnevnte. (Disse kom på 835,-, altså under TS sin prisklasse (nå har det vært jul og han har vel fått hodetelefonene sine for lengst uansett ) )