Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2137
Ministry of Love
sptz's Avatar
Noen som har fått testet Google sitt nye språk?

like raskt å skrive som Phyton og ytesle som c/c++ høres jo ikke feil ut. Men er mer enn skryt?

Det virker jo i allefall fristende

http://golang.org/doc/effective_go.html
Jeg har ingen peiling på hvordan man programerer, men jeg har alltid likt google sine programmer.
tror jeg skal prøve meg når det kommer ut
Sitat av Slurpeedelic Vis innlegg
Jeg har ingen peiling på hvordan man programerer, men jeg har alltid likt google sine programmer.
tror jeg skal prøve meg når det kommer ut
Vis hele sitatet...
Det har kommet ut. Men man trenger Linux eller Mac for å kompilere programmene.
I beta ja. Er ikke interessert i å lære meg det før det har kommet en del guider.
jeg er veldig ivrig etter å få testet. drev å så litt på det i går, men så ble det sent og jeg la meg. men veldig kjipt om man ikke får kompilert i windows da..

om det kun er skryt vet man jo ikke enda, da etter det jeg forsto ikke er "ferdig" enda. det er derfor det ble sluppet i går(eller 2 dager siden??), så google kunne få hjelp av alle nerdene som sitter rundt omkring.. så om litt så finner man vel ut om det er så bra som det blir påstått..
Sitat av Slurpeedelic Vis innlegg
I beta ja. Er ikke interessert i å lære meg det før det har kommet en del guider.
Vis hele sitatet...
Hvis du skal vente til det er ute av beta må du vente lenge, kjenner jeg Google rett. De tviholder på beta-statusen i årevis. Gmail, for eksempel, var i beta i over fem år.
Sitat av Provo Vis innlegg
Hvis du skal vente til det er ute av beta må du vente lenge, kjenner jeg Google rett. De tviholder på beta-statusen i årevis. Gmail, for eksempel, var i beta i over fem år.
Vis hele sitatet...
Forøvrig var eneste grunnen til at de dro vekk "beta"-stempelet at det var vanskelig å selge produktet "Google Apps" når en av hoved featurene enda var i beta.

Vil tro Oreilly kommer med en god bok om det om ikke så alt for lenge.
Jeg ser ikke noe andre språk ikke har gjort bedre.
Sitat av Provo Vis innlegg
Hvis du skal vente til det er ute av beta må du vente lenge, kjenner jeg Google rett. De tviholder på beta-statusen i årevis. Gmail, for eksempel, var i beta i over fem år.
Vis hele sitatet...
Google tenker ikke på beta-merket som et uferdig produkt, men på et produkt som fortsatt er under utvikling og stadig forbedring.
Sitat av aksiom Vis innlegg
Google tenker ikke på beta-merket som et uferdig produkt, men på et produkt som fortsatt er under utvikling og stadig forbedring.
Vis hele sitatet...
Men gmail har fått nye funksjoner etter det gikk ut av beta, har det ikke? Er det ikke da under utvikling og stadig forbedring?
Godt gjort å ta navnet på et allerede eksisterende språk. (hvis vi ser bort ifra utropstegnet)

http://en.wikipedia.org/wiki/Go!_%28...ng_language%29
Sitat av Provo Vis innlegg
Men gmail har fått nye funksjoner etter det gikk ut av beta, har det ikke? Er det ikke da under utvikling og stadig forbedring?
Vis hele sitatet...
refererer til:

Sitat av Deezire Vis innlegg
Forøvrig var eneste grunnen til at de dro vekk "beta"-stempelet at det var vanskelig å selge produktet "Google Apps" når en av hoved featurene enda var i beta.
Vis hele sitatet...
Sitat av Ozma Vis innlegg
Godt gjort å ta navnet på et allerede eksisterende språk. (hvis vi ser bort ifra utropstegnet)

http://en.wikipedia.org/wiki/Go!_%28...ng_language%29
Vis hele sitatet...
Litt dårlig research av google folka ja, men "Go!" artikkelen på wikipedia ble opprettet 11. november.
Sitat av Provo Vis innlegg
Men gmail har fått nye funksjoner etter det gikk ut av beta, har det ikke? Er det ikke da under utvikling og stadig forbedring?
Vis hele sitatet...
Har gmail kommet ut av beta?

Sitat av byp4ss Vis innlegg
Litt dårlig research av google folka ja, men "Go!" artikkelen på wikipedia ble opprettet 11. november.
Vis hele sitatet...
Men bøkene om Go! ble gitt ut i 2003 og 2004...
Sitat av aksiom Vis innlegg
refererer til:
Vis hele sitatet...
Ok, hva med Google Earth? Heller ikke beta, men i stadig utvikling og forbedring. Strengt tatt så er vel nærmest all aktiv programvare i stadig utvikling og forbedring, slik at med beta-definisjonen du nevner så vil kun død programvare være verdt en ikke-beta-status. Er det ikke heller slik at de har veldig strenge interne regler for hva som er en stabil og rimelig bug-fri versjon?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Man trenger da ikke kalle programmene sine beta for å oppgradere dem, det er det vi har versjonnummer til. Når det gjelder selve språket tror jeg heller jeg holder meg til C#.
Sitat av Provo Vis innlegg
Ok, hva med Google Earth? Heller ikke beta, men i stadig utvikling og forbedring. Strengt tatt så er vel nærmest all aktiv programvare i stadig utvikling og forbedring, slik at med beta-definisjonen du nevner så vil kun død programvare være verdt en ikke-beta-status. Er det ikke heller slik at de har veldig strenge interne regler for hva som er en stabil og rimelig bug-fri versjon?
Vis hele sitatet...
Sa aldri at programvaren ikke utvikles lengre når den er ute av beta.

Her kan du lese hva Google selv sier.
http://www.networkworld.com/community/node/33131/