Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 792
Ok, jeg har en gammal stasjonær pc som nå over en periode har gitt helt opp...

Det som skjedde var at maskinen begynte å skru seg av fra tid til annen uten grunn...Etterhvert la jeg merke til at det skjedde helst hvis jeg stresset maskinen...Etterhvert skjedde dette oftere og jeg bestemte meg for å rense vifte...Dette hjalp betraktelig i yttligere 4 måneder eller noe... men etter den tiden starten den å slå seg av igjen...Denne gangen var det intet støv å se noen steder i maskinen....Til slutt skjedde det så ofte at jeg nesten ga opp å bruke maskinen.... Nå er det kanskje 4 måneder igjen siden jeg har prøvd den og nå skrur den seg ikke på i det hele tatt....

Jeg hører endel sier at jeg må levere den inn for det kan være så mye forskjellig at det er umulig å si...Jeg skjønner norsk, men gjør et siste forsøk her....

Noen som vet hva som må byttes? Fikses?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
Nå er det kanskje 4 måneder igjen siden jeg har prøvd den og nå skrur den seg ikke på i det hele tatt...
Vis hele sitatet...
Ikke en eneste lyd? Ingenting som spinner? Der skjer INGENTING?
Isåfall lukter det strømforsyning lang vei.
Sitat av Sio Vis innlegg
Ikke en eneste lyd? Ingenting som spinner? Der skjer INGENTING?
Isåfall lukter det strømforsyning lang vei.
Vis hele sitatet...
Ja det stemmer jeg trykker på knappen på pc'en, men nada skjer... Jeg mener også det er strømforsyningen, men er det vanlig at strømforsyningen, begynner å fuske før den ryker?

Tenkte det var det eneste jeg skulle bruke penger på å prøve å fikse, før jeg bare dumper driten...Vet det sikkert er et dumt spørsmål, men folger alle de der ledningene fra strømforyningen med en evt. ny en? Til 2 harddisker osv.?
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
pcen din er nok for fjern..

neida, vet ikke hva prob kan være, men hvis du kjøper ny strømforsyning vil alle ledninger følge med til tilkoblinget til hdder, cd-rommer, hovedkort osv.

vil jeg anta
Alle ledninger følger med din nye strømforsnyning ja, opplevde å få med MASSE ledninger som jeg ikke har bruk for engang, så der trenger du ikke bekymre deg.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Med strømforsyningen følger det med en hel haug med kabler. Alle disse, utenom det støre (som regel svarte) støpselet, sitter fast i PSUen. Det eneste du må koble til er HDD, vifter, skjermkort osv. Det er enkelt nok, men det kan være noe problematist med prosessor og hovedkort. Manualen til hovedkortet dekker muligens dette steget, ells kan du nok google det som alt annet

Har du en annen PSU liggende som du kan prøve deg frem med?
Kanskje noen mer kyndige enn meg kan forklare hvordan du feilsøker en PSU om vi venter litt på flere innlegg også
Er dumt å bytte ut noe som ikke er skyld i problemene, men kanskje at ingen tegn til elektrisitet i computeren er feilsøking nok . . .
Takk alle sammen, da satser jeg på at det er strømforsyningen=) De var jo ikke alt for dyre=)
ikke glem å si ifra om resultatet da!
will do=) ti tegn og alt det de...
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Trenger ikke være strømforsyning dog, kan godt være hovedkortet.
godt mulig at det er strømforsyninga, men når den fusker på den måten blir jeg litt usikker, har vært borti rambrikker som fusker på samme måte, men da fikk jeg blåskjerm ganske ofte tho, den skrudde seg ikke BOM av liksom
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Is0x Vis innlegg
godt mulig at det er strømforsyninga, men når den fusker på den måten blir jeg litt usikker, har vært borti rambrikker som fusker på samme måte, men da fikk jeg blåskjerm ganske ofte tho, den skrudde seg ikke BOM av liksom
Vis hele sitatet...
Rambrikker som sørger for at PCen ikke får strøm? Jeg mener, INGENTING reagerer, ingen lys, nada. Det som Atx pluss andre sier, det er nok strømforsyningen eller hovedkortet.
Jumpstart PSUen din med en binders, kortslutt svart og grønn på den store kontakten som sitter på hovedkortet. Om viftene begynner å gå i PSUen er det ikke den.