Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1624
Hei

Har nå hatt min iPhone 3G siden august 2008, og føler det er på tide og bytte den ut med noe. Jeg er ikke lei av iPhone og mener den er super, men jeg må ha litt forandring.
Jeg har jo mangen valg til nye, god telefon (HTC Hero/HD2 osv), men jeg vil ikke gi slipp på den brilliante AppStore eller iPoden. Jeg vet jo at jeg kan beholde iPhonen ved siden av, men det blir veldig tungvint og alltid drasse med seg to relativt store objekter.

Har dere forslag som kan tilfredsstille mine behov; godt kamera, godt grensesnitt, fint design, bra applikasjonstjeneste, bra musikkspiller (må spille podcaster), godt med harddiskplass, fin skjerm osv.

Vet dette kan høres ut som en iPhone, men jeg ønsker meg altså noe nytt. (Ikke Sony Ericcson!)

Takk
Bitch, please
MrAsrud's Avatar
Google Nexus One?
Det er vell mange mobiler som passer til dine behov bortsett fra det med bra applikasjonstjeneste, for der er det vell ingen som slår iphone.

Du kan jo kjøpe iphone 3gs, hehe blir ikke så mye forskjell men er vell det beste valge xD
Jeg så nettop en test av Nexus One (http://mac1.no/artikkel/8768/ping-11...ogle-nexus-one). Jeg synes den ser fin ut, men det er ikke en telefon jeg kunne tenkt meg. De sa for eksempel at Androidstore ikke var særlig bra og at den hadde mange tulleprogrammer.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av Andballe Vis innlegg
De sa for eksempel at Androidstore ikke var særlig bra og at den hadde mange tulleprogrammer.
Vis hele sitatet...
Og det har ikke Appstore?
Selvfølgelig er det mye crap på App store, men i og med at Apple var først ute med applikasjonsprogrammer fikk de meg seg mange proffesjonelle utviklere, fra større selskap som virkelig vet og utnytte iPhone grensesnittet. Du kan jo ikke finne f.eks Assasins Creed i Android store (tror jeg)
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av Andballe Vis innlegg
Selvfølgelig er det mye crap på App store, men i og med at Apple var først ute med applikasjonsprogrammer fikk de meg seg mange proffesjonelle utviklere, fra større selskap som virkelig vet og utnytte iPhone grensesnittet. Du kan jo ikke finne f.eks Assasins Creed i Android store (tror jeg)
Vis hele sitatet...
Og det gir jo mer plass til de som ikke er proffe utviklere, win win for meg =)
Hvis du ønsker en mobil som har like bra applikasjonsforretning som AppStore er det desverre bare ett alternativ, iPhone.

Android Market blir en god andreplass, men da mye av programmene her utvikles av hvermansen, og ikke med markedskrefter i bakhånd, er kvaliteten ofte så som så. Men slik er det rett og slett per i dag. Kanskje en kamerat av deg har en Android-telefon du kan prøve ut en dag eller to?

Om Android viser seg å være bra nok for deg ville jeg gått for Sony Ericsson X10 som kommer på markedet i mars/april en gang. Denne er etter hva jeg vet eneste alternativ om du ønsker godt kamera i kombinasjon med Android. Ellers har den en flott skjerm, godt design og fine tillegg til standardgrensesnittet.

Men igjen; Du får ikke mobiler som har like god programvarebutikk og musikkspiller som iPhone. Desverre.
One of the good guys
2rs1's Avatar
Du vil ikke finne noen programtjeneste som kan sammenlignes med appstore.

Var i ca. akkurat samme posisjon som deg og byttet ut min iPhone med nokia n900 for en mnd siden. Den er definitivt verdt en vurdering.

http://www.youtube.com/watch?v=gHUwvaTmXWQ
Sist endret av 2rs1; 10. februar 2010 kl. 13:53.
Har selv hatt den første iphonen, og har når 3gs. Veldig fornøyd begge gangene, men har i likhet med deg lyst på litt forandring. Sikla MYE på HTC HD2 leo, men så leste jeg dette: http://www.itavisen.no/833916/endelig-hd2-med-android

Kanskje den er noe for deg Windows mobile er jo kjent for å være litt tregt og gammeldags, derfor, når jeg så den artikkelen tenkte jeg; Wow...
Trådstarter
65 3
Takker for gode forslag. Tror nok den neste mobilen må bli en HTC av noe slag, da jeg aldri har hatt sansen for Nokia.

Lurer litt på hvordan det finnes så mange kopier av iPhone, men ingen som kan måle seg med den!?
Har hatt en del telefoner opp igjennom, og har nå kjøpt en iPhone 3GS. Kan med hånden på hjerte si at jeg aldri har vært så fornøyd med en telefon før. Så i mine øyne skal du lete godt før du finner noe som kan måle seg med den Beklager hvis det var litt OT
Sist endret av tagefo; 10. februar 2010 kl. 17:14.
Samsung jet eller samsung hd ellerno
Trådstarter
65 3
Er det noen som har erfaring med HTC Hero?
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Vent til den neste iPhone kommer
Har hatt iPhone siden 2008 jeg også. Har alltid likt den, men trengte noe nytt. Bestillte faktisk HTC HD2 nå for et par timer siden, og regner med at den er ganske sweet. Hvis du ikke har bestemt deg før jeg har fått den, kan jeg skrive en liten review om ups and downs kontra iPhone.
Trådstarter
65 3
Det hadde vært veldig greit
Sitat av Andballe Vis innlegg
Tror nok den neste mobilen må bli en HTC av noe slag, da jeg aldri har hatt sansen for Nokia.
Vis hele sitatet...
Har selv aldri hatt sansen for HTC men var rask ute å kjøpe en HTC Magic når den kom til Norge. Var knallfornøyd med den ei stund, men siden Hero kom bare litt over en månede senere ble det aldri noen ordenlige offisielle oppdateringer for Magic.
Om du skal kjøpe Android telefon produsert av HTC ville jeg kjøpt Nexus One, da får du ihvertfall oppdateringer fra Google lengere fram i tid enn HTC gidder å bry seg om kunder som har Hero.

Alternativt så kan du jo altids kjøpe endten HD2 eller N900 som begge har fått mye skryt, eventuelt bestille en Motorola Milestone fra www.expansys.no. Jeg kan uten tvil annbefale Milestone, beste telefon jeg har hatt.
Vente på iPhone 4 gen? Ryktes jo om at den vil få et helt nytt utseende, kanskje det er nok forandring for deg?
Trådstarter
65 3
Time will show Når tror dere at 4g kan komme, vår? sommer? WWDC kanskje?
Vent på HTC Incredible eller HTC Legend, det antas at de vil bli annonsert på mandag.

Jeg ville sikkert anbefalt google nexus også om man kunne kjøpt den i Norge, men jeg mener det er dumt å gi slipp på alle forbrukerrettighetene man har her.
Sitat av Andballe Vis innlegg
Har nå hatt min iPhone 3G siden august 2008, og føler det er på tide og bytte den ut med noe
Takk
Vis hele sitatet...
Prøver du å si at du har lyst til å selge den til meg? ^^
Trådstarter
65 3
fikk enda en forespørsmål om dette dend meg en PM så kan vi diskutere det litt