Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 6507
Jeg har for tiden en stor drøm om å få meg en liten studioleilighet (som det visstnok heter) i Nederland, helst Groningen eller Tilburg, men hele landet er aktuelt. Problemet er at jeg ikke klarer å finne noe internettsider som virker seriøse. Jeg forestiller meg noe som kunne ha lignet finn.no

Fant noen få sider som annonserte kanskje 5 eiendommer, men jeg kan ikke forestille meg at det er det eneste som finnes.

Noe som vil hjelpe?
Kjøpe, og den siden har jeg sjekket, men det var vel kanskje bare leie? Skal sjekke på nytt. Takk hvertfall
Den er nok bare for leie ja..
litt off topic, men hvilke musikk skal du jobbe med der?
Jeg skal faktisk jobbe med musikk også, men en studio leilighet er bare en beskrivelse på en leilighet hvor alt er i et rom Jeg liker å lager alt fra sludge, crust, stoner og doom=)
Bare sånn for ordens skyld - studioleilighet har ingenting med musikk å gjøre, det er et latterlig navn som prøver å få et bøttekott på ett rom til å høres litt mer fancy ut.

Edit: hm, too late... derimot fant jeg en leilighet i amsterdam/jordaan som så ganske fet ut *sikle*
Sist endret av atomet; 21. februar 2009 kl. 13:51.
haha, okei, jeg misfortod nok litt pga. navnet der ja :P
Ikke noe problem vet du, som jeg sa, lager også musikk, selv om det ikke var topic=P Og til atomet: Jeg syntes faktisk det er endel rimelig fine studioleiligheter, men finner kun til leie=)
joa, er mange fine, men navnet er jo et forsøk på å få noe veldig lite til å høres mer fancy ut. Studioleilighet høres jo litt bedre ut enn ettromsleilighet.
True, true atomet=) Men i det landet, blir man neppe sittende inne så alt for mye=)
De fleste byene i Nederland er vel ikke noe spesielt mye mer interessante enn de fleste byene her i Norge?

Hvorfor akkurat Groningen eller Tilburg?
Hva med å sette inn en annonse i en nederlansk lokalavis avis? Skriv på engelsk, hva du ønsker og be folk som skal selge sende deg en mail med litt info?
Sist endret av emphi; 21. februar 2009 kl. 15:12.
drQ
Egendefinert
Er det så lett å få kjøpt en leilighet i et land som Nederland da?

Jeg mente det klart vanligste der var å leie, og at markedet for kjøp dermed er svært begrenset.
Selv om det ikke er optimalt, kan det tenkes at det er det eneste alternativet.

Når det gjelder internettannonser er de kanskje ikke kommet like langt som Norge og finn.no, men jeg støtter teorien om det må finnes noe.

Leilighet heter forøvrig "Appartement" på nederlandsk.
Og dette http://appartement.forumup.nl/ er nå et forum for noe leilighetsrelatert, uten at jeg skjønner hva. Kanskje en post på engelsk der kan skaffe noen linker?
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
De fleste byene i Nederland er vel ikke noe spesielt mye mer interessante enn de fleste byene her i Norge?

Hvorfor akkurat Groningen eller Tilburg?
Vis hele sitatet...
Fordi det er de byene som har de beste konsertene og festivalene. Det er også byer det er relitivt enkelt å forflytte seg via tog. Og som jeg sa tidligere, jeg har alt av interesse, men jeg vil også ha mest for pengene og da må man litt vekk fra amsterdam=)

Vel skal jeg noen gang ha en sjanse til lage mine egne cannabis strains og kanskje en vakker dag få tatt patent på en strain jeg selv lager er dette eneste plassen jeg vet om hvor man kan ha 0-5 planter uten straff.

Sist men ikke minst er jeg et feigt menneske som ikke orker leve i realiteten og vil rømme vekk fra dette livet jeg har i Norge, pluss jeg kjenner noen få mennesker i Utrech.

Sitat av drQ Vis innlegg
Er det så lett å få kjøpt en leilighet i et land som Nederland da?

Jeg mente det klart vanligste der var å leie, og at markedet for kjøp dermed er svært begrenset.
Selv om det ikke er optimalt, kan det tenkes at det er det eneste alternativet.

Når det gjelder internettannonser er de kanskje ikke kommet like langt som Norge og finn.no, men jeg støtter teorien om det må finnes noe.

Leilighet heter forøvrig "Appartement" på nederlandsk.
Og dette http://appartement.forumup.nl/ er nå et forum for noe leilighetsrelatert, uten at jeg skjønner hva. Kanskje en post på engelsk der kan skaffe noen linker?
Vis hele sitatet...
Det er nok mye sant i det du sier. Skal sjekke det forumet, eventuelt vurdere å bare leie om det skulle bli aktuelt å flytte. Jeg har på ingen måte noe og dermed vil jeg heller ikke stresse verken venner eller den lokale avis.

Men takk for all hjelpen folkens!
Sist endret av LoveToGrow; 21. februar 2009 kl. 19:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dersom du skal lete på nederlandske steder å bo, bruk ordet "kamer", som betyr rom. I Nederland så er det såpass trangt at man leier ut rom i større leiligheter, ofte med separate innganger. Du bør sjekke om "roken is toegestaan" (tillatt å røyke) eller "roken is niet toegestaan".

Jeg vil fra hele mitt hjerte anbefale Rotterdam. Det er en av Europas absolutte kuleste byer. Der har du supert uteliv og de beste coffeeshops!

Edit:

Te koop - til salgs
Te huur - til leie
Sist endret av bronsky; 21. februar 2009 kl. 21:06.
Takker så mye! KP til deg=)
Vel skal jeg noen gang ha en sjanse til lage mine egne cannabis strains og kanskje en vakker dag få tatt patent på en strain jeg selv lager er dette eneste plassen jeg vet om hvor man kan ha 0-5 planter uten straff.
Vis hele sitatet...
Mja, jeg kan se for meg enkelte problemer med å få tatt patent på en cannabis-strain her i norge

Hvor mye er det egentlig du er villig til å ha som månedlige utgifter? Og hvorfor er det evt ikke noe alternativ å leie?
Sist endret av atomet; 21. februar 2009 kl. 22:26.
Jeg har ingen økonomiske grunner til ikke å leie, men jeg har mine personlige grunner, som f.eks at jeg ønsker å ha med meg kattene mine, og det er nok et stort problem for de fleste som leier ut=/
hm, sånn sett ja, har du sjekka om det faktisk vil være et problem med katter?
Husk at isåfall må kattene dine i karantene en periode - om du ikke smugler dem inn, da

Kan du ikke dra på en liten ferietur til byene du er interessert i å flytte til, og sjekke ut ledige leiligheter til leie/salgs?
Sitat av emphi Vis innlegg
Husk at isåfall må kattene dine i karantene en periode - om du ikke smugler dem inn, da

Kan du ikke dra på en liten ferietur til byene du er interessert i å flytte til, og sjekke ut ledige leiligheter til leie/salgs?
Vis hele sitatet...
Nå ser det faktisk ut som det blir nettopp det jeg blir å gjøre=) Altså ta meg noen turer ned dit. Må de i karantene uansett hvilke vaksiner og papirer jeg får med meg fra Norge?
Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
Nå ser det faktisk ut som det blir nettopp det jeg blir å gjøre=) Altså ta meg noen turer ned dit. Må de i karantene uansett hvilke vaksiner og papirer jeg får med meg fra Norge?
Vis hele sitatet...
http://www.mfa.nl/tok-en/agriculture...ort_of_animals

Ser kanskje ikke ut som de må i karantene likevel
Takk emphi.