Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 795
Hei.

Kjøpte for ikke så lenge sia Logitech G35 gamingheadset.
Det jeg har oppdaget er at plutselig så kommer det skikkelig høy skurrelyd i headsettet. Det kommer helt uten forvarsel.

Snakket med en annen som har samme headset og han har det samme problemet. Jeg har googlet litt og kommet frem til at det er flere personer som har dette problemet.

Det jeg lurer på er om noen vet hvordan man blir kvitt skurringen som av og til oppstår? Jeg har ikke lyst å returnere headsettet for det er så sykt bra og chill headset, men hvis ikke jeg får vekk den skurringa så ser jeg meg nesten nødt til det.

Hvis noen har noen råd om hvordan jeg kan få det vekk blir det mottatt med stor takk

Junkpal.
G35 baserer seg vel på USB ?

Hva har du koblet det til ? Har du prøvd bakporter kontra forporter ?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Jordingsproblem?

prøvd en bærbar pc, uten tilkoblet strøm? Mulig du får noe støy.

Ellers kan du prøve å bruke en ferritkjerne.
Glemte helt å skrive dette, så kommer med en liten oppdatering

Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
G35 baserer seg vel på USB ?

Hva har du koblet det til ? Har du prøvd bakporter kontra forporter ?
Vis hele sitatet...
G35 bruker USB som tilkobling ja.
Jeg har koblet det rett inn i en bærbar datamaskin, Dell Precision M6300.
Jeg har prøvd å plugge den inn i forskjellige USB porter på maskinen.

Sitat av Fleff Vis innlegg
Jordingsproblem?

prøvd en bærbar pc, uten tilkoblet strøm? Mulig du får noe støy.

Ellers kan du prøve å bruke en ferritkjerne.
Vis hele sitatet...
Det er ikke jordingsproblem.
Ferritkjerne? Vet ikke helt om det er løsningen her.
Hadde samme problemet på den bærbare jeg hadde på alle USB portene, brukte en USB hub, wollah der fungerte de som de skulle.
På den stasjonære er de helt smooth.
Sitat av junkpal Vis innlegg
Glemte helt å skrive dette, så kommer med en liten oppdatering


G35 bruker USB som tilkobling ja.
Jeg har koblet det rett inn i en bærbar datamaskin, Dell Precision M6300.
Jeg har prøvd å plugge den inn i forskjellige USB porter på maskinen.


Det er ikke jordingsproblem.
Ferritkjerne? Vet ikke helt om det er løsningen her.
Vis hele sitatet...
Og har du da prøvd det fleff sa, å ikke ha strømmen tilkoblet, skjer det samme da ?
Ser ikke helt hvordan en bærbar pc er jordet da den har en likestrømmstrafo på ledningen, men kan selvfølgelig være noe modellspesifikt som jeg ikke vet om.

Men prøv USB hub om du har det tilgjengelig, eventuelt en annen maskin. Da er det litt lettere å isolere problemet til PCen, eller headsettet.
Sitat av Jack Daniels Vis innlegg
Hadde samme problemet på den bærbare jeg hadde på alle USB portene, brukte en USB hub, wollah der fungerte de som de skulle.
På den stasjonære er de helt smooth.
Vis hele sitatet...
Det samme har en annen jeg snakket med, så tror det ligger noe i at det er bærbar. Men takk for tipset, skal prøve en USB-HUB.

Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Og har du da prøvd det fleff sa, å ikke ha strømmen tilkoblet, skjer det samme da ?
Vis hele sitatet...
Hvis jeg ikke har strøm tilkoblet så slår pc'n seg av Har ødelagt batteriet helt så er uaktuelt å ikke ha strømmen i

Sitat av harryy Vis innlegg
Ser ikke helt hvordan en bærbar pc er jordet da den har en likestrømmstrafo på ledningen, men kan selvfølgelig være noe modellspesifikt som jeg ikke vet om.

Men prøv USB hub om du har det tilgjengelig, eventuelt en annen maskin. Da er det litt lettere å isolere problemet til PCen, eller headsettet.
Vis hele sitatet...
Tester først med å koble den i en USB-HUB deretter så skal jeg prøve headsettet på en annen pc.

Takk for svar alle sammen. Fortsett å poste om dere har noe mer info dere tror kan hjelpe.

Liten oppdatering:

Jeg koblet headsettet til en usb forlengerkabel. Trodde lenge at problemet var løst, men så plutselig kom det igjen.
Jack Daniels, tror du det har noe å si at det var en forlengerkabel, eller må det være en HUB?
Sitat av Jack Daniels Vis innlegg
Hadde samme problemet på den bærbare jeg hadde på alle USB portene, brukte en USB hub, wollah der fungerte de som de skulle.
På den stasjonære er de helt smooth.
Vis hele sitatet...
Jeg så du hadde oppretta en tråd om omtrent samme tema, men det du beskriver i dine poster er ikke det samme som jeg får.

Plutselig ut av intet så kommer det høy noise som kjører over all annen lyd og jeg hører ingenting bortsett fra masse masse noise. Det kommer så høyt at jeg støkker til. Det du beskrivde i din post var mer som knittring, det jeg har er mer som ørevoldttekt.