Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Denne tråden er promotert.
At en tråd er promotert betyr at staben grunnet kvalitet, viktighet eller av andre årsaker har valgt å fremheve tråden.
  2799 625844
Korrekt!

Haha, glad vi kan hjelpe
Det er kanskje ikke en film, men noen som husker den reklamen der domino brikker faller.
Tror at det er en reklame for telenor!
Nei, det var vel Clas Ohlson eller noe?
Det var hvertfall en reklame for produktene deres..

Telenor eller noen hadde en med personer stilt opp som ramlet, gjennom et helt bygg til ut på gata tror jeg
Clas Ohlson ja.
Sitat av Zeco Vis innlegg
Ute etter en film som jeg har hørt om, men som jeg ikke husker navnet på.. Handler om én eller to stykker som reiser fra bylivet i statene, til vilmarken i alaska og lever med bjørner. På slutten av filmen skulle visstnok personen(e) bli spist opp av en bjørn. Den er også basert på en sann historie...

Sorry for dårlig forklaring, men det er egentlig alt jeg vet om filmen



Video der det blir nevnt litt om filmen.. Spol frem til 4:05

http://www.nrk.no/nett-tv/asx.aspx?p...ppleMAC-Safari
Vis hele sitatet...
Du mener nok "Into the wild", bra film fra 2007
http://www.imdb.com/title/tt0758758/
Sitat av Pkake Vis innlegg
Du mener nok "Into the wild", bra film fra 2007
http://www.imdb.com/title/tt0758758/
Vis hele sitatet...
Han i Into the Wild ble ikke spist. Jeg tipper det snakkes om Grizzly Man.
Sitat av I ChiiSSii I x Vis innlegg
Nei, det var vel Clas Ohlson eller noe?
Det var hvertfall en reklame for produktene deres..

Telenor eller noen hadde en med personer stilt opp som ramlet, gjennom et helt bygg til ut på gata tror jeg
Vis hele sitatet...
Skal høre med personen som lurte senere, men hu mente det var domino brikker, og ikke produkter som falt i serie.

Var en mann/gutt som holdt en domino brikke (sort med hvite prikker) osv..
Det er en film om et bank ran så er det flere folk som prøver å rane samtidig men så går det mer å mere galt å en henger seg i heisen å de andre begynner å drepe værandre. Noen som vet ? :P litt dålig fortalt men det er alt jeg husker,, kan sende på brev.?
Takk på forskud
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Han i Into the Wild ble ikke spist. Jeg tipper det snakkes om Grizzly Man.
Vis hele sitatet...
Stemmer det han var så tynn og klein at bjørnen ikke gadd å ete han.
Da må det nok være Grizzly Man. Men, jeg kan likefullt råde deg til å se begge da begge er ganske bra filmer
hey, tankte jeg kunne spørre, hvilken film jeg tenker på, håper noen veit, fikk lyst og legge med ned i soffan og "laxe" morgen timene med denne filmen.

Det er en komdie trur jeg.
den handler om en fyr som er i fengsel, så blir han sluppet ut, og vil få dommeren i fengsel, men han døde, og han blir sur, så han får heller sønnen hans i fengsel.
osv. jeg husker hele filmen uten att men ikke hva den heter.

okay, videre blei litt kort det dere :P

sønnen til dommeren blir "Bitchen" til han fyren. mener og huske sønnen til dommeren dreper nasist "lederen" og blir en helt, og han snur fengselet på hue-.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av First-Price Vis innlegg
hey, tankte jeg kunne spørre, hvilken film jeg tenker på, håper noen veit, fikk lyst og legge med ned i soffan og "laxe" morgen timene med denne filmen.

Det er en komdie trur jeg.
den handler om en fyr som er i fengsel, så blir han sluppet ut, og vil få dommeren i fengsel, men han døde, og han blir sur, så han får heller sønnen hans i fengsel.
osv. jeg husker hele filmen uten att men ikke hva den heter.

okay, videre blei litt kort det dere :P

sønnen til dommeren blir "Bitchen" til han fyren. mener og huske sønnen til dommeren dreper nasist "lederen" og blir en helt, og han snur fengselet på hue-.
Vis hele sitatet...

Den heter Let's Go to Prison

http://www.imdb.com/title/tt0454987/

Google="Comedy Prison Judge" Første treff
Takker og bukker
Sitat av Little_Me Vis innlegg
Dette er ett helt fantastisk dårlig skudd i mørket, da jeg VHSen denne filmen var på, ble spilt ihjel før jeg ble gammel nok til å huske skikkelig

Eneste jeg husker er en bjørn med ett arr i ansiktet, og en guttunge som lærer å skyte med pil og bue (composite bow?).
Han ble trent inne i noe som lignet en gymsal kanskje. Som sagt, veldig, veldig vage minner!
Mener også at det kan ha vært enkelte scener i innledningen til filmen som viser hvordan bjørnen fikk arret, der bildet av og til stoppet, og endret farge til blå og svart, før det fortsatte?
Er en tegnefilm, mest sannsynlig fra 90-tallet, rundt 95. For en 4-5 åring var denne ekstremt skummel.

Om noen klarer å oppdrive en tittel ut ifra dette, blir jeg ekstremt takknemlig!
Vis hele sitatet...
Silver Fang
Hei alle sammen!

Husker jeg så en film i Frankrike for ca 2 år siden, og jeg mener den filmen var relativt ny på den tiden.

Den handler om en helt vanlige familie i USA, tror jeg. En dag ble den ene sønnen drept av en gangster, som måtte drepe en tilfeldig dude for å bli "godtkjent". Han ble drept på en bensinstasjon rett etter en eller annen idrettskamp, mens faren satt i bilen utenfor (?).

Faren får søkt opp hvem som drepte sønnen osv, så skjer det mye jeg ikke kommer på.

På slutten går faren bananas og dreper hele bulimitten av gangstere etc.

Håper på svar!!
Sitat av skogland Vis innlegg
Hei alle sammen!

Husker jeg så en film i Frankrike for ca 2 år siden, og jeg mener den filmen var relativt ny på den tiden.

Den handler om en helt vanlige familie i USA, tror jeg. En dag ble den ene sønnen drept av en gangster, som måtte drepe en tilfeldig dude for å bli "godtkjent". Han ble drept på en bensinstasjon rett etter en eller annen idrettskamp, mens faren satt i bilen utenfor (?).

Faren får søkt opp hvem som drepte sønnen osv, så skjer det mye jeg ikke kommer på.

På slutten går faren bananas og dreper hele bulimitten av gangstere etc.

Håper på svar!!
Vis hele sitatet...
Death Sentence
http://www.imdb.com/title/tt0804461/
Sitat av olechrw Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Tusen hjertelig takk! You saved my day :-)
Fikk nettopp en melding fra min bror:

"Hva heter den filmen som starter med masse guidos som blir skutt mens de tar solarium?"
Sitat av Joakimz Vis innlegg
Fikk nettopp en melding fra min bror:

"Hva heter den filmen som starter med masse guidos som blir skutt mens de tar solarium?"
Vis hele sitatet...
Gomorrah - http://www.imdb.com/title/tt0929425/
Jeg så en liten del av en film på STV for 1-2 timer siden. Det jeg fikk med meg var at det er 3 stykker som bryter seg inn i et hus. Det jeg kan huske av de tre kriminelle er: Han ene heter Raoul. Og en av de andre var en tjukk og brun mann.
De tror de bryter seg inn i et tomt hus, men de finner fort ut av det er ei dame og jente i huset. Mora og datra kommer seg fort inn i et "safety-rom" og der blir de. De har ikke tlfdekning og datra, Sarah(Tror jeg), har diabetes.

Det er det jeg fikk se. Håper dere finner den for meg. Den så rimelig bra ut!
Sitat av Anarkorken Vis innlegg
Jeg så en liten del av en film på STV for 1-2 timer siden. Det jeg fikk med meg var at det er 3 stykker som bryter seg inn i et hus. Det jeg kan huske av de tre kriminelle er: Han ene heter Raoul. Og en av de andre var en tjukk og brun mann.
De tror de bryter seg inn i et tomt hus, men de finner fort ut av det er ei dame og jente i huset. Mora og datra kommer seg fort inn i et "safety-rom" og der blir de. De har ikke tlfdekning og datra, Sarah(Tror jeg), har diabetes.

Det er det jeg fikk se. Håper dere finner den for meg. Den så rimelig bra ut!
Vis hele sitatet...
Panic Room. Og unnskyld meg:hvis den gikk på tv for et par timer siden og du vet hvilken kanal det var på må du da for himmelens navn være i stand til å finne en tv-oversikt på egen hånd.
Sist endret av DonTomaso; 18. september 2010 kl. 03:55.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Panic Room. Og unnskyld meg:hvis den gikk på tv for et par timer siden og du vet hvilken kanal det var på må du da for himmelens navn være i stand til å finne en tv-oversikt på egen hånd.
Vis hele sitatet...
Jeg veit, jeg veit. Men det tenkte jeg ikke på.

Takk btw!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Leter etter en film hvor jeg tror jorden får besøk av utenomjordiske vesner.
Det jeg husker er at en stor hvit sphere lander i Central Park om jeg ikke tar helt feil. Det kommer en stor vakt robot ut av skipet.
Klarer ikke helt å huske hvilken film det er. Den var ikke spesielt bra, bare har den på hjernen..
Jeg leter etter en film som handlet om noen som var på college, blandt annet en kineser som hadde spart lenge, mer enn det husker jeg ikke Men det var noe weed innblandet. Veldig morsom film.

Sitat av Kirie Vis innlegg
Leter etter en film hvor jeg tror jorden får besøk av utenomjordiske vesner.
Det jeg husker er at en stor hvit sphere lander i Central Park om jeg ikke tar helt feil. Det kommer en stor vakt robot ut av skipet.
Klarer ikke helt å huske hvilken film det er. Den var ikke spesielt bra, bare har den på hjernen..
Vis hele sitatet...
The day the earth stood still.

Van Wilder 3:Freshman Year... fant det ut :P
jeg tenkte tilbake på barndomen min og husker så vidt en animert serie om 3 menn som jobbet med noe som lignet på mekaniske ingenører. De sloss mot fiender og løste oppdrag hved å ta på seg en drakt meg "hurtigkobblinger" så de ble halvt roboter. han ene hadde vann tema "stæsh" nummer 2 var landbassert og nummer 3 var luft mann. tror serien var fra midten på 80 tallet. jeg så den på cartoon network, har noen peiling?
Hei,

fått i oppgave av en kompis og finne navnet på en film han så for leeenge siden og han husker kun dette:

er en delvis komedie der den amerikanske regjeringen har laget et dataprogramm som kan styre mennesker. så skjer det videre at en student klarer å hacke programmet og endrer programmet slik at han kan styre kvinner han selv velger.

takker på forhånd for svar =)
Hei
husker egentlig ikke så mye av filmen, alltid fått høre av min mor at jeg hadde mye marreritt etter denne filmen. LOL

jeg vil tippe at filmen var fra slutten av 80 begynnelsen av 90tallet. (usikker)
minner meg litt om "Himan" hadde sverd og en sånn ring som zena har (tror jeg) husker at han gikk rundt med 2ildere, mener de hadde en pose som han hadde på beltet sitt...

utrolig dårlig forklart, husker nesten ingenting. Hadde bare vært morro å sett den igjen bare. Sikkert drit dårlig film idag =)
Sitat av tbholm Vis innlegg
Hei
husker egentlig ikke så mye av filmen, alltid fått høre av min mor at jeg hadde mye marreritt etter denne filmen. LOL

jeg vil tippe at filmen var fra slutten av 80 begynnelsen av 90tallet. (usikker)
minner meg litt om "Himan" hadde sverd og en sånn ring som zena har (tror jeg) husker at han gikk rundt med 2ildere, mener de hadde en pose som han hadde på beltet sitt...

utrolig dårlig forklart, husker nesten ingenting. Hadde bare vært morro å sett den igjen bare. Sikkert drit dårlig film idag =)
Vis hele sitatet...
søkte på movies with ferrets, tror the beastmaster kan passe med din beskrivelse.
Sitat av alexisproff Vis innlegg
jeg tenkte tilbake på barndomen min og husker så vidt en animert serie om 3 menn som jobbet med noe som lignet på mekaniske ingenører. De sloss mot fiender og løste oppdrag hved å ta på seg en drakt meg "hurtigkobblinger" så de ble halvt roboter. han ene hadde vann tema "stæsh" nummer 2 var landbassert og nummer 3 var luft mann. tror serien var fra midten på 80 tallet. jeg så den på cartoon network, har noen peiling?
Vis hele sitatet...
Det kan minnes litt om Captain Power and the Soldiers of the Future dog denne er ikke animert.

Trailer
Film 1:
Så en film for en del år siden, trolig så er den fra begynnelsen/midten av 90-tallet. Handler om ei jente som flytter sammen med moren sin til en ny plass. Her blir hun kjent med noen jenter og blir fort populær. Kjæresten til den ene venninna hennes (som er blond), tror hun het lauren.. I hvert fall, typen til Lauren legger an på hun nye jenta og Lauren blir sjalu. Så sjalu at hun får en jente som jeg tror var forelsket i henne til å hjelpe henne med å drepe hun nye jenta. De ringer moren hennes og later som det er fra jobben. Moren drar og dattera er alene hjemme. Lauren og den andre jenta har på seg svarte klær å bryter seg inn i huset. de kutter over strupen hennes. Moren kommer på jobb og da de sier at de ike har ringt etter henne forstår hun med en gang at noe er galt, i og med at dattera har mottatt flere trusselbrev o.l. Da hun kommer hjem finner hun dattera liggene på gulvet, døende. Hun sier noe sånt som "Did they do this to you?" Eller noe sånt.. Hun dør i hvert fall og mora vet hvem som har gjort det, men det blir ingen lett rettsak. Tl slutt blir Lauren dømt. Noen som vet hva den heter?

Film 2:

Handler om en dame som har en sønn og en mann. Hun begynner å drømme om nettene om et helt annet liv, noe hun brukte å drømme om ofte da hun var liten. hun tegner opp bygninger og ting hun ser i drømmene sine og finner til slutt ut hvor disse bygningene ligger. Hun bestemmer seg for å dra dit for å finne ut hva drømmene betyr. hun mistenker vel også at hun er født på nytt først og gjenopplever minner fra et tidligere liv. Hun finner ut at drømmene hennes er minnene til en annen dame som "snakker" gjennom henne. En dame som levde mange år før henne, hun hadde flere unger å fikk beskjed om at hvis hun fikk flere unger ville hun dø. mannen var en drittsekk og voldtok henne, hun ble gravid igjen og døde da hun skulle føde. det siste hun sa til sin eldste sønn var at han måtte holde ungene samlet. Kvinnen som drømmer disse tingene finner til slutt den eldste sønnen og får da vite om de forferdelige forholdene de levde under. Han forteller henne at de ble alle ungene plassert i forskjellige fosterhjem og har ikke hatt kontakt siden. De er alle veldig gamle nå, men hun klarer helt på slutten å gjenforene alle de gjenlevende søskene.

Det er også en gammel film jeg så på TvNorge for lenge siden. noen som vet hva den heter?
Tror den er fra 80-tallet. Usikker på om den har gått på kino. Vet heller ikke hvilken tv-kanal, men det var i hvert fall norsk tekst. Plottet var som følger: Mann bedrar kona med en dame fra et av datidens østblokkland. Han inviterer med seg kona på det som liksom skal være en ferie i dette landet. Der forsvinner han ganske raskt og tar med seg konas pass etc. Han gir så konas pass til elskerinnen og får henne på denne måten med tilbake til USA. Tilbake i østblokklandet sitter kona og bedyrer sin uskyld og hever hvem hun egentlig er, men ingen tror henne. Filmen ender dårlig,- kona havner på psykiatrisk sykehus i østblokklandet. Håper noen kan hjelpe!
Jeg husker en film med Jim Carrey der han stjeler en isbil eller noe liknende. Noen som vet hvilken film? Er 100% sikker på at det ikke er hundebilen i Dumb & Dumber.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Husemann: Hvorfor ser du ikke gjennom alle filmene Jim Carrey har vært med i på IMDb?
Fordi det tar lang tid.
Dette er en tegneserie som gikk på tv3 (tror jeg) rundt 1995+. Handler om en besetning på et skip (hovedpersonen er en mann og er også en kvinne med på skipet). De reiser rundt på leting etter noe (edelsteiner?), noe de må samle opp flere av (tror jeg). De har også fiender. Tror alt er i en annen verden (fantasy) med rare vesener og ikke moderne teknologi.
Sitat av Maila Vis innlegg
Dette er en tegneserie som gikk på tv3 (tror jeg) rundt 1995+. Handler om en besetning på et skip (hovedpersonen er en mann og er også en kvinne med på skipet). De reiser rundt på leting etter noe (edelsteiner?), noe de må samle opp flere av (tror jeg). De har også fiender. Tror alt er i en annen verden (fantasy) med rare vesener og ikke moderne teknologi.
Vis hele sitatet...
Kanskje Sailor Moon
Sitat av Maila Vis innlegg
Dette er en tegneserie som gikk på tv3 (tror jeg) rundt 1995+. Handler om en besetning på et skip (hovedpersonen er en mann og er også en kvinne med på skipet). De reiser rundt på leting etter noe (edelsteiner?), noe de må samle opp flere av (tror jeg). De har også fiender. Tror alt er i en annen verden (fantasy) med rare vesener og ikke moderne teknologi.
Vis hele sitatet...
er nok pirates of darkwater du tenker på`? :=)

http://www.youtube.com/watch?v=zkshm0x0pek
Noen som vet noen gode filmer om:

Soldater i Afghanistan (f.eks. Armadillo og Jarhead)

Film om Afrika (feks. Savannens hersker/The ghost and the darkness)
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
brgz: Let gjennom filmer på IMDb med lignende tags. Sett "Genration Kill"?
Will do.

Har ikke sett den, men den skal ses ser bra ut
I ren desperasjon så har jeg altså kommet hit for å finne en film.

Jeg så den da jeg var liten og husker svært lite av den, faktisk bare ên scene. Hele filmen dreier seg om fly og piloter. Vi snakker svært gamle fly, typ før todekkerne.

En stor luftkamp mot badguys og goodguys. Goodguys prøver å skyte ned en enorm zepplin. En av godgutta blir peppret av et annet fly og mister begge vingene sine. Så smeller han inn en knapp også popper det ut to nye vinger. (Jeg mener at de to nye vingene var av papir og var dekorert med kinesisk kunst.)

En actionfilm med en humoristisk undertone. Nøyaktig når den kom ut aner jeg ikke, men det var rundt den tid hvor man akkurat hadde fått farger i filmene.
Sitat av Viper Vis innlegg
Nøyaktig når den kom ut aner jeg ikke, men det var rundt den tid hvor man akkurat hadde fått farger i filmene.
Vis hele sitatet...
Plottet stemmer bra med Hell's Angels, selv om den riktignok kom ut i sort/hvitt.

EDIT:
Ser nå at det ikke stemmer likevel, leste innlegget ditt litt for raskt første gangen. Hell's Angels anbefales dog uansett.
Sist endret av Scipio; 4. oktober 2010 kl. 17:49.
Sitat av Scipio Vis innlegg
Plottet stemmer bra med Hell's Angels, selv om den riktignok kom ut i sort/hvitt.

EDIT:
Ser nå at det ikke stemmer likevel, leste innlegget ditt litt for raskt første gangen. Hell's Angels anbefales dog uansett.
Vis hele sitatet...

Etter mange søk på nettet så kom den også opp ganske mange ganger. Skal finne den også og se den, men som du fant ut selv. Det er ikke den jeg lette etter. Setter stor pris på hjelpen uansett da.
Har en film jeg leter etter
Den handler om en vennegjeng som vokser opp sammen. 3 gutter og 1 jente. I løpet av filmen flytter jenta fra guttene.
Så skal guttene i bursdagsselskap til denne jenta. De har skaffet et kjede der det står "i remember you" på. Som var hennes yndlingssang, av Skid Row. Men, av en eller annen grunn får de ikke gitt henne dette kjedet.
Så det neste jeg husker er at de er vokst opp, blitt i 30 årenen og hun jenta dør. De nå voksne guttene stikker i begravelsen og gir kjedet til datteren til denne jenta.

på forhånd takk
Leter etter en film som foregår på 50-tallet, tar jeg ikke helt feil er den filmet på 80-tallet.
Tror den handlet om to grease-rockere som reiser til en russisk by for å lære ungdommer å være som amerikanere.
Det de ikke vet er at det er en by til opplæring av russiske spioner.
Som jeg husker så var det en komedie.

Tror det handlet om det
Noen som kan tittelen på den?
Hei. Leter etter en film jeg plutselig kom på at jeg har sett for mange år siden. Jeg mener å huske at den handler om en mann som er fattig og lever sammen med en gjeng gatebarn. Mener det er litt "Robin Hood opplegg - Stjele fra de rike, og gi til de fattige". Han stjeler med hjelp fra gatebarna for at de skal klare seg. Mener at hovedpersonen sminker seg som en klovn/mimer (typ sånn her: http://www.cincinnatiwriters.org/images/mime.jpg ) når de skal stjele noe. Mener også at han bruker sixpence. På forhånd takk
Leter på tittel til en komedie/familiefilm fra 90' et sted.

Handler om en hund som er en slags agent for fbi eller no. I sitt siste oppdrag fakker han sammen med politiet noen gangstere som selvfølgelig har gjort noe dirty buisness. Det hele resulterer i at hunden biter av den ene testikkelen til mafialedern. Så blir det sånn at bikkja (tror det var en slags bulldogg eller no) skal bli overført til Alaska, noe som eieren hans, en typisk macho afro-amerikaner som også er agent for fbi/politiet/whatever, liker dårlig. Likevel må bikkja avgårde. Men så blir det forandringer, da en hund som skulle et helt annet sted blir forvekslet med 'agent-hunden'.

handler ikke om bare hunden da, men at han blir boende hos en shabby fyr som er midlertidig barnevakt for ei unge til ei kjerring som denne latsekken liker. Han er foresten postbud om jeg tenker etter. Og han hater hunder.

Sitat av brgz Vis innlegg
Noen som vet noen gode filmer om:

Soldater i Afghanistan (f.eks. Armadillo og Jarhead)
Vis hele sitatet...
Ikke akkurat Afghanistan, men Irak: The Hurtlocker.

Anbefaler den til alle som ikke har sett den!
Ser etter en tegnefilm jeg så da jeg var liten. Jeg husker blant annet at det var en teddybjørn eller noe slikt, han var så sterk at han kunne løfte ting når de trengte det, og han kunne slå inn en spiker på ett slag elns da de bygget en båt :P

Tror det var en skilpadde med i den og. NEED TO KNOW
Sitat av RydEN Vis innlegg
Ser etter en tegnefilm jeg så da jeg var liten. Jeg husker blant annet at det var en teddybjørn eller noe slikt, han var så sterk at han kunne løfte ting når de trengte det, og han kunne slå inn en spiker på ett slag elns da de bygget en båt :P

Tror det var en skilpadde med i den og. NEED TO KNOW
Vis hele sitatet...
Superted? eller kanskje en film fra tegneserien "Bamse"?
Sitat av Reidarn Vis innlegg
Superted? eller kanskje en film fra tegneserien "Bamse"?
Vis hele sitatet...
Det var Bamse ja, ahahha takk D