Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1132
Er det mulig å legge et layer over f.eks. en person for så å la det øverste layeret følge personens skygger og figur? Mener da det skal se ut som en person er pakket inn i julepapir..
Da må du isåfall markere personen. Lage ny layer, fylle markeringen. Og sette den til overlay e.l
www.good-tutorials.com les der
Har nok prøvd å søkt der, er ikke så lett å finne frem...
Det du forklarer gir meg markering av henne med stoffet jeg vil ha, men den vil fortsatt være flat og skyggeløs. Setter jeg den til overlay vil dama under begynne å synes igjen...
Er vel kanskje ingen lett måte å gjøre dette på =/
Aah, nå skjønner jeg hva du mener.
Marker objektet, legg i ny layer, fyll markeringen.
Free transform, høyreklikk -> warp

Dette vil gi en 3d, skyggeting effekt
Sist endret av Mcmak; 20. november 2007 kl. 02:52.
Har ingen aning på hvordan, men det aller første jeg gjorde da jeg anskaffet meg Photoshop, var å pakke to jenter inn i plast. Så ut som et 3D-bilde.
Sikker på at du mener warp? Mente da det bare funket på skrift. Eller kan du kanskje forklare litt nærmere hvor jeg finner det?
Erke warp han er ute etter. Han er ute etter å bruke konturene til personen på gavepapiret slik at det ser ut som om personen er under gavepapiret.
Ja, jeg mener warp.
Du må ha ps cs2 eller bedre.
Du markerer det du skal, "pakketingen" gå på edit -> free transform
høyreklikk så på bildet igjen, og velg warp

dadyd: Ja, det gjør han ved å markere personen, og fyller markeringen med "pakkepapir". Så kan han velge warp for å få fram 3d effekt ved hodet, armer, kroppen generelt.
Sist endret av Mcmak; 20. november 2007 kl. 03:08.
Har CS3. Får opp slikt et rutenett så jeg kan lage 3D-effekt med det, men kan ikke gjøre sånn at man feks. ser konturene til nesa til personen under.

Edit: Er det ikke mulig å legge en slags tekstur over hudtonene slik at man ikke må sitte og modellere konturene selv?
Sist endret av dadyd; 20. november 2007 kl. 03:08.
Da får jeg teste det first thing i morgen, må få skaffet meg CS2 først...
Takker for hjelpen, har flere forslag til hvordan jeg kan gjøre det er det bare komme med dem.
Jeg fant en mye lettere måte.

Finn pakkepapiret, klipp personen ut, og legg over papiret i en ny layer.
Klipp så papiret ut i samme form som personen.
Gjør bildet av personen svart-hvitt.
Gå på filter -> stylize -> Find edges
Gjør det eventuellt 2 ganger for å få tydlig fram kantene, og konturene. Sett layer til multiply eller prøv deg fram.

SÅ kan du evt. bruke warp for å få det til å se mer ekte ut. Samt justere på opacity, og fill.
Ellers får du bare prøve deg fram, har ikke noen flere råd nå.

Legger ved et bilde som jeg hev sammen fort, sånn at du forstår utgangspunktet. Resten må du bare prøve deg frem til.
http://bildr.no/thumb/123522.jpeg

Jada, pent bilde av meg som sover elns.
Sist endret av Mcmak; 20. november 2007 kl. 03:32.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Marker personen og velg: -> edit -> copy merged. File -> new(velg transparent backgorund). Ctrl+V. Edit-> Define pattern. Gå tilbake til orginal bildet. Fyll med farge over kun personen (etter at du har markert han/henne). Gå til layeren med fyllet, åpne blending options for layeren: sett "fill opacity" til 0%, velg "pattern" og velg det mønsteret du vil ha, velg "pattern" under "bevel and emboss" og velg det patternet du lagte tidligere. Voila.

Link til et bilde(pakkepapiret er ikke det beste men... fåreslår at du velger et bedre en det )Bilde
Sist endret av marfo; 8. desember 2007 kl. 19:47.
Synes det høres ut som en jobb for displacement. Har ikke tid til å gå så mye innpå det dessverre, men enkelt baserer det seg på at du lager en enkel map i sort hvitt med litt ekstra kontrast av originalbilde, og lar dette være displacement map. Krever litt tweaking, men kan gi et bra resultat, ihvertfall hvis han skal være pakket "tight" dvs at papiret følger konturene nøye. Ikke helt sikker på om dette er nytt i cs3 eller ikke i skrivende stund faktisk.

Google photoshop displacement tutorial, så finner du helt sikkert noe som hjelper.